Dihanje skozi usta lahko vpliva na nastanek križne ga griza? Če nekdo diha na usta kaj to pomeni? Kaj še lahko vpliva na nastanek tega?
Uredništvo
Stella Sekulić Kelhar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen-a,
drži! Dihanje skozi usta lahko vpliva na nastanek križnega ugriza, saj se zgornja čeljust razvija ožje, jezik pa ni več pravilno nameščen na nebu in mišice obraza čedalje bolj pritiskajo na zobe. Torej, če nekdo diha na usta pogosto pomeni, da ima zamašen nos, povečane mandlje in je navajen dihanja skozi usta, kar lahko vpliva na obliko obraza, položaj zob in čeljusti, kot tudi na spanje in koncentracijo.
Na nastanek križnega ugriza lahko vplivajo tudi dednost, dolgotrajno sesanje palca ali dude, nepravilno požiranje in zgodnja izguba mlečnih zob.
V takšnih primerih je priporočljivo obiskati zobozdravnika ali ortodonta, včasih pa tudi zdravnika specialista ORL, če je prisotna težava z dihanjem.
Lep pozdrav,
Dr. Stella Sekulić Kelhar, dr. stom., spec.