Rada bi se pogovorila in rada bi vsem vse obrazlozila ampak neupam. Treniram biatlon in tega nocem silim se v to samo da bo moja mami vesela ker se mi zdi da ona hoc samo to, ko me zagrabi panika zaradi testa ostanem doam in ne grem na trening ko povem to mami se ji zmes agovori mi kako je razocarana nad mano in da samo daje denar zame. Res ja da sem lena in vse to ker se mi dostikrat ne da nic amapak res bi rada zadihala in na jok mi gre ko sem ob mami in se prepiram z njo. Velikokrat mi rece zakaj ne odneham in se prepisem ali pa zakaj sem si izbrala tako solo. Pac nisem vedala da se mi bo to zgodilo nevem res nic ne razume. Rada bi tudi spregovorila s kom amapk me je res srem nevem razmisljala sem da bi se pogovorila s socialno delovko na soli amap me je streh ker se bojim da bo karkoli povedala razrednicarki ki pa je zlobna, res ni druge besede za njo res nic ne razume in vse pove direk kot da ne ve da lahko to tudi koga prizadane.
in ja dejanskocela hisa mi tezi ker ne treniram in zaradi malo slabsih ocen je vse narob. V tej hisi vsi pricakujeo da bom najbojsa v vsem, da bom zmagovala in da bom odlicnjakinja. Pa kaj seeee.
hocem ziveti in iti dbre volje. Trenirat zase in ne za to da mi bo mami govorila kako sem lena kerizpustim trenig zaradiucenja. In ja res je da sem skoraj cel mesec mankala na treningu ampak je bil off seasion in neevem kaj dela tako paniko in samo daje na ogenj. Res imam vrh glave vsega in rada bi da se to konca samo kaj ko sem tako sramezljiva in se vsake stvari bojim in neupam nikomur nic reci.....
• Uredništvo
Anadeja Bajzek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Iz tvojega zapisa razumem, da si preobremenjena in ne najdeš ravnovesja med pričakovanji drugih in svojimi željami. Najprej razjasniva to - nikakor nisi lena. Srednja šola je zalogaj že sama po sebi, če pa temu dodaš še treninge pa na sploh kaže na to, da si disciplinirano in prizadevno dekle.
Če prav razumem se z biatlonom tudi resneje ukvarjaš in ne gre zgolj za hobi. To zahteva še toliko boljšo časovno organizacijo. Prav je, da ti je šola na prvem mestu, a izostajanje, kadar se približuje test, ni rešitev. Razumem, da te mamin pritisk in jeza, spravljata v še hujšo stisko. A verjetno se jezi, ker vidi v tebi tudi potencial in si ne želi, da bi obupala nad športom v katerega si vložila že toliko truda. Seveda je tukaj tudi finančni vložek, ki ga vsak šport zahteva - a prepričana sem, da ti starša teh treningov ne bi omogočila, če ne bi verjela vate in v to, da te ta šport osrečuje. Zato preden vržeš puško v koruzo se vprašaj ali kateremu delu tebe, biatlon še vedno predstavlja užitek. A mogoče kdaj na treningu pozabiš na skrbi in druge obveznosti? Se spomniš, kako si se počutila takrat, ko nisi bila v šoli toliko obremenjena? Profesionalni šport vedno zahteva določene žrtve - manj druženja, več sprotnega dela za šolo. A to ne pomeni, da ni vredno. Vendar se lahko o tem odločiš zgolj ti. Pomembno je, da sprejmeš takšno odločitev, ki bo prava zate, ne za starše. Hkrati pa ni dobro, da se odločiš prehitro. Morda si trenutno res preveč preobremenjena, rabiš malo počitka, trenutek, da zadihaš, potem pa bo pot naprej lažja.
Preobremenjenost lahko zmanjšaš tudi tako, da poskrbiš za boljšo časovno organizacijo. Morda se boš morala začeti prej učiti, delati več sproti, kot tvoji sošolci ali izpustiti kakšno druženje, ampak, če boš vztrajala, boš slej ko prej našla ravnovesje v katerem boš našla čas tako za šolo, kot tudi za trening in prosti čas. Pri tem ti lahko pomaga tudi svetovalna služba, kot si že omenila in menim, da je to odlična zamisel. Prav tako ni nujno, da se v obravnavo vključi tudi razredničarka. V kolikor bi s svetovalno delavko ugotovili, da bi bile primerne kakšne posebne prilagoditve pri pouku ali obveznostih, bi bila sicer njena pomoč dobrodošla, a lahko veliko naredita tudi brez nje. Prva sprememba (in tudi najbolj učinkovita) se namreč začne pri tebi - pri tem, da si ti postaviš prioritete, sprejmeš odločitev glede tega, kako želiš preživeti srednješolska leta, da si poskušaš bolje organizirati čas. Morda boš skozi pogovor s svetovalno delavko našla tudi prave besede, kako svojo stisko izraziti mami in ti bo tudi ona ponudila podporo, kot jo v resnici potrebuješ.
Zapomni si torej, da se šport, družabno življenje in šola ne izključujejo. Hkrati pa si dovolj stara, da se sama odločaš in ne živiš za to, da izpolniš pričakovanja staršev, trenerjev, učiteljev ali kogarkoli drugega.
Vse dobro,
Anadeja Bajzek, dipl. psihologinja (un)