Zanima me kdo določa ali je študij višješolski, visokošolski ali univerzitetni? Kdo tudi določa ali je pogoj za univerzitetne poklicna matura in peti predmet ali zgolj splošna matura? Višje šole naj bi bile kao najbolj "praktične", univerzitetne najbolj "teoretične"? Višje šole se pri nas dojema kot skoraj brezveze ker spadajo pod šolske centre, ne vem zakaj? ker niti v študentskem domu ne morejo biti, so v dijaškem, študentskih bonov nimajo??
Vem za enega fanta ki  je hodil na gimnazijo in se je iz UNI smeri prepisal na visokošolsko ker je rekel da je več praktičnega dela in potem vseeno šel na Uni magisterij ker je rekel da za magisterij so sprejemni izpiti in lahko greš tudi iz visokošolskega smeri.
Recimo kot sem videla v Izoli je fizioterapija Uni, v Lj je bila visokošolska, zdaj so tudi v Lj Uni smer naredili, zakaj?
Kako se recimo fotografija primerja višja šola, visokošolski programi fotografije ali na ALUO Uni? Ima ALUO večjo veljavo?
Zanima me tudi kako se privat fakultete primerjajo z državnimi, po veljavi za službo dobiti in tezavnosti? Včasih je veljajo da na privat gredo tisti ki bi radi lažjo smer in nimajo dovolj točk za na državno. Na privat fakultetah je očitno mogoč tudi redni študij.
Za redni študij se lahko prepišeš samo enkrat kajne?
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
univerze, fakultete, so pri določanju študijskih programov avtonomne in vezane na NAKVIZ (Nacionalna agencija RS za kakovost v visokem šolstvu), ki presodi kakovost programa. Le tega potem uvrsti v javni razvid, to velja enako za zasebne kot javne izobraževalne ustanove. Tudi vstopne pogoje za vpis določajo fakultete same - torej splošna matura, poklicna matura, peti predmet, sprejemni izpiti, učni uspeh pri katerem od predmetov. Bivanje v študentskem domu je seveda možno, tudi vse pravice iz naslova študentskega statusa ti pripadajo. Študij, smer lahko enkrat zamenjaš, po končani prvi bolonski stopnji pa se lahko odločiš za spremembo smeri s kandidaturo, tudi diferencialnimi izpiti. Pogoje postavi fakulteta sama.
Izobrazba, ki jo pridobiš na univerzitetnem ali visokošolskem študiju je vstopnica za nadaljnje vseživljenjsko učenje na strokovnem področju, ki ga izbereš. Res drži, da je univerzitetni študij bolj akademske narave, visokošolski bolj praktično usmerjen. Izbereš tisto, ki je zate najbolj ustrezna.
Ti boš tista, ki boš delodajalcu znala najbolj predstaviti svoje znanje in kompetence, zato izberi tisto smer in fakulteto, ki jo boš ocenila kot najbolj primerno.
Upam, da sem ti odgovorila na vsa vprašanja.
Želim ti vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja
• Ka
Kakoinzakaj
Zakaj so državne fakultete pri nas bolj cenjene? Ker imajo večjo tradicijo, imajo več znanja? Za privat faxe velja da tja gredo tisti ki nimajo dovolj točk za državne faxe ali p tisti ki želijo izredno študirat.
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk
Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
javne ali pa državne fakultete so v Sloveniji bile dolgo časa edine, ki so ponujale študijske programe. Veliko dela so opravile na področju zagotavljanja kakovosti, vsebin študijskih programov itd. Sčasoma so pridobile ugled in kredibilnost. Zasebne fakultete v našem prostoru, ki nima tovrstne tradicije, orjejo ledino in se postavljajo na zemljevidu kakovostnih izobraževalnih ustanov. Kot sem ti napisala - v kolikor NAKVIZ potrdi njihove študijske programe, to pomeni, da so dovolj kvalitetni in ustrezni.
Morda res velja v javnosti prepričanje, da se na zasebne fakultete vpisujejo tisti, ki nimajo dovolj točk, si želijo in zmorejo plačati šolnino. To prepričanje ni verodostojno v celoti, saj se za študij na fakulteti (v tem primeru zasebni) odloča posameznik zaradi najrazličnejših vzgibov. Pogosto študenti zasebnih fakultet poročajo o dobrih odnosih s profesorji, delo poteka po sodobbnih metodah v manjših skupinah, hitrejše je odzivanje na novosti v znanosti itd. In to so prednosti, se strinjaš?
Verjamem pa da je lahko zelo naporno, ko moraš razlagati zakaj greš na zasebno in ne javno fakulteto itd. Tu bi te podprla da svojo izbiro razumeš kot tvojo in za njo stojihš.
Nikakor torej ni mogoče trditi, da so javne univerze dobre, zasebne pa slabe. Potrebno je torej upoštevati kontekst Slovenije, kot sem že rekla - mi tradicije nimamo, imajo pa jo v drugih državah Evrope in po svetu.
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanja.
Želim ti vse dobro,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja