Živjo, mene zanima kako se učiti zgodovino in angleščino. Sem v 7. razredu osnovne šole. Ta dva predmeta mi povzročata velike težave. Sploh ne vem kako naj se jih učim. Malo sem na tej spletni strani že prebrala druge članke vendar potrebujem vaš svetovalni odgovor. Prosim za čimhitreši odziv na moje vprašanje, saj imam ocenjevanje za ta dva predmeta že ta teden. Hvala, ker si boste vzeli čas. Lepo vas pozdravljam :).
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
učenje je pomembno, vendar veliko učencev ne ve, kako se ga lotiti. Zato v tem nisi sama. Pri učenju ni dovolj, da snov samo preberemo, ampak jo moramo tudi razumeti. Če nekaj samo enkrat preberemo, si tega pogosto ne zapomnimo. Zato je dobro, da med učenjem razmišljamo o tem, kaj beremo, in poskušamo razumeti snov.
Dobro je tudi, da se ne učimo predolgo naenkrat. Če se učimo zelo dolgo brez odmora, postanemo utrujeni in se težje zberemo. Bolje je, da se učimo približno dvajset minut, potem pa naredimo kratek odmor. Po odmoru se lahko spet lažje zberemo in nadaljujemo z učenjem.
Pri učenju pomaga tudi, če si zapisujemo najpomembnejše stvari. Lahko napišemo kratke zapiske, pomembne besede ali datume. Tako si snov lažje zapomnimo. Ko končamo z branjem, lahko zapremo zvezek in poskusimo povedati, kaj smo se naučili. Če znamo snov razložiti s svojimi besedami, pomeni, da smo jo dobro razumeli.
Pomembno je tudi ponavljanje. Če snov večkrat ponovimo v različnih dneh, si jo bomo bolje zapomnili. Zato je dobro, da začnemo z učenjem dovolj zgodaj in snov večkrat ponovimo.
Držim pesti,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike
• sa
samnekdo
Ojla,
meni nasploh pri učenju kateregakoli predmeta res, res pomaga pomodoro metoda. To je čisto preprosta metoda, ki si jo lahko prilagodiš glede na svojo koncentracijo. Dve najbolj uporabljeni kombinaciji sta 25/5 in 50/10. Kaj te številke pomenijo?- prva številka predstavlja koliko minut se boš intenzivno učila. To pomeni, brez distrakcij kot so telefon, pogovori ipd. Drugo število pa predstavlja koliko minut odmora boš imela. Odmori naj bodo aktivni. To pomeni brez telefona, svež zrak, po potrebi nekaj spiješ in poješ, se razgibaš... In ta cikel ponavljaš, dokler lahko ostaneš z glavo pri snovi. Ko ti misli začnejo tavati po svoje, je bolje prenehati in si vzeti daljši odmor pred morebitnim nadaljevanjem.
Meni osebno pomagajo tudi asociacije. Tukaj imaš nešteto možnosti, kako jih vključiti v učenje. Lahko si nekam narišeš kar si predstavljaš v glavi. Naj bo to še tako smešno in butasto in nenaravno, ker bolj kot bo, dlje ti bo ostalo v glavi. Primer: davna geološka preteklost- narišeš dinozavra. Obstaja pa tudi malo težja metoda imenovana palača spomina. To se ti splača uporabiti takrat, ko si moraš zapomniti seznam oziroma pravilno zaporedje nekaterih stvari/dogodkov. V glavi si predstavljaš nek prostor, ki ga dobro poznaš. To je lahko tvoje stanovanje, šola, park... In si vse te predmete ali dogodke predstavljaš v tem prostoru oziroma jih logično povežeš s še večimi asociacijami. Kakor sem rekla, ta metoda je izjemno težka, vendar ko jo osvojiš, zmagaš!
Če imaš rada branje, ti priporočam knjigo Pozabi vse kar veš o spominu. Iz prve dlani imaš podane super nasvete za laže pomnenje. Tako sem se tudi sama naučila o palači spomina. Glede na tvojo starost (7. razred), nisem sigurna ali ti bo knjiga vsebinsko najbolje sedla. Meni (2. letnik) je bila zelo všeč.
Kar se tiče učenja angleščine same, je najbolje, da ko se na primer učiš besede, jih uporabiš v stavku, saj boš tako hitreje prepoznala njihov pomen. Prav tako velja pri učenju slovničnih pravil. S primeri ti bo vse lažje. Če razumeš poanto primera, si boš vse lažje zapomnila. Gledanje kakšne serije ali filma z angleškimi podnapisi je tudi odlična opcija za sprotno utrjevanje. Lahko pa v roke poprimeš tudi kakšno knjigo. Tu ti ne znam svetovati katero. Naj bo to ena, ki te bo vsebinsko pritegnila, ki jo boš z veseljem prijela v roke za zabavo, ne kot dodatno šolsko breme.
Za zgodovino pa bi tudi jaz potrebovala malce pomoči, haha.
Upam, da ti je bilo karkoli od napisanega v pomoč. Želim ti veliko uspeha!
Lp,
Samnekdo
• pi
pika
Zdravo!
Hvala za odgovor. Me pa zanima katere metote učenja so najboljše za posamezen predmet? Pri tem imam veliko težav... ne vem kako naj se lotim učenja, čeprav sem po uspehu odlična.
Za angleščino imam inštrukcije. Veliko težav imam pa z bralnim razumevanjem v angleščini. Res ne vem več. Nimam več idej. Sem pa v 7.razredu osnovne šole in res ne vem ali je to normalno za osnovno šolo.
Res me skrbi. Upam, da boste našli odgovor. Hvala vam za vaš trud. Imejte se lepo.
LP,
pika
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pri angleščini je pomembno, da v besedilu ne poskušaš razumeti vsake posamezne besede, saj to pogosto povzroči zmedo in izgubo smisla. Namesto tega se osredotoči na glavno idejo besedila, torej kdo nastopa, kaj se dogaja in zakaj. Dobro je, da besedilo najprej hitro preletiš, nato ga prebereš bolj natančno in na koncu še enkrat na hitro ponoviš. Če naletiš na neznane besede, jih najprej poskusi uganiti iz konteksta in šele potem preveri njihov pomen (v slovarju). Zelo pomaga tudi, če po vsakem odstavku na kratko poveš, kaj si prebrala, saj tako preveriš, ali si razumela bistvo. Pomembno je tudi, da vadiš vsak dan po malo, na primer da prebereš kratek tekst in poveš ali zapišeš nekaj stavkov o njem. Če imaš možnost, poslušaj besedilo in ga hkrati beri, ker to dodatno pomaga pri razumevanju.
Pri zgodovini si snov lažje zapomniš, če jo razumeš kot zgodbo in ne kot suha dejstva. Poskusi si predstavljati, kaj se je dogajalo, kdo je sodeloval in zakaj je prišlo do določenih dogodkov. Pomaga, če si narišeš časovni trak in nanj zapišeš glavne dogodke, saj si tako lažje zapomniš zaporedje. Dobro je tudi, da si za vsako snov zastaviš osnovna vprašanja, kot so kdo, kaj, kje, kdaj in zakaj. Zelo učinkovito je, da snov razlagaš na glas, kot da bi učila nekoga drugega, saj s tem preveriš svoje razumevanje. Prav tako si skušaj povezovati novo snov z nečim, kar že poznaš, ker si možgani tako lažje zapomnijo informacije.
Pomembno je, da se učiš redno in po malo, ne pa dolgo časa naenkrat, in da ne obupaš, če ti kdaj ne gre.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike