Pozdravljeni!
Sem 16-letnica in kot otrok sem bila čustveno zanemarjena. Moje čustvene potrebe niso bile nikoli zadovoljene, kar je vodilo do tega, da sem odrasla prehitro in imam zdaj v partnerskem odnosu kar nekaj težav sama pri sebi. Ljubezen je zame težka zaradi ran, ki jih je pustila moja mama. Zelo sem navezana na svojega fanta, potrebujem veliko podpore in opominjanja v smeri da me ima še vedno rad, zelo me je strah da me bo zapustil zaradi mojih težav z mentalnih zdravjem kar v resnici ni racionalen strah (vsaj ne v mojem primeru), zelo sem občutljiva na spremembe njegovega tona in obnašanja ter takoj predvidevam, da je jezen name in da sem za njegovo počutje kriva jaz (čeprav se večinoma njegovo počutje v resnici sploh ni spremenilo). Hitro postanem ljubosumna ampak se ne jezim na njega, samo sama pri sebi jokam v strahu, da me bo zamenjal. Nič od tega ne počnem nalašč, mislim da so zato krive slabe razmere v katerih sem in še odraščam. Oba z očetom sta verbalno nasilna, zaradi ločitve živim z mamo. Zvezo s fantom nama otežuje tudi razdalja, saj je iz druge države. Najin odnos je zelo iskren in sem mu o vsem že povedala. Zelo me podpira in mi pomaga, še vedno me ima rad, ampak se vseeno želim izboljšati zanj in zase, saj tudi sama ne morem več tako. Moja samopodoba trpi kot še nikoli, zato sem se obrnila sem po nasvet. Kako naj začnem s premagovanjem teh ovir?
Hvala že v naprej za odgovor,
solzica
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je za tvoje slabe izkušnje. Dogodki, ki smo jih bili deležni v preteklosti, kot si že opazila sama, lahko v veliki meri vplivajo na to kako doživljamo sedanjost, kaj mislimo o sebi ter drugih. Glede na navedeno, lahko razumem, da ti je v ljubezni težko, saj imaš rane, za katere nisi sama kriva.
Če te prav razumem se trenutno v odnosu s fantom počutiš sprejeto ter razumljeno. Vesela sem za tvojo pozitivno izkušnjo. Zdi se mi dobro, da o svojih občutjih poveš fantu, ter da jih slednji res sprejme. Nič hudega v kolikor potrebuješ trenutno več potrditev iz njegove strani, ter v kolikor si kdaj nesigurna kako se počuti... Kadar si v dilemi glede tega kaj meni tvoj fant in kaj čuti, ga enostavno povprašaj. Tako ti bo lažje.
Praviš, da je tvoj fant iz druge države. Ali se s fantom kdaj tudi vidita v živo? Za odnos je dobro, da smo bližine partnerja občasno deležni tudi v živo. Prav tako je komunikacija v živo običajno bolj jasna, ter imamo posledično manj dilem, glede tega kako se kdo ob tem počuti…
Določenih dogodkov nihče izmed nas ne zmore predelati sam, in to je povsem okej.
Svetujem ti, da se obrneš na strokovno pomoč, ter ob strokovni podpori poskusiš s časom razrešiti te težave. V zdravstvenem domu se lahko naročiš k otroškemu kliničnemu psihologu. Na voljo imaš tudi brezplačno svetovalnico Posvet (http://www.posvet.org/kontakt), kjer prav tako nudijo psihološki suport. Svetujem ti tudi, da odrasli zaupni osebi (ali v šoli, ali v zdravstvenem domu), poveš, kako se počutiš doma, ter raziščeš ali so kakšne možnosti, da bi ti bilo bolje...
Si na dobri poti. Verjamem, da ti bo ob pomoči psihologa ter drugačni izkušnji odnosa, ki ti jo lahko ponudi fant, uspelo. Kar pogumno naprej, prvi korak je že za tabo.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije