Hej, spet jaz!
Dans sm se zbudva pa ugotovila da sm meva ene ful čudne sanje. Nikol še nism meva takih.
Sanjalo se mi je, da je kr naenkrat v našem stanovanju bil en moški, obraza se ne spomnim. In da je zelo tesno zvezal moje noge in še sestrine, pa sestra sploh ni bva taka ko v realnosti. Potem so bili samo še določeni prizori; z zavezanimi nogami ali pa odvezanimi.
Primeri: prišel je v sobo in začel vezati noge, ob tem govoril, da naju ne bo posilil. Sestra je bila čisto mirna in tiha, jaz glasna in uporniška. (Ne spomnim se kako je potekalo, to je bolj bistvo, kot celota).
Naslednji primer: sedela sem v kuhinji na tabureju in držala v roki razglednico od nevem koga. Verjetno mame, bila ne tiskana na računalniku. Spodaj je biv prostor in poziv, da napišem kaj se dogaja. Oseba je slutila, vedela, da nekaj ni v redu. sem pisala nekaj o umoru/streljanju - neki podobno temu. Pa je prišel ugrabitelj, me vprašo ka skrivam, pa sem rekla da si samo s papirčkim pomagam brati. Seveda je ugotovil da ni res. V tem primeru sem poleg nog imela zavezane še roke. Zvlekel me je v sobo. (Naprej se ne spomnim)
Naslednji primer: bila je še ena punca zraven, in smo hodile po hribu navzdol, ker nam je pustil da smo šle. Celo telefon smo imele. Pol je nekot prišel tja pa ne vem več kaj se je zgodilo.
Še en primer: peljal nas je v šolsko telovadnico, bilo nas je veliko, vsi smo imeli tesno zvezane noge z vrvmi v različnih barvah. Ampak smo kljub temu lahko hodile. Bile smo same punce. V sobi s telovadno opremo je imel na koncu majhne prostorčke, ki so bili temni, podobni ječi. Noter je imel eno punco. Druge smo hodile tja in mislim da se je dalo celo odpreti. Potem je prišel in se na nas drl (kričal), potem smo morale it v telovadnico kjer smo se lahk družle.
Še en primer: ko se je s kombiju, ki je imel veliko veliko sedežev vozil okoli, je imel s seboj punco s pobarvanimi lasmi. Nato se je dogajanje prestavilo v mojo šolo, kjer sem bila zunaj, in so na busni stali 2 dekleti, ki sta se rešili in dva fanta, ki sta kao bila ugrabljena pa nista bila. Rekli so, da so se rešili tega kraja in da bodo ušli z busom. Niso imeli vrvi. Prišel je kombi, kjer jr izstopila ena ženska, s punco s pobarvanimi lasmi. Rekli so mi da grejo kar sem gor, da ne bodo čakali da pride bus, da čimprej ugrejo. Rekla sem jim "ugrabljeni ste bili na tak način, da je oseba z otrokom s pobarvanimi lasmi prišla in vas odpeljala!  Pa saj vidite, da ima ta punca tudi pobarvane! Ne vidite, da vas želi ugrabiti? Res želite biti spet ugrabljeni?" Nato so rekli "o pa res! Joj joj joj, ne spet, prosim! Ne bomo šli tu gor, na redni bus bomo šli, ko je javen!"
Drug primer: na travniku. Tudi nekaj o nasilju, nekaj je govoril, imele smo zvezane noge, kar naenkrat niso bile, potem so bile roke... 3 punce smo ble. Sploh ne vem ka se je dogajalo. Ugrabitelj je bil zraven. (Tu mi ful fali dogodkov.)
Nekaj je še bilo, a se nikoli ne morem spomnit celotnih sanj.
Potem so pa bile naslednje sanje. Tiste pa so bile normalne, niso bile povezane s tem.
A te sanje kaj sporočajo, precej so mi čudne. Se to pač dogaja al je kaj..? Nisem še takih imela. Pa tut v resničnem življenju nisem bila nikol ugrabljena ali karkoli od tega iz sanj.
