pozdravljeni,
v soli imam vsak teden veliko ocenjevanj in mi nekateri predmeti negrejo dobro, starsi mi govorijo naj se ucim ampak mi nekatere stvari pac ne gredo v glavo oz. jih ne razumem. kadar pa dobim slabo oceno se pa mama jezi name oce pa se sploh ne pogovarja z mano. zdi se mi kot da sta starsa vedno bolj razocarana nad mano zaradi ocen in da ne razumeta tega da rabim pomoc pri ucenju. kaj naj naredim da me bosta razumela?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Zveni, kot da je na tebi veliko obremenitev, s katerimi se skušaš spopasti po najboljših močeh, pa imaš kljub temu občutek, da ni dovolj. V tem času se obremenitve v šoli res največkrat povečajo – šolsko leto se približuje koncu in pridobiva se še zadnje ocene. Iz tvojega zapisa sem razbrala, da je mami in očetu tvoj uspeh zelo pomemben. Ko ne dosežeš njunih pričakovanj se odzoveta na način, ki te resnično prizadene. Zagotovo ignoriranje s strani očeta ali pretirana jeza s strani mame tvojemu uspehu ne bosta nič koristili in sta zato napačna načina soočanja s težavo. Še posebej zato, ker iz tvoje stiske razbiram, da uspeh tudi tebi veliko pomeni. To, kaj je dobra ocena, je pogosto težko posplošiti: vsak ima svoja močna in šibkejša področja. Dobra ocena je tista, za katero si se resnično učila in potrudila, tega pa zgolj številka v redovalnici ne pove. Seveda pa je prav, da stremimo k temu, da smo najboljši kar smo lahko. Konec koncev so ocene tudi vstopnica za vpis v želeno srednjo šolo, zato razumem tudi tvojo željo po tem, da zvišaš uspeh.
Predlagam, da se najprej obrneš na učitelje, ki te poučujejo predmete, ki ti povzročajo preglavice. V kolikor pokažeš voljo in interes večina učiteljev z veseljem priskoči na pomoč: bodisi v obliki dopolnilnega pouka, dodatne razlage ali nasvetov, ki bi ti pomagali pri učenju. Pomagajo ti lahko tudi sošolci, katerih močnejše področje je tisto, kateremu bi se rada sama bolj posvetila. Včasih so prav oni tisti, ki lahko snov razložijo na način, ki ti bo bolj jasen. Če imaš težave z učenjem na sploh (z organizacijo časa za učenje, z načini, kako si narediti zapiske, kako ponavljati snov), pa se lahko zglasiš tudi pri šolski svetovalni službi, katere naloga je prav tako pomagati pri takih zagatah.
Kar se tiče staršev, bi ti svetovala, da ju kljub njunem vedenju, skušaš razumeti. Najverjetneje imata visoka pričakovanja, ker vesta, da si sposobna, da zmoreš uspeti tudi pri predmetih, za katere imaš občutek, da ti ne gredo. Smiselno je tudi, da jima poveš, da te s tem prizadaneta ter da ti tako ne pomagata. Ko bosta začutila, da tudi tebi ni vseeno in da doživljaš stisko, bosta verjetno tudi onadva drugače pristopila k težavi. Pri učenju starši pogosto težko pomagajo (njihova leta šolanja so že preveč oddaljena, da bi se vživeli v to, kako je biti osnovnošolec). Vseeno pa je prav, da te spodbujata na način, ki bo ti vlival samozavest in optimizem. Zdi se mi, da si dekle, ki ne samo, da si želi uspeti, ampak tudi zmore. Imaš to!
Veliko uspeha,
Anadeja Bajzek, univ. dipl. psihologinja (un)