Pozdravljeni. Sem stara 19 let in zacela sem delati preko studenta. Delam en mesec, delo je sedece, nekaj pakiram, delam le dopoldne od pon do pet. Jaz ko pridem domov, sem tako utrujena, da sem cel dan na kavcu ali zunaj na lezalniku. Ne naredim nic doma po hisi, ne telovadim, se kuhat mi je tezko tako da pojem le nekaj na hitro. Spim cele noci in spim ok, ampak po sluzbi nisem sposobna nicesar. Resnicno. Samo spat bi sla. A je vedno to tako v zivljenju, mislim je normalno? Najbrz normalno ni. Ne predstavljam si pucat hiso, imet otroke, sportat, imeti hobije. Jaz sedaj se niti s fantom ne vidim, ker sem toliko utrujena in ob 21.uri ze spim. Drugace sem zdrava ampak kmalu bom zbolela, ker sem preutrujena za pocet meni ljube stvari oz za hobije, ki me veselijo. Grozno!
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Spoštovana,
navajaš, da si začela delat oz. da preko študentskega servisa delaš en mesec. Že na začetku bi te želela pomiriti, da se ob vsaki spremembi življenjskega sloga lahko pojavi pretirana utrujenost, nejevoljnost in podobna stanja. Predvidevam, da si spremenila svojo dnevno rutino, delaš sedeče delo, kar lahko človeka precej utrudi. Z utrujenostjo se srečuje veliko ljudi. Omenjaš, da imaš kakovosten spanec, kar je prvi korak do zmanjšanja utrujenosti. Zlato pravilo, ki pravi, naj razdelimo svojih 24 ur v dnevu na 8 ur dela, 8 ur prostega časa in 8 ur spanca še vedno velja. Poskusi si narediti in zapisati dnevni plan po urah (npr. služba - od 7. do 15. ure, čas za kosilo – od 15. do 16. ure, počitek – od 16. do 17. ure, sprehod/joga oz. kakršnakoli sprostitvena dejavnost po tvoji izbiri – od 17. do 18. ure, druženje s fantom – od 18. do 20. ure, tuširanje/priprava na spanje – 20. do 21. ure itd.). To je le en primer kako bi si lahko razporedila aktivnosti. Dobro je, da se urnika, ki si ga boš zastavila po svojih željah, čim bolj držiš. Kdaj pa kdaj se ti bo zgodilo, da se ti sprva ne bo ljubilo oz. da boš preutrujena, a se na nek način prisili v to in se drži načrta, ki si si ga zadala.Tekom dneva ne pozabi na uravnoteženo prehrano in ustrezno hidracijo. Ljudje, ki se redno ukvarjajo s športom so manj utrujeni kot tisti, ki se ne. Mnogo študij dokazuje, da lahko fizična aktivnost izboljša spanec in zmanjša utrujenost. Najbolj priporočljive telesne dejavnosti so na primer hoja, joga in zmerna vadba za moč. Omenjaš čiščenje hiše, skrb za otroke, ukvarjanje s športom in hobiji – to je res velik izziv in napor za večino staršev. Ljudje se večkrat bojimo preizkušenj, ki nas čakajo, a se po nekem prehodnem obdobju hitro učimo shajati z novimi izzivi. Angleški pregovor »kjer je volja, je tudi pot.« si gotovo že večkrat slišala in res drži. Normalno je, da imamo včasih manj dejavne, drugič bolj dejavne dni. Verjamem, da ti bo uspelo premagati trenutno utrujenost.
Prisrčen pozdrav,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem., mag. zak. in druž. študijCitiraj