Želim si študirat, a se bojim, da 4. letnika gimnazije zaradi matematike ne bom naredil. Ali obstajajo kakšne opcije za vpis v univerzitetni program brez opravljene mature? Problem predstavljajo predvsem vsi testi do mature (ki morajo biti pozitivni, že prvega sem, kljub, za moje pojme, veliko učenja, pisal negativno).
Če letos ne naredim letnika, si namreč res ne želim še enkrat delati vsega, čakati še eno leto (sem nasplošno neučakan v vsem) ...
Težko se mi je tudi zares potruditi za karkoli, zlasti stvari, ki mi ne gredo (matematiko). Vem, da sem jih z veliko truda sicer sposoben narediti, a se mi ne da. Ne znam se vzeti skupaj, se vsesti in začeti resno delati. Sem poskušal po korakih, si vzel majhne koščke dela naenkrat, si zastavil manjše vmesne cilje, a ne pomaga. Razni nasveti na temo "Vzemi stvari po majhnih korakih", "nehaj se smiliti samemu sebi in enostavno naredi" in "če sam ne boš svoje riti dvignil, je noben k**c na tem svetu ne bo" ne pomagajo. Sem enostavno prelen in ne dovolj zrel, da bi funkcioniral v tem svetu. Zaradi tega sem si že poskušal vzeti življenje, ker se mi zdi lažje kot potruditi se in se naučiti za test (oz. delati stvari nasplošno). Ugotovil sem, da je umreti mnogo težje, kot se zdi. Jezen sem nase, ker sem si v preteklosti že obljubil, da je s samomorilnostjo konec, pa sem spet pristal na tem.
A pustimo to, zanima me predvsem prvotno vprašanje: je na kakršenkoli način možno končati srednješolske muke in enostavno pričeti s študijem brez opravljene srednje šole? V vseh predstavitvenih zbornikih študijskih programov, ki me zanimajo, piše, da je potrebna splošna matura ali poklicna matura z dodatnim predmetom. Ali res ni druge opcije? Morda je pa tako prav, če je matura neke vrste "zrelostni izpit", je morda smiselno, da jo naredijo le sposobni za nadaljni študij.
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Matematika je za mnogo učencev, dijakov in študentov najtrši oreh na izobraževalni poti - nisi osamljen primer, saj to veš.
Glede tvojega osnovnega vprašanja, možnosti vpisa na univerzitetni program, pa težko odgovorim, če mi ne poveš, kaj bi želel študirat. Namreč, če je vpis možen samo s splošno maturo, ni druge poti, kot matura po gimnaziji. Ni pa nujno, da uspešno zaključiš 4. letnik, maturo lahko namreč opravljaš tudi kot 21-letnik. O tej možnosti se lahko pozanimaš pri profesorici/profesorju, ki na tvoji šoli opravlja vlogo tajnika poklicne mature.
V primeru, da je možen vpis s poklicno maturo in 5. predmetom, pa bi lahko ubral pot preko poklicne mature oz. poklicnega tečaja. Tako bi se lahko izognil matematiki na maturi.
Tretja možnost je še gimnazijski program na Ljudski univerzi. Upam reči, da tam izpiti ne bi bili tako zelo zahtevni, kot je to pogosto v rednem izobraževanju. Priznali bi ti vse predmete, ki bi jih imel pozitivno ocenjene (npr., da se letos odločiš matematiko pustiti, ostalo pa uspešno opraviš). Izpit za matematiko v 4. letniku bi opravljal izredno, potem bi lahko pristopil k maturi.
Je še nekaj poti, malo bolj ovinkastih, a te lahko pripeljejo do cilja.
In matematika res ni vredna razmišljanja o samomoru. Pomembno se mi zdi, da bi se o svojem doživljanju pogovoril s psihologom in skupaj z njim/njo poiskal načine, kako se motivirati in narediti kaj tudi za boljšo samopodobo.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja