pozdravlejnni.
jaz sem 8 razred in nevem kako naj se učim za teste. spraševanja mi še grejo, testi pa ne. mi lahko predlagate kako se lahko najbolje naučim za teste?
vem da to ni za to spletno starn ampak nimam več izbire.
lep pozdrav
ČOKOLADKA
Zm
Zmedena sova
Oj!
Sam tolk od tebe sem mlajša en letSvetovala bi da si vzameš eno uro . Bereš iz učbenika. Lahko naglas, lahko pa si izpisuješ. Lahko si delaš miselne vzorce, lahko pa si naredš podoben test in preveriš kolk znaš. Srečno!
ČO
ČOKOLADKA
hvala ti ful<3
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
naredila si prvi korak in se obrnila po pomoč. Naj ti najprej povem, da se veliko učencev in učenk srečuje s podobnimi izzivi kot ti. Ustno in pisno ocenjevanje se namreč precej razlikujeta. Kljub temu verjamem, da tudi zate obstajajo strategije, ki ti lahko pomagajo.
Tehnik in strategij učenja za pisno ocenjevanje je več. Menim pa, da bi bilo zate koristno začeti na naslednji način:
Razdeli snov na manjše dele. Najprej na hitro preleti vso snov in naredi načrt dela po dnevih – katero snov boš obravnavala na kateri dan. Preizkusi aktivno učenje. Načrtovano snov predelaj s pomočjo povzetkov, oblikovanih z lastnimi besedami (besedami, ki so tebi znane in razumljive). Na podlagi tega si oblikuj kartice ali miselne vzorce, s pomočjo katerih lahko utrdiš pojme ali definicije. Če gre za naravoslovni predmet, stori enako. Poleg tega vadi tudi reševanje nalog, ki te čakajo na pisnem ocenjevanju. Preizkusi se v omejenem času. Poišči preverjanje znanja ali si sama oblikuj vprašanja. Nato si nastavi čas, npr. 45 minut, in poskusi preverjanje rešiti v tem času. Na ta način preizkusiš delo pod pritiskom in preveriš, kaj znaš. Uči se s pomočjo razlage. Snov ponovi na glas, kot da jo želiš razložiti nekomu drugemu. Če jo znaš razložiti, pomeni, da jo razumeš in da boš tudi pri testu lažje oblikovala svoje misli. Ponavljaj v razmiku. Utrjevanje si razporedi čez teden. Ne ponavljaj vsega naenkrat, ampak si utrjevanje razporedi. Uporabi barve in vzorce. Ključne besede podčrtaj, za različne teme pa uporabi različne barve. Tako boš lažje povezala ključne besede z določenimi barvami in informacije priklicala ob pravem času. Poveži snov z zanimivostmi iz vsakdanjega življenja. Če te učna snov spomni na dogodke iz vsakdana, jih uporabi in oblikuj zgodbo, ki si jo boš lažje zapomnila. Naredi urnik učenja. Uči se npr. 30 minut, nato si privošči 5 minut odmora. Enako ponovi večkrat na dan. Na koncu si privošči nagrado za uspešno učenje (posladek, kljukica na seznamu …).
Verjamem, da so predlagani koraki lahko prvi premik k uspešnejšemu učenju. Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti z veseljem na voljo. Želim ti uspešno preizkušanje novih tehnik!
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike
wf
wfewc
hvala ti