Pišem, ker se bojimo, da bodo moje ocene v šoli vedno slabše. (Sem v 8. razredu.) Ko bi se morala učit, grem gledat televizijo, igram igrice na telefonu, sem na računalniku, tablici, ... Vse drugo, samo učenje ne. Ne znam se organizirati. Ne znam omejiti svojega časa na zaslonih. Velikokrat sem si že zadala neke stvari, ki bi jih morala narediti, kar bi se morala naučiti. Ne, jaz potem počnem vse drugo. Vem, kaj bi morala delati, vendar odlašam. Odlašam do zadnjih trenutkov. Odlašam do noči pred testom. Z domačo nalogo odlašam do večera ali do jutra naslednjega dne. Navajena sem, da imam odlične ocene in moji starši zelo veliko pričakujejo od mene. Nočen jih razočarati. Nekako moram dati vso to tehnologijo na stran. Vendar kako, če nendar ne morem dati nobene naprave izven mojega dosega? Računalnik ne bo vedno "čakal" na istem času (ni prenosni). V šoli je pa potem pri ocenjevanju panika, stres. Se dodatni pritisk pa je, da se ocene štejejo za vpis naprej.
Kako naj se organiziram in se načrtov tudi držim, omejimo čas na zaslonih?
Ja
Jaz
Razumem tvojo skrb in stisko. Mnogi učenci se srečujejo s podobnimi izzivi, zato nisi sama. Tukaj je nekaj nasvetov, ki ti lahko pomagajo:
1. Ustvari urnik: Urnik ti lahko pomaga bolje organizirati svoj čas. Vključi čas za učenje, odmore, čas za hobije in čas za počitek. Poskusi se držati tega urnika.
2. Nastavi cilje: Preden začneš z učenjem, si postavi jasne cilje. Kaj želiš doseči v določenem času? To ti bo pomagalo ostati osredotočena.
3. Omeji čas na zaslonih: Obstajajo aplikacije, ki ti lahko pomagajo omejiti čas, ki ga preživiš na telefonu ali računalniku. Prav tako si lahko nastaviš opomnike, ki te opozorijo, ko presežeš določen čas.
4. Tehnika Pomodoro: To je tehnika upravljanja časa, ki vključuje delo za 25 minut, nato pa 5 minut odmora. To ti lahko pomaga ostati osredotočena in produktivna.
5. Vzemi si čas za sprostitev: Pomembno je, da si vzameš čas za sprostitev in stvari, ki te veselijo. To ti bo pomagalo obnoviti energijo in ostati motivirana.
6. Pogovori se z nekom: Če se počutiš preobremenjena, se pogovori z nekom, ki mu zaupaš. To bi lahko bil prijatelj, družinski član ali svetovalni delavec v šoli.
Upam, da ti bodo ti nasveti v pomoč. Ne pozabi, da si sposobna in da si zmožna doseči svoje cilje. Verjemi vase!
ab
abcčdefghijklmnoprsštuvzž
Dobje,17.11.2023
Pišem, ker se bojim, da bodo moje ocene v šoli vedno slabše. (Sem v 6. razredu.)
Ko bi se morala učit, grem gledat televizijo, igram igrice na telefonu, sem na računalniku, tablici, ... Vse drugo, samo učenje ne. Ne znam se organizirati. Ne znam omejiti svojega časa na zaslonih. Vendar imam slušni aparat in slabo slišim drugače slišim. Samo učenje ne znam začeti.
Uredništvo
Mija Repenšek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Popolnoma te razumem, da se soočaš s težavami pri organizaciji in upravljanju časa. Tako mladi, kot malo starejši se soočamo s podobnimi težavami, saj so ekrani eni najboljših motilcev in kradljivcev časa. Pogosto jih uporabljamo za "počitek", nevedoč, da le ti tega ne ponujajo. Strokovnjaki pa temu zavlačevanju in odlašanju rečemo tudi prokrastinacija.
Naprava bo zagotovo lahko počakala, na tebi pa je, da jo načrtno pustiš zunaj svoje sobe. To pomeni tudi da si urediš prostor za učenje v drugi sobi, kot pa imaš naprimer televizijo ali računalnik. Seveda tudi mobilni telefon pusti v drugi sobi. Sprva verjamem da bo težko, vendar pa bo vzdrževanje koncentracije vedno lažje. Predlagam ti tudi, da si postaviš določen načrt dneva v naprej. To pomeni da skrbno določiš naloge, časovni okvir in majhne ter realne cilje, ki jih želiš doseči. Nujno je, da se tega načrta potem držiš.
Da ti bo lažje, razloži svojim staršem, kako se počutiš, in prosi za njihovo podporo pri uresničevanju tvojih ciljev, naprimer da skrbijo za časovno omejitev ali pa da jim daš v skrb telefon v času učenja. Prav tako pa da na telefonu izkoristiš možnost nastavitev omejitve rabe posameznih aplikacij ali zaslona.
Vse dobro!
Mija Repenšek, mag. zakonskih in družinskih študij, psihoterapevtka stažistka