Pozdravljeni,
to leto se bom vpisala v srednjo šolo. Želim si iti na SŠFKZ (program farm. tehnik). Zanima me ali je priporočeno trenirati, ker sem slišala, da je šola dokaj zahtevna.
Bom imela čas za učenje, če hodim na treninge 3x - 4x na teden? To me skrbi, če ima kdo predlog bi ga bila hvaležna. -
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Najlepša hvala za tvoje vprašanje in da si se z njim obrnila na našo svetovalnico. Če prav razumem, te skrbi, ali boš drugo leto lahko usklajevala treninge s srednjo šolo.
Razumem tvojo skrb. Dobro je, da razmišljaš o tem in se zavedaš, da je srednja šola nekoliko bolj zahtevna. Je pa v naprej to zelo težko predvideti. Samega programa jaz ne poznam, hkrati pa smo si ljudje zelo različni. Nekomu je lahko program lažji in brez večjih težav usklajuje s treningi, nekomu pa je lahko nekoliko večji izziv. Je pa precej dejavnikov, ki lahko vplivajo – od načina poučevanja posameznega učitelja (določen stil ti lahko zelo ustreza in si boš veliko zapomnila že v šoli, pri določenih predmetih boš morala nekaj več truda vložiti v učenje doma), kako se ti bo izšlo časovno s prevozom (ali boš npr. stanovala v kakšnem dijaškem domu ali pa si dovolj blizu, da boš še vedno stanovala doma, ti pa lahko to vzame nekaj več časa za prevoz) itd.
Srednjo šolo in treninge, tudi 3-4x na teden, je sicer možno usklajevati. Je pa za to potrebno nekaj organizacije – da si npr. v naprej organiziraš, kdaj se boš začela učiti, kako si boš razporedila snov itd. Prav tako je tudi možnost pridobiti status športnika, ki ti lahko pri organizaciji in usklajevanju pomaga. Je pa zelo težko vnaprej vedeti in predvidevati, kako bo. Zato bi ti svetovala, da se poskusiš sedaj čim manj obremenjevati s tem, kaj bo jeseni. Ko pa boš septembra začela 1. letnik pa pojdi korak za korakom. Počakaj, da dobiš urnik, da spoznaš profesorje in dobiš ostale informacije (npr. kako je glede statusa športnika). Potem si poskusi načrtovati, svoje dneve, kdaj bo čas za treninge, kdaj bo čas za učenje in seveda ne pozabi, tudi na nekaj časa za sebe. Tudi ni čisto nič narobe, če boš najprej poskusila en način, pa če boš videla, da ni tako učinkovito, poskusiš z novim načinom organizacije. Na začetku je lahko prehod v srednjo šolo precej velika sprememba in je lahko kar izziv, da prideš v novi ritem urnika, učenja. Tudi če se ti kaj ne bo izšlo po tvojih željah, se ne rabiš obremenjevati. Čisto vsem je 1. letnik izziv in pride do kakšnega neuspeha. Bodi ob tem prijazna do sebe. Mogoče ti bo lažje, da boš na začetku hodila na treninge 3x ali pa samo 2x na teden za kakšen mesec ali dva, potem pa ko se navadiš, začneš ponovno hoditi 3-4x na teden.
Če nekaj treniraš 3-4x na teden, predvidevam, da je to šport, v katerem res uživaš, zato podpiram to, da nadaljuješ tudi v srednji šoli in verjamem, da boš lahko našla način, kako organizirati tvoje dneve in oboje uspešno uskladiti. Če boš jeseni pri tem potrebovala kakšno pomoč, nam napiši in ti bomo z veseljem pomagali.
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije