Ok dober dan,
Js mam rabm vprašat kako mojem psihologu/psihologinji povem, da sem trans moški? Jaz tocno vem to ze od mladega, starši vendar tega ne priznajo saj sta oba čez 50 let in ne vem kako do takega pogovora pristopiti. Vsi moji prijatelji vejo ampak odraslim je malo cudno o tem govoriti. Ampak vem da rabm to povedat moji psihologu/psihologinji ce hocem met kakrsno koli moznost z fizično tranzicijo. Ja uglaunem kako o tem povedat psihologu, ki ga imas ze nekaj časa?
• gi
gigi
Če že dolgo veš, kdo si, je prav, da to začneš deliti tudi z odraslimi, ki ti lahko pomagajo. Psiholog je ravno oseba, ki ji lahko to poveš. Njegova/njena naloga je, da te posluša brez obsojanja. Ni ti treba imeti popolnega govora. Lahko začneš zelo preprosto, na primer: ‘Nekaj pomembnega bi rada delila z vami. Že dolgo čutim, da sem trans moški in bi se rada o tem pogovorila.’ To je dovolj za začetek. Če ti je težko povedati na glas, lahko tudi napišeš na list ali v sporočilo in mu/ji daš prebrati na začetku ure. Veliko ljudem je tako lažje. Glede staršev – razumljivo je, da te je strah reakcije, posebej če imaš občutek, da ne bi razumeli. Ampak najprej je pomembno, da imaš podporo strokovne osebe. Psiholog ti lahko pomