Hojla,
hodim v 8.razred OŠ in nimam nobenega sistema za učenje, ko se spravim da se bom učila, mi motivacija pade dol ko odprem zvezke. In to je ubistvu problem, da nimam motivacije in nekega sistema za učenje, poskusila sem si naredit tudi urnik za učenje pa mi ni ravno dolgo uspelo delat po njem; poskusla sem tudi mnoge načine za učenje npr. prepisovanje snovi iz zvezka, ,,flash cards'', miselni vzorci, izpisovanje ključnih besed,... in še marsikaj. Ocene imam sicer dobre večinoma 4 in 5, razen pri angleščini 3, ampak vseeno, k se probam učit dobim občutk da vse znam in is rečm ,,pa sej znam bom že jutr ponovila to'' torej vse kar imam za postorit samo odlašam na naslednji dan. Ko v šoli prjatlce vprašajo če se bo kdo javu js rečm, da vrjetn js, pol se mi pa ne da učit in se nikol pol ne javm čeprou to recm, ker se nism učila in ne znam, in pol me use grdo gledajo.
Torej prosim za nasvete za učenje in kako naj dobim motivacijo za učenje, pa tudi kako bi se naučila angleščino da bi iz 3 prišla na 5.
Hvala za vse nasvete
frrrr
Uredništvo
Ana Boršič

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
v kolikor te prav razumem, je tvoj glavni problem sestavljen iz več različnih težav. Prva je ta, da nimaš želeno visoke motivacije za učenje, druga je vezana na to, da ti razne tehnike učenja niso v pomoč, tretja pa je tvoja prokastinacija. Poleg vsega naštetega se težko držiš obljub, kar te spravlja v nelagoden položaj. Želiš si, da bi zvišala motivacijo za opravljanje šolskih obveznosti, odkrila svoj način učenja ter držala svoje obljube, vezane na učenje in ustno spraševanje.
Tvoj prvi korak je vsekakor dober. Zavedaš se, da se soočaš z obširnejšim problemom in želiš si ga rešiti. Verjamem, da se zaradi težav in raznih poskusov počutiš nelagodno. Hkrati pa verjamem, da težave niso nerešljive.
Na motivacijo za učenje vpliva veliko različnih dejavnikov. Nanjo namreč vplivajo različni dejavniki, kot so hrup, digitalne naprave, prostor, družba, vrstniki, družina, odmori, hrana, spanje, interesi in mnogi drugi. V osnovi tudi tehnike učenja, a tudi slednje ne morejo predstavljati čarobne paličice, če prej ni poskrbljeno za ostalo. Si kdaj razmišljala o tem, da bi na tvojo motivacijo lahko vplival pomanjkljiv plan dela? Si kdaj razmišljala o tvojih ciljih za prihodnost in jih tudi zapisala na papir? Si med učenjem odstranila moteče dejavnike, kot je npr. telefon in jih uporabila le med odmori? Kakšni so tvoji premori? Ali v prostem času počneš tudi kaj takega, ki bi lahko predstavljalo nagrado po uspešnem učenju? Koliko ur dnevno nameniš spanju? Kakšna je tvoja prehrana? Mislim, da je vredno odgovoriti na ta vprašanja in premisliti, kaj lahko še storiš. Več uporabnih nasvetov lahko najdeš na tej povezavi.
Ko boš prebrala napisano razmisli kaj leži prav tebi. Ljudje smo namreč zelo različni in vsakomur odgovarja kaj drugega. Kljub različnosti pa je vsem skupno dejstvo, da moramo za izpolnjene cilje in vrednote tudi potrpeti in se soočiti z manj prijetnimi rečmi. Več o tem, kako verjeti vase, si zaupati in stremeti ter uresničevati svoje cilje, si lahko prebereš na sledeči povezavi.
Si kdaj razmišljala, kaj je tvoja glavna ovira pri tem, da ne upoštevaš svojih obljub? Se mogoče prenagliš in obljubo izrečeš kar tako, da bi v tistem trenutku pomirila druge, ali zato, ker si pravzaprav želiš, da bi se čim prej rešila obveznosti? Takšne situacije so lahko zelo neprijetne, in verjamem, da nisi najbolj zadovoljna, ker se soočaš z njimi. Si razmišljala o možnih rešitvah? Morda naslednjič obljubiš le sebi, se pripraviš in na koncu tudi javiš? Se pravi, brez da bi obljubila sošolcem? Na ta način se lahko razbremeniš ter se učiš zaradi tvojega razloga in tvoje želje po opravljeni obveznosti in ne zaradi tega, ker si tako obljubila drugim. Načeloma je naša notranja motivacija višja, v kolikor počnemo nekaj dobrega tudi zase. Je težava v tem, da situacija predstavlja le preveliko breme, tvoje zaupanje vase pa je nekoliko nižje? Če ja, lahko kakšen koristen nasvet do samozaupanja poiščeš na sledeči povezavi.
Morda ti bodo tovrstni razmisleki pomagali na poti do višjih ocen in drugih ciljev. Jaz verjamem, da ti lahko uspe. Sedaj pa si na vrsti ti, da dobro razmisliš, se odločiš, kako boš ravnala dalje, in pri tem tudi vztrajaš. Kar pogumno naprej. V kolikor imaš še kakšno vprašanje, ti z veseljem odgovorim.
Lepo bodi.
Ana Boršič, mag. prof. pedagogike