Hey, Jaz obožujem zgodovino a sem šele v 6.razredu.
Nevem kako se bi najhitreje vse to naučila saj imam že jutri test pa se cel teden učim a ne pomaga!!!!!
In še jaz sem zelo stroga glede ocen če dobim štiri mi je groza!!!!pomagajte
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da ti je zgodovina pri srcu, kar je zelo dobra novica, saj se lahko lažje pripraviš do učenja. Če prav razumem pa imaš trenutno težavo z učenjem. Učiš se celi teden a ni takšnega rezultata kot si ga želiš.
Najprej bi te vprašala kako se učiš oziroma kako pri tebi poteka učenje? Učimo se lahko na več načinov. Zgodovina je predmet, ki ima veliko dejstev, zgodb. Marsikdo je ne mara ravno zaradi tega, ker se je potrebno 'piflati'. Možgani na splošno delujejo v slikah, morda bi bilo dobro, da bi si pogledala kakšen posnetek, film, ki prikazuje določeno obdobje ali dogodek v zgodovini in si ga tako poskušaš zapomniti. Dobro je, da ustvariš rdečo nit dogajanja, če gre za učenje daljšega časovnega obdobja. Uči se tako kot da boš to kasneje razlagala drugemu, povej na svoj način, osmisli si dogodke, poveži jih. Če najdeš povezave, je učenje lažje oziroma hitreje si stvari zapomniš. Lahko uporabiš kakšne spominske tehnike, ki bi prišle v poštev. Večino tega kar sem naštela ne moreš uporabiti v enem dnevu, so pa ideje za nadaljnjo učenje.
Včasih si težko zapomnimo stvari, če smo v stresnem stanju. Ko je glava polna vsega. Morda je dobro, da preveriš tudi v kakšnem stanju si trenutno. Če si napeta, pod stresom se poskušaj sprostiti z gibanjem, stresi telo stresa, uporabi dihalne tehnike in počni stvari, ki te veselijo.
Praviš tudi, da občutiš grozo ob oceni 4, kar pomeni prav dobro. Ta ocena je sicer zelo dobra in ni smisla, da bi se zaradi nje obremenjevala. Od kod prihaja ta občutek? Kdaj se je prvič pojavil? Kaj zate 4 pomeni?
Nekatere stvari nam gredo bolje od drugih, včasih pride do nepredvidljivih situacij in ne moreš dati vse od sebe. In takrat je dobro, da to sprejmeš in se ne obremenjuješ. Seveda je prav, da se trudiš, da iščeš načine kako še bolje delovati a hkrati je dobro, da znaš sprejeti trenutke, ko nisi v najboljši formi, ko ne moreš dati vsega od sebe, ko nimaš vsega pod nadzorom. Ker takšno je življenje! Zaradi 4 nisi nič manj vredna oseba, nič manj ljubljena ali pametna. V življenju ocene niso vse, več pomeni kakšen človek si, ali znaš poslušati ljudi okrog sebe, jim pomagati, delati v skupini, se zahvaliti, ceniti stvari in ljudi okrog sebe, si znati vzeti čas zase itd. Uči se zato, ker je to dobro zate, ker preko tega razvijaš različne pomembne življenjske veščine, ker usvajaš znanje, ker se preprosto lahko učiš medtem ko se marsikdo težko. Naj pa ti ocene ne bodo v življenju vse! Druži se, raziskuj življenje in sebe (kdo si), razmišljaj in ustvarjaj.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije