Js sm cist na robu, ne vem vec kaj naj nardim ker se tk sovrazim v vsaki stvari ki jo nardim si grem na zivce. Sm trans, kar je vir 90% mojih problemov. Vedno bolj pogosto zelim nardit samomor ker ne morem vec prenasat tega in bi mi blo lazje ce me sam ne bi blo. Js ne zelim umret, ampak tak tezk mi je delat karkoli ker nimam nobene energije, biti okoli ljudi je obupno ker me vsi klicejo "ona" in ker me vidijo kot punco pa tudi ne zdi se mi kot da sem v katerikoli druzbi zares zazelena. Samo zelim bit js, ker vem kaj zelim biti (nocem da me prjatli vidijo kot "trans prjatla" sam zelim bit navadn fant) ampak to ni mogoce ker sem se rodila v tem butastem telesu in pocutim se kot da si ne zasluzim rect da si zelim bit fant ker se potem pocutim ogabno in me je sram. Ze tri leta trpim zbujanje vsak dan v telesu ki ne bi smelo bit moje in mi je vedno tezje. Res nocem nardit samomora ampak se mi prepogosto dogaja da hocm use sam koncat. Prosim kaj naj naredim, js tut zelim bit vesela pa se met rada pa se ne pocutit koda ne spadam. Ne morem se z nikomer pogovorit.
• Ka
Kat
Hej!!
Čist nič narobe s tem da si trans in zdiš se super. Si fant, pač v napačnem telesu. Če tvoji prijatelji tebe ne vidijo kot fanta, potem je možno da te nikoli tudi ne bodo. Ja mogoče porabijo več časa da se navadijo na tvoje nove zaimke (on), ampak če te vidijo le kot punco ki hrepeni po tem da je fant, potem bi se na tvojem mestu odmaknila od njih.
Super si in če potrebuješ pogovor sem vedno tu za tebe. Probaj te misli preusmerit na nekaj drugega :)
Čuvaj se!
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Živjo,
Najprej bi se rada zahvalila za sporočilo. Iskreno mi je žal za stisko, ki jo trenutno občutiš. S tem, ko si se obrnil_a na svetovalnico in izrazil_a stvari, ki te obremenjujejo, si naredil_a pomemben prvi korak pri iskanju pomoči in ti čestitam za pogum.
Žal se s podobnimi občutki sooča še veliko oseb in v tem nisi sam_a. Predsodki družbe na tem področju so še vedno močni, kar situacijo le še poslabša in veča občutke izolacije. Kar doživljaš je spolna disforija: nelagodje, nezadovoljstvo in stiska zaradi neujemanja lastne spolne identitete s spolom, ki je bil osebi pripisan ob rojstvu. Osebe jo lahko doživljajo na različne načine, npr. s posebno močnimi negativnimi čustvi glede določenih delov svojega telesa ali v povezavi s tem, da so v družbi neprestano naslavljane v slovničnem spolu, s katerim se ne identificirajo.
Transspolne osebe lahko vstopijo v več vrst tranzicij (ki se med seboj ne izključujejo, ampak se prepletajo) : (1) psihološka tranzicija - lasten proces raziskovanja in sprejemanja svoje spolne identitete (ta navadno tudi traja najdlje), (2) socialna tranzicija - začetek javnega življenja v spolu, s katerim se oseba identificira (lahko vključuje uporabo novega imena, drugih zaimkov, pravno priznanje spola, spremembo načina oblačenja ali katerega drugega vidika spolnega izraza …), (3) medicinska tranzicija - prilagajanje fizičnega videza telesa lastni spolni identiteti (lahko vključuje npr. hormonsko terapijo in/ali različne operacije). To je samo okvir z nekaterimi možnostmi, ki so ti morda lahko v pomoč.
Verjamem, da ti je težko ob tem, ko te tvoji bližnji ne vidijo tako, kot bi si želel_a. Biti »jaz«, se dobro počutiti v svojem telesu in biti sprejet_a so ene od osnovnih potreb, ki so za nas ključne za dobro počutje. Težko mi je slišati, da ob tem razmišljaš o samomoru. Predstavljam si, da situacijo lahko vidiš kot brezizhodno. Hkrati bi rada, da veš, da samomor nikoli ni edina izbira, ki jo imamo na voljo, včasih samo nimamo dovolj virov moči, da bi druge izbire našli.
