Živjo,
pred 2 letoma sem začela trenirati nogomet na začetku mi je blo na treningih zelo všeč ampak se nisem z nobeno soigravko ravno razumela letos pa sem se že malo naveličala in ugotovila sem da mi sploh ne gre dobro, boji pa se tudi da letos ko grem v srednjo solo ne bom imela dovolj časa za druženje treninge in šolske obveznosti. Po drugi strani pa bi rada trenirala ker se s treningi saj ukvarjam s športom, nogomet pa me tudi veseli. Če bom nehala pa me skrbi da bom razočarala starše ki so mi kupili vso opremo in plačevali treninge. Res bi bila vesela ce bi mi lahko pomagali pri odločitvi.
Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Najprej bi se ti rada opravičila za pozen odgovor in vseeno upam, da ti bo moj odgovor še vedno v pomoč.
Praviš, da si pred dvema letoma začela trenirati nogomet, ki te še vedno veseli, saj uživaš v tem, ko si aktivna. Opažati si začela, da se nisi dobro povezala s svojimi soigralkami, občutek imaš, da ti nogomet ne gre najbolje, prav tako pa te skrbi usklajevanje treningov, prijateljstev in šolskih obveznosti. Zaskrbljena si tudi zaradi odziva staršev, saj so vložili veliko denarja v vso potrebno opremo in treninge. Zdaj si v dilemi, ali se še naprej ukvarjati z nogometom, ki te kljub vsem pomislekom še vedno veseli, ali odnehati.
Ob tvojem zapisu sem začutila, da si trenutno v veliki stiski, saj si pred pomembno odločitvijo. Da bi ti lažje pomagala sprejeti to odločitev, te spodbujam, da razmisliš o nekaterih vidikih situacije, ki bi ti pomagale pri odločitvi. Najprej razmisli, kaj zate pomeni nogomet – ali gre zgolj za fizično aktivnost, ali je to aktivnost, ki te veseli in navdaja z energijo? Ali si predstavljaš življenje brez nogometa? Kako bi se počutila, če ne bi več igrala nogometa – bi bilo to zate olajšanje ali bi čutila žalost? Seveda je zelo pomemben tudi vidik, kako se počutiš v ekipi - ali ti je v družbi soigralk neprijetno ali se počutiš sprejeto? Ali si se s kakšno soigralko povezala? Ali bi se želela bolj povezati s kakšno soigralko? Pomembno je tudi uravnavanje časa za nogomet in šolskih obveznosti. Ali se ti zdi, da imaš dobre učne navade in se lahko osredotočiš na učno snov, ali ti učenje in šolske obveznosti predstavljajo veliko stresa in neprijetnih občutkov?
Pomembno je, da dobro pretehtaš različne možnosti, pri čemer ti bo zagotovo pomagalo tudi mnenje staršev. Z njimi se pogovori o svojih dvomih, občutjih, pomislekih in tudi svojih strahovih o tem, kako se bi oni počutili ob tem, če bi prenehala z igranjem nogometa. Starši te bodo najverjetneje razumeli in ti pomagali sprejeti pravo odločitev, ki bo najboljša zate. Če imaš občutek, da se ne moreš s starši iskreno pogovoriti o tem, se lahko obrneš na kakšno prijateljico ali prijatelja oz. na osebo, ki te dobro pozna in ji zaupaš. Na tak način boš lahko dobila tudi mnenje pomembnih drugih in boš lahko lažje sprejela odločitev.
Pomembno je, da slediš svojim potrebam, željam in tudi svojim sanjam. Če mogoče čutiš, da nogomet več ni tisto, kar te veseli, in bi hkrati rada ostala aktivna, te spodbujam, da preizkusiš tudi kakšen novi šport. Še vedno boš ostala aktivna, hkrati pa boš spoznala tudi nove ljudi, s katerimi se boš lahko bolj povezala. Tudi če te skrbi časovna obremenitev, se lahko pogovoriš s trenerjem, da bi obiskovala vsaj en trening na teden manj, da bi imela več časa za šolo, druženje in tudi zase in svoje dobro počutje. Mogoče lahko poskusiš sestaviti tedenski urnik, v katerega vpišeš šolski urnik in termine treningov. Na tak način boš imela pregled nad tem, koliko časa ti ostaja za prijatelje in druge aktivnosti, ki te veselijo.
Tvoje želje in občutki so zelo pomembni. Upam, da boš lahko sprejela odločitev, s katero boš zadovoljna. Če želiš, lahko še naprej skupaj razmišljava o tem, kaj bi bila najboljša odločitev.
Upam, da sem ti kakorkoli pomagala s svojim odgovorom. Če imaš še kakršnokoli vprašanje, sem ti vedno na voljo. Verjamem, da boš našla rešitev, ki ti bo prinesla veselje!
Lepo bodi in srečno!
Lara Tušek, dipl. psih. (un)