Ali je mogoče imeti travmo osamljenosti? Pač nisem tako dober v socialnih stikih, bom iskren sem precej slab. Hkrati pa sem zelo rad z ljudmi. Najhujše mi je da sem sam, tudi če imam prijatelje sem večkrat osamljen. In to mi je res grozno na svetu, enostavno sem čisto depresiven in izgubim voljo do življenja
• Vc
Vc001
Pozdravljen,
Osameljnost ni toliko travma kot je občutek. Travma je bolj posledica osameljenosti, ki se zgodi ko osamljenost čutiš predolgo oz. se počutiš nemočnega.
Dejstvo, da nisi dober v socialnih stikih mogoče pomeni, da potrebuješ nova poznanstva ali nove ljudi v svojem življenju, da to lastnost tudi primerno razviješ. Nič ni hudega, če kdaj pokusiš z nekom novim in vidiš kako ti bo šlo.
Če se počutiš osamljenega med prijatelji jim to lahko zaupaš in boš videl kaj bo, mogoče bodo drugače ravnali če bodo vedeli kako čutiš in se boš tudi ti počutil bolje.
Upam da ti bo moj odgovor v pomoč. /osebni podatki izbrisani v uredništvu/
Vid
• Ro
Rok
Pač ne da ne spoznam novih ljudi. Grem na veliko dogodkov in se vključujem v razne dejavnosti. V zadnjem letu sem zagotovo spoznal 100 novih ljudi. Pa vseeno se počutim osamljenega. Res me he strah, da bi ostal sam, da ne bi imel partnerice. Prijatelji nekako pridejo in grejo, spoznam potem nove, ampak mi gre na živce da delam stalno to in ne dobim res dobrih, ki bi ostali dlje
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Rok, pozdravljen.
Praviš, da se počutiš osamljenega, tudi takrat ko si obkrožen s prijatelji, omenjaš pa tudi težave pri vzpostavljanju stika z drugimi. Predstavljam si, da ti je hudo.
Travma se pojavi kot posledica burnega čustvenega odziva na enkratni stresni dogodek ali kot posledica občutenja izjemnega nelagodja od stresorjih, ki se pogosto ponavljajo. Travma in osamljenost se tako ne povezujeta pogosto, so pa občutki osamljenosti kljub temu zelo neprijetni, zato verjamem, da ti ni lahko.
Omenjaš, da nisi spreten v socialnih stikih. Mi lahko poveš kaj več o tem? Kako do drugih pristopiš? Kaj so bili razlogi, da so se tvoja prijateljstva končala? Morda s prijatelji niste znali razrešiti konfliktov, ali obstaja kak drug vzrok? Kako potekajo tvoja srečanja s prijatelji? Z odgovori mi boš pomagal pri tem, da ti bom lahko podala čim bolj konkretne in uporabne predloge o tem, kaj lahko pri komunikaciji z drugimi še storiš.
Medtem ti predlagam, da izkoristiš kakšne spletne klepetalnice ali družbena omrežja - komunikacija preko interneta je odlična alternativa, saj lahko vadiš komunikacijo z drugimi brez pritiska, da moraš odgovoriti v istem trenutku (imaš več časa za razmislek in sestavo odgovora).
V pričakovanju na tvoj odgovor te lepo pozdravljam.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)