Si sicer že komu povedal_a o svoji spolni identiteti in občutkih, ki jih imaš v zvezi s tem? Še živiš pri starših ali živiš samostojno? Imaš okrog sebe prijatelje_ice, ki se srečujejo s podobnimi vprašanji in te v tem lahko slišijo? To se mi zdijo pomembna vprašanja, saj situacija, v kateri si, pomembno vpliva na to, kaj lahko v zvezi s tem narediš. Ena izmed možnosti je vedno, da se vključiš v našo svetovalnico, kjer ti lahko nudimo individualno podporo pri iskanju rešitev in izboljšanju počutja. Kontaktiraš nas lahko na svetovalnica@legebitra.si (več o tem kaj pri nas lahko dobiš: https://legebitra.si/ponujamo/svetovanje-in-podporne-skupine/).
Prijazen pozdrav,
Eva Mulej, uni.dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra
• A
A
Hvala "Kat" to je ful sweet od tebe :)) Ti se tudi zdis super, upam da bos imel/a lep konec tedna!
In tudi hvala vam za odgovor. Vesel sem da me nekdo o tem poslusa in mi pomaga, ful vam hvala.
Nacine tranzicije ki ste jih nasteli poznam in nameravam v prihodnosti opravit vsaj zgornjo operacijo (ker nisem polnoleten). Res ne zelim nardit samomora zato poskusam iskat drugo resitev. To da sem trans sem povedal ze par prijateljicam ampak z njimi nisem vec v stiku, trenutnim ljudem s katerimi se druzim pa se nisem ker se mi se ne zdi pravi cas. Vesta tudi moja starsa ki pa nimata prevec tezav s tem ampak vem da se vedno dvomita v to. Kupila sta mi binder ki ga pa vedno manj nosim saj ni udoben. Sem jima ze dvakrat malo jamral kako slabo se pocutim in tudi da zelim umret in da sem se poskodoval, se je pa vedno izslo da sem bil jaz v solzah onadva pa sta kricala. Zato se ne pogovarjam vec z njima o takih stvareh. Nikoli se nisem mogel normalno pogovarjat o svojih custvih ker smo na tak nacin imeli tezave s komunikacijo. In ja se vedno zivim z njima (drugace sta vredu starsa ampak smo imeli vedno tezave zaradi kricanja). Ne morem se ravno z njikomer pogovorit o tem zato sem pisal sem. Bil sem ze pri psihologinji a ni ravno vedela kako mi naj pomaga (samoplacnisko) zato ne hodim vec tja ker sem se o takih stvareh ze pogovarjal tudu z drugimi (ni govorila o tem kako se jaz pocutim le zelo splosno). Tja sta me peljala starsa ker sem ju prosil in ker zelita da se pocutim bolje. Nimam prijateljev ki bi bili trans ampak so ok s temi stvarmi, ne bi mogli pa ravno socustvovat z mano.
Bom pogledal svetovalnico, hvala.
Lep pozdrav.
• Uredništvo
Legebitra
Odgovor svetovalca:
Super, da si se o teh tematikah že pozanimal. Te v zvezi s tranzicijo še karkoli zanima?
Glede razkritja prijateljem se mi zdi pomembno predvsem, da se razkriješ takrat, ko imaš občutek, da si na to pripravljen. Razkritje lahko tudi načrtuješ in se nanj vnaprej pripraviš, npr. z iskanjem besed in stavkov, z izbiro prvega razkritja prijatelju_ici, ki ji najbolj zaupaš in imaš občutek, da bo to dobro sprejel_a. V tem ne rabiš hiteti in si lahko vzameš čas J Dobro je vedeti, da je razkritje vedno proces in terja svoj čas, tako za osebo, ki se razkriva, kot za osebo, kateri se je ta oseba razkrila.
