Kako izgleda učna pomoč? Kdo to izvaja? Je v šoli ali knjižnici? Komu se posreduje to, svetovalni službi, razredniku? Pomeni da si "neumen" potem?
hi
hii
Heej!
Že več let nudim učno pomoč tako osnovnošolcem kot mojim vrstnikom na srednji šoli in ti lahko res iz srca povem, da to ne pomenj da si neumen. V večini primerov samo rabiš drugačno razlago ali pa nekoga, ki je s tabo potrpežljiv in te zna ohraniti fokusiranega. Jaz učno pomoč nudim v okviru našega mladinskega centra in šole. Mogoče pojdi do vaše šolske psihologinje ali pedagoginje in jo vprašaj za nasvet.
Uredništvo
Urška Bizjak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen/a!
Če te prav razumem, te zanimajo podrobnosti o procesu izvajanja učne pomoči.
Učna pomoč je namenjena učencem, ki pri določenem predmetu ali več predmetih naletijo na težave pri razumevanju snovi, reševanju nalog, učenju, organizaciji in podobno. Je orodje, s katerim lahko vsakdo pridobi dodatno razlago, podporo in samozavest pri učenju.
Učna pomoč običajno poteka individualno ali v obliki manjših skupin. Lahko gre za dodatne razlage snovi, pomoč pri reševanju domačih nalog, razvijanje novih učnih metod in strategij in podobno. Pogosto so precej prilagojene posamezniku in njegovim težavam.
Učno pomoč najpogosteje izvajajo učitelji, svetovalni delavci ali pedagogi. Na nekaterih šolah delujejo tudi vrstniški tutorji. Najpogosteje poteka v šoli, in sicer pred ali po pouku, v učilnici, pri svetovalnem delavcu, morda tudi v knjižnici. Odvisno od zmožnosti vsake šole.
Če potrebuješ učno pomoč se lahko zagotovo obrneš na razrednika, šolsko svetovalno službo, na učitelja določenega predmeta ali tudi na starše, ki ti lahko pomagajo vzpostaviti stik z ustrezno osebo na šoli.
To, da potrebuješ učno pomoč, zagotovo ne pomeni, da si "neumen". Ni znak slabosti, ampak odgovornosti in želje po izboljšanju. Vsakdo se včasih znajde v situaciji, ko potrebuje dodatno razlago ali pomoč, to je popolnoma normalno. Pravilno pa je, da si znaš priznati, kdaj rabiš podporo in to tudi poiščeš.
Če imaš še kakšno vprašanje, se lahko kadarkoli ponovno obrneš na nas.
Želim ti vse dobro!
Urška Bizjak, mag. prof. pedagogike in dipl. sociologinja