Zgodi se pa da so velikkrat predmeti ki sem jih videla v dnevu, ponoči tudi sanjam. Je to kaj povezano?
Samo sprašujem ker mi je na novo in potem želim neko obrazložitev novih stvari.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Drago dekle!
Kot mnogo mladostnikov in mladostnic tudi tebe zanima, kaj so sanje in kaj pomenijo. Poglejva si najprej na kratko, kaj so pravzaprav sanje, zakaj sanjamo in kaj lahko sanje pomenijo.
V spanju se sanjsko stanje pojavi tedaj, ko so izklopljene motorične funkcije in vsa višja duševna dejavnost s kritičnim mišljenjem, ni pa izklopljena docela vsa duševna dejavnost (spomin, fantazije, asociacije in nekontrolirane misli). Zato človek sanja, predstave se mu neurejeno podijo »po glavi«, kar prikazuje tudi EEG (elektroencefalogram – grafični prikaz električnih tokov v možganih) s tipično sanjskimi valovi. Sanje so namišljeno doživetje zvokov, slik ali drugih občutkov med spanjem (vid, sluh, voh, tip, okus).
Raziskave kažejo, da se sanje pojavljajo v tako imenovanem REM spancu. REM spanec je stanje, ko sicer spimo, vendar smo najbližje tistemu stanju, ko smo budni. V tem stanju so sanje najmočnejše ali pa se teh sanj najbolj spomnimo. Predvidevajo, da človek sanja približno 2 uri vsako noč.
Sanje same imajo lahko različne izvore, na splošno pa lahko navedemo naslednje vzroke sanj:
1.    Vzrok sanj je lahko v nadaljevanju dnevne duševne dejavnosti, interesov in želja, zato človek pogosto sanja o tem, kar je prejšnji dan doživel ali o čemer je prejšnje dneve premišljeval.
2.    Vzrok sanj je lahko tudi spomin; zanimivo je, da segajo sanje tem globlje v preteklost, čim globlje je spanje.
3.    Pogosti vzroki sanj so fiziološki dražljaji . Če ima npr. človek mrzle noge, lahko sanja, da plava; če leži na roki, tako da ovira kroženje krvi, lahko sanja, da ga nekdo preganja, a ne more zbežati, ker je privezan ipd. Znane so npr. mučne sanje (boji z divjimi zvermi, s strahotnimi prividi ipd.).
4.     Posebni vzroki sanj so budilni dražljaji (npr. budilka, ropot, govorjenje), ki so večkrat združeni z nasprotno željo, da bi ne bilo treba vstati.
5.    Pogosto sanja človek o tem, kar si želi, da bi se zgodilo. Freudu so npr. sploh vsake sanje izpolnjevanje (podzavestnih) želja.
Težko je obrazložiti, kaj bi lahko tvoje sanje pomenile. Sanje pa tudi nimajo vedno nekega posebnega pomena. Za natančno in strokovno razlago sanj je treba narediti analizo osebnosti in poznati okoliščine, v katerih je oseba, ki sanja. Brez tega lahko o pomenu sanj le ugibamo. Določene simbole oz. določene sanje je sicer možno pojasniti, vprašanje pa je, katere razlage oz. pomeni sanj in v kolikšni meri veljajo v konkretnem primeru.
Pa si vseeno poglejva, na kaj morda nakazujejo tvoje sanje. V svojih sanjah, ki jih opisuješ, gre predvsem za ugrabitve in za zvezane noge in včasih tudi roke. Morebitne simbole svojih sanj lahko prebereš na naslednjih povezavah:
-       Za ugrabitve
-       Za zvezane noge: v iskalniku poišči spletno stran gemini.google.com in vtipkaj vprašanje, kaj pomenijo sanje zvezane noge.
Zanimivo, videla boš, da imata razlagi obeh sanj dokaj podobnosti.
Brane But, univ. dipl. psiholog