Zanima me  kako naj se znebim treme ki je pri meni zelo velika in mi v soli povzroca velike tezave saj stvari popolnoma pozabim in se nicesar ne Spomnim vec
Prosim vas za hitri nasvet saj so moje tezave z tremo vsakic hujse
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Praviš, da imaš v šoli veliko tremo in ta ti povzroča težave, saj v takšnem stanju pozabiš stvari, ki jih sicer veš. Tvoje težave s tremo so vedno hujše, zato te zanima, kako se jih znebiti.
Trema se navadno pojavi v situacijah, ki so za nas pomembne, in pravzaprav predstavlja strah, zaskrbljenost ali negotovost glede tega, kako bomo z nalogo opravili. Pojavlja se pri večini ljudi, vendar največkrat mine kmalu po začetku nastopa/ocenjevanja. V takšnem primeru je lahko za nas koristna, saj nas motivira, da nalogo dobro izpeljemo. Kadar ne mine, pa nas lahko tudi ovira in npr. povzroči, da pozabimo naučeno snov. V vsakem primeru pa se tremo lahko naučimo obvladovati.
Da bi bila trema pred ocenjevanjem čim manjša, je pomembno, da se nanj dobro pripravimo, saj bomo tako bolj zaupali vase in nas bo manj strah, da bomo neuspešni. Ustrezna priprava je takšna, ki se začne dovolj zgodaj, da imamo čas snov dobro utrditi. V primeru govornega nastopa je pomembno, da predstavitev dobro načrtujemo in se besedilo čim bolje naučimo.  Pri tem nam lahko pomaga, da nastop doma vadimo sami, pred ogledalom, ali pa pred domačimi/prijatelji. Večkrat kot se izpostavimo in vadimo nastopanje pred (domačo) publiko, bolj sproščeno bomo kasneje nastopali tudi pred razredom. Pri nastopu ti je lahko v pomoč tudi listek z opornimi točkami, ki ti bo pomagal priklicati informacije v primeru, da "zablokiraš" in jih pozabiš. Pomaga ti lahko tudi uporaba projekcije (npr. Powerpoint), na katero zapišeš glavne informacije in jih pogledaš, ko to potrebuješ. Če je projekcija zanimivo oblikovana in vsebuje slike, fotografije ipd., bo hkrati pritegnila občinstvo in preusmerila njihovo pozornost s tebe na vsebino predstavitve. Pred nastopom lahko uporabiš katero izmed različnih tehnik sproščanja, npr. trebušno dihanje. Na tej povezavi lahko najdeš zvočne posnetke, ki te bodo vodili pri izvajanju različnih tehnik sproščanja. Lahko jih uporabiš večer pred ocenjevanjem ali pa zjutraj, preden se odpraviš v šolo.
V primeru, da se trema po uporabi predlaganih tehnik ne bi zmanjšala, pa ti svetujem, da se obrneš na starše, učiteljico/učitelja ali šolsko svetovalno službo in prosiš za dodatno pomoč pri premagovanju težave. Če trema resno vpliva na tvoje učne dosežke, imaš možnost pridobitve posebne odločbe, s katero se prilagodi način ocenjevanja glede na tvoje zmožnosti. Tudi o tem se je najbolje pogovoriti s šolsko svetovalno delavko.
Želim ti, da bi z zaupanjem vase uspela tremo zmanjšati in jo uporabiti v svojo korist. Če imaš še kakšno vprašanje, pa nam ga lahko kadarkoli zapišeš.
Bodi lepo,
Anja Rakovec, mag. psihologije