ok zdravo! sem punca stara 14 let in pac jas mam en problem. pac jas kadim travo ze od 6 razreda in ne morem nehat. moja mama pa ze nekaj sluti in je zelo tezko to prikrivati zato vas res prosim za pomoc ker nwm kak naj neham. mi lahko mogoce svetujete?? pac res bi bla vesela ce bi cim hitreje odgovorili. pa se nekaj. pac jas nevem ce je pametno da to povem svoji mami ker bo fuuul jezna na mene in jas mam res vlke tezave ona pa nikoli nima casa za pogovor. kaj naj naredim??
• Uredništvo
Maja Gselman

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena,
vesela sem, da si se obrnila na našo svetovalnico in predvsem, da si sama ugotovila, da tvoje vedenje ni OK in je potrebno prenehati kaditi travo. To je že velik korak k prenehanju kajenja.
Verjetno že sama veš, da ima marihuana številne škodljive posledice, sploh na razvoj tako mladih možganov, kot so tvoji. Posledice so oslabljen kratkoročni spomin (težave pri učenju), oslabljeno zaznavanje, povečuje pasivnost in zaspanost, zmanjšajo se tudi motorične spretnosti. Pri dalj časa trajajočem kajenju pa lahko povzroči tudi odvisnost in takrat jo je zelo težko prenehat konzumirat. Če sama ne zmoreš prenehat, je dobro poiskat strokovno pomoč. Obrneš se lahko najprej na šolsko svetovalno delavko (ker te tudi že dalj časa pozna), k svojemu zdravniku ali poiščeš pomoč pri strokovnih programih, ki se ukvarjajo s preprečevanjem in zdravljenjem odvisnosti in jih je v Sloveniji kar nekaj. Če mi morda zaupaš, iz katerega konca Slovenije si, ti lahko napišem, kateri programi delujejo na tem področju. Vsak strokovnjak, h kateremu se boš obrnila, ti bo strokovno ustrezno pomagal, tako da kar pogumno.
Svetujem ti, da o tem spregovoriš tudi s svojo mamo, saj živiš doma in starši so odgovorni zate in da ti tudi pomagajo, ko se znajdeš v stiski. Prav gotovo si bo mama vzela čas zate in za pogovor s tabo, ko ji boš povedala za svoje težave. Lahko ji tudi najprej poveš, kaj pogrešaš v odnosu z njo, da si želiš več časa za pogovor z njo, da jo pogrešaš in potem nadaljuješ s svojo težavo – travo. Trava najbrž tudi ni edina tvoja težava, o kateri bi se rada pogovorila z njo.
Želim ti pogum, da boš spregovorila o svojih težavah z mamo in strokovnjakom, da lahko začneš razreševat svoje težave čimprej. Upam, da sem ti odgovorila tako, da ti bo koristilo, če pa potrebuješ še kak nasvet, prosim napiši. Bila bi vesela, če bi mi sporočila, kako ti je šel pogovor z mamo, sploh če boš potrebovala še kakšno usmeritev.
Želim ti vse dobro,
Maja Gselman, univ.dipl.psihologinja