Živjo
Sem 1.letnik v gimnaziji in nevem kako naj se najhitreje in najbolje naucim snov ki jo rabim znat. Ocene so mi od osnovne sole res padle in mam zdej dve 1 za popravit in mam 3 teste v enmu tednu in nevem kako naj se vse naucim.
• Uredništvo
Andreja Lamut Gazvoda

Odgovor svetovalca:
Pozdrav,
naredila si prvi korak in se obrnila po pomoč. S podobno situacijo se srečajo dijaki večkrat v 1. letniku. Tvoj občutek preobremenjenosti je normalen, ampak obstajajo načini, da to obrneš.
Tehnik in strategij za učenje je več. Lahko začneš tako, da si snov razdeliš na majhne in obvladljive dele. Ne poskušaj se naučiti vsega naenkrat. Narediš si lahko seznam, in sicer: kaj moraš znati za vsak test, koliko časa približno potrebuješ za posamezen del, kaj je najtežje in kaj najlažje. Ko imaš pregled, stres takoj pade. Pri učenju so koristni kratki in intenzivni intervali učenja. Najbolj učinkovita metoda je Pomodoro: 25 minut učenja, 5 minut pavze, po 4 ponovitvah daljši odmor. Med odmori si privošči kozarec vode, prezrači prostor in se sprehodi po stanovanju. Nikakor pa ne priporočam uporabo zaslonov oziroma mobitela. Uči se aktivno, ne pasivno. Pri tem ti lahko koristi, da: delaš povzetke; razlagaš snov na glas, kot da učiš nekoga drugega ter rešiš čim več vaj. Branje učbenika po navadi ni dovolj. Za negativni oceni si postavi realen plan. Najprej popravi tisto, kar je najbolj nujno. Če imaš dve enici, izberi predmet, ki ga lahko hitreje popraviš, da si zmanjšaš pritisk.
To so lahko prvi koraki k uspešnejšemu učenju. Pri tehnikah in strategijah učenja ti lahko pomaga tudi šolska svetovalna služba.
Želim ti uspešno preizkušanje novih tehnik,
Andreja Lamut Gazvoda, univ. dipl. Soc. Pedagoginja