To, da si o svoji spolni identiteti že skušal odprto govoril s starši, pomeni, da bi rad z njimi imel iskren odnos in ti tako ni treba skrivati pomembnih delov sebe. Me veseli, da te podpirata in v tem odnosu lahko izraziš tudi, da se ne počutiš dobro. Hkrati omenjaš, da med pogovori oz. nasploh pogosto kričita nate, kar pa ni ok. Očitno svojih čustev ne moreta vedno nadzorovati in posledično s kričanjem v tebi vzbujata negativne občutke. V taki komunikaciji se lahko tudi zaščitiš in sicer da izraziš kako se v situaciji počutiš ter postaviš svoje meje, kot npr. »Prosim, da prenehaš s tem vedenjem, ker me boli, ko to govoriš.« ali »Če ne boš nehala tako govoriti se bom umaknil«. Pri zadnjem je pomembno tudi, da se v primeru, če se tak način pogovora ne preneha, res umakneš. Ko na tak način varujemo svoje meje, bomo drugim osebam, ne samo staršem, preprečili, da bi z nami na kakršen koli način ravnali nespoštljivo in s tem onemogočili, da bi prestopali naše meje in nas prizadeli.
Pri obisku strokovnjakov, ki ti lahko pomagajo na področju spolne usmerjenosti in/ali identitete je ključno, da so ti strokovnjaki seznanjeni z LGBT tematikami in so na tem področju usposobljeni. V nasprotnem primeru lahko pride do nesporazumov ali celo do poglabljanja stiske. Če bi kadarkoli želel psihoterapevtsko podporo je v naslednjem linku tudi seznam LGBT prijaznih terapevtov: https://legebitra.si/ponujamo/svetovanje-in-podporne-skupine/.
Prijazen pozdrav,
Eva Mulej, uni. dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra
• A
A
Zanima me glede trans tape-a. A je res varen? Nimam nobenih alergijskih reakcij ponavadi ali obcutljive koze tako da mislim da bi mi bil iz tega pogleda ok. Rad bi ga kupil za poletje zaradi udobja. Starsa sem vprasal in sta rekla ne, ker je pac lepilo in da ni dobro za kozo (ampak vseeno bi ga mel). Kupil bi si ga naskrivaj ampak kako? Ga naj naslovim k prijateljici in jo prosim da ga prevzame?(to bi blo njej sigurno ok ampak bi se ji mogu out-at) Pa a je dokaj ucinkovit ce imam recimo srednje velike oz male?
Razkril se bom res samo ko bom pripravljen, se mi pa zdi da sem vedno bolj ker sem si z nekaterimi vedno blizje a bom se videl kdaj bo cas.
S starsi se res poskusam bolj mirno pogovarjat, ker se meni tudi zgodi da se razburim kar me zelo moti ampak delam na tem. To da se umaknem je dobra ideja in to tudi poskusim narediti vedno ko vidim da pogovor ne gre nikamo in da se pogovorimo ko smo vsi mirni.
Hvala, bom verjetno s tem seznanil starsa in se bomo dogovorili.
• Uredništvo
Legebitra
Odgovor svetovalca:
Živjo,
Trans tape je načeloma varen, tudi lepilo je prilagojeno za daljše obdobje nošenja. Vedno pa je dobro, da ga najprej preizkusiš na manjšem področju kože, da vidiš, kako se koža odzove in ali imaš kakšno alergijsko reakcijo. Priporočam tudi natančno branje navodil za uporabo, da se čim bolj izogneš morebitnim nevšečnostim in tape uporabljaš varno. Glede velikosti prsi in učinkovitosti pa je težko reči, vendar je običajno želeni rezultat lažje dosežen pri manjših velikostih.
Trans tape lahko naročiš tudi na GLS paketomat in s tem v celoti prevzameš odgovornost za transport ter s tem ne obremenjuješ prijatelja_ice :) V lekarnah ali posameznih trgovinah dobiš tudi Fiziotape, s katerim lahko dosežeš podoben učinek. Ker pa ni narejen prav za ta namen je zato lepilo malce bolj agresivno. V primeru, da se odločiš za uporabo Fiziotape-a ne pozabi tudi tega na koži najprej testirati na manjši površini.
Verjamem, da te komunikacija s starši lahko razburi in me veseli, da delaš na tem. Stvari se vedno premikajo po malih korakih tako da ti pri tem želim moči in potrpežljivosti. Super tudi glede razkritja in tega, da si vzameš čas.
Če boš na katerikoli točki kaj potreboval pa se seveda lahko obrneš na nas.
Prijazen pozdrav in vse dobro želim,
Eva Mulej, uni. dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra