Kak se znebit obcutka da gres vsem v zivljenju na zivce? Nimam nobenega konkretnega razloga iz strani ljudi da bi to lahko mislila, ampak se ne morem znebit obcutka da grem vsem na zivce, jim tezim in sem jim v breme in bi vcasih blo bolse da me ne bi blo. Ne niti obcutka jaz to iz dna srca mocno verjamem. Npr zdaj se mi zdi da bom tistemu ki bo to odpisal pokvarla cel dan, mu bom tezila in vzela cas za nepomemno stvar, ko ma sigurno kaj bolj resnega, pomembnejsega ali pantudi zabavnejsega za delat
Uredništvo
Taja Širca

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Žal mi je, da se tako počutiš, saj nikakor nisi breme. Vsak izmed nas je na tem svetu z razlogom in ima svoje poslanstvo. Le najti ga je treba. Naj te potolažim – ta občutek ne bo večen in lahko se odločiš, da ga boš spremenila. Iz zgornjega sporočila lahko zaznam veliko negativnega samogovora, ki je znak slabše samopodobe. Meniš, da nisi pomembna, da greš ljudem na živce in da jim bo tvoje sporočilo pokvarilo dan. Včasih nam situacije in okolje v katerem odraščamo sporočajo, da nismo dovolj dobri (npr. starši/vrstniki nas velikokrat kritizirajo). Te občutke ponotranjimo in jih lahko nosimo s seboj celo življenje. Nobeden izmed nas se ne rodi s prepričanjem, da je drugim v breme. Ta grozen občutek se ustvari tekom življenja.
Svetovala bi ti, da pričneš z delom na sebi in se ponovno naučiš kako se imeti rada. Vem, da se najbrž sliši smešno, ampak ko se boš spoštovala ne boš čutila, da si drugim v breme. To pa se ne bo zgodilo z danes na jutri, ampak je to dolgotrajen proces. Pri tem nam lahko zelo pomaga psihoterapija, saj nas strokovnjak usmerja in vodi, vem pa da si vsak tega ne more privoščiti, saj je samoplačniško. Veliko lahko narediš sama s tem, da poskusiš negativen samogovor zamenjati s pozitivnim. Gre za to, da naše možgane ''reprogramiramo'', da se naučijo sprejemati pozitivne misli. Za začetek lahko poskusiš te misli zapisati in se vprašati: ''Kakšni so dokazi, da bom tej osebi s svojim sporočilom uničila dan?''. Nato poskusi tej misli podati alternativno misel (tisto bolj realno). Pri tem ti lahko pomaga kakšna dobra knjiga in vaje, ki jih najdeš na spletu (npr. vaje za krepitev samopodobe, pozitivne afirmacije, meditacija, ozaveščanje misli itd.).
Upam, da ti je moj odgovor dal upanje, da svoje počutje lahko izboljšaš. Če te še karkoli zanima, pa mi lahko napišeš.
Taja Širca, dipl. biopsihologinja