Js sm 1. Letnik gimnazije.
Pac pisal smo test mat in js nism znala, ampak me je blo ful strah uprasat koga za pomoc. Pac v soli sm vprasala svojo prjatlco in mi je pomagala. In potem me je mami skos prepricvala naj uprasam enga in pol mi je moj bratranc pomagu in dobila sem 3. V petek pisemo fiziko in jaz ne znam. Mami je rekla na v soli recem za tutorja ampa mene je strah in se nocem ucit z nekom ki ga ne poznam. Srecala sem sosedo dans in je rekla da mi lah kdaj pomaga. In mami je rekla naj jo prosim za fiziko ampak mene je sram in strah njej rect. Kr nvm a pol bom za vsak test nekoga sprasvala?pac ful se sekiram in nvm kaj naj
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Praviš, da si v prvem letniku gimnazije in si začela opažati, da bi potrebovala nekoliko več podpore pri ocenjevanjih znanja, a ti je težko prositi za pomoč. Nič ni narobe s tem, da potrebuješ pomoč. Gimnazija je zahtevna in gre za veliko spremembo v primerjavi z osnovno šolo.
Rada bi poudarila, da to, da nekoga prosiš za pomoč, ni nič sramotnega, ampak je pomemben korak, ki ti bo pomagal pri doseganju tvojih ciljev. Glede na tvojo izkušnjo s prijateljico in bratrancem vidiš, da ti bodo drugi pomagali in na koncu boš s pomočjo dosegla rezultate, na katere boš ponosna. S tem ko prosiš za pomoč in ti druga oseba razloži snov, pomagaš sebi, da bolje razumeš snov, obenem pa razvijaš nove strategije za učenje, kar ti bo pomagalo, da boš pri učenju postala vedno bolj samostojna in samozavestna, obenem pa si boš svoje učenje znala tudi bolje organizirati.
Popolnoma razumljivo je, da je težko prositi za pomoč, še posebej pa se učiti s popolnim neznancem. Najprej te spodbujam, da za pomoč prosiš ljudi, s katerimi se počutiš varno in si z njimi že imela izkušnje (npr. prijateljico, bratrancem ali drugo osebo). Tudi soseda je dobra izbira, saj ti je sama ponudila pomoč, kar pomeni, da ti bo z veseljem pomagala. Ko boš pripravljena, se lahko odločiš tudi za tutorja. Pri tem ne pozabi, da so to dijaki, ki si želijo pomagati drugim in so tam za to, da ti pomagajo in ti razložijo snov. Ali mogoče poznaš koga na vaši gimnaziji, ki je tutor? Na tak način boš lažje sprejela pomoč, saj ne bo šlo za popolnega neznanca. Če nisi prepričana, lahko povprašaš šolsko svetovalno službo, ki ti bo z veseljem pomagala pri izbiri pravega tutorja. Za pomoč lahko prosiš tudi profesorje pri predmetih, pri katerih snovi ne razumeš. Profesorji so tam zato, da ti pomagajo in še enkrat razložijo snov. Kdorkoli ti bo pomagal pri učenju, bo to storil, ker želi, da ti uspe.
Učenje v gimnaziji je zahtevno, še posebej v prvem letniku. Več ocenjevanj znanja kot bo za tabo, bolj boš razvila strategije učenja, ki ti bodo omogočale, da boš snov pri določenih predmetih bolje razumela. Tako boš sčasoma potrebovala tudi manj pomoči. Ampak to, da prosiš za pomoč, je največ, kar lahko trenutno narediš zase.
Verjamem vate in držim pesti!
Lepo bodi
Lara Tušek, dipl. psih. (un)