Živjo. Že drugič sem vpisana v 1. letnik srednje šole, ki ga spet ne bom naredila. To je že moja druga šola, program je štiriletni strokovni. Šola mi je všeč in sem super začela, ampak pri pouku težko zdržim in zdaj skoraj nič več ne hodim v šolo. Nabralo se mi je polno neocenjenih stvari in nimam nobene motivacije več za delo. Imam avtizem in zelo naporno mi je v odnosih. Sošolci me ne marajo in nimam prijateljev. Vem, da rabim izobrazbo, ampak na tak način ne zmorem in ne vem, kaj naj naredim. Ali se sploh lahko vpišem spet na neko tretjo šolo? Ali obstaja kakšen drug način šolanja?
• Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Razumem, da ti je težko, in verjemi, da obstajajo rešitve. Pišeš, da ti je šola všeč, a se zdi, da je program zate trenutno pretežek. Svetujem ti, da se obrneš na šolsko svetovalno službo in preveriš, kakšne možnosti so na voljo. Morda se lahko že sedaj prepišeš na triletni program znotraj iste šole ali pa v kakšen drug triletni program ter nato nadaljuješ v programu 3+2. Če boš obiskovala lažji program, boš lahko več časa in energije namenjala tudi drugim stvarem in ne samo učenju. Pišeš, da se težje znajdeš v odnosih, imaš občutek, da te sošolci ne marajo in nimaš prijateljev. Zaradi vsega naštetega je še težje hoditi v šolo, zato si veliko odsotna.
Kaj pa pravijo tvoji starši? Imaš v šoli odločbo o usmeritvi in prejemaš kakšne prilagoditve?
Nisi sama v tem, in obstaja pot naprej.
Ena od možnosti je tudi izobraževanje odraslih, ki poteka na prilagojen način, navadno strnjeno. Pomagaj si s spletnim brskalnikom in razišči, kaj obstaja v tvojem okolju.
Še vedno pa se o tem nujno čim prej pogovori s starši ali drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš ter s svetovalno delavko na šoli, ki jo obiskuješ.
Upam, da ti je ta odgovor vsaj malo v pomoč.
Lep pozdrav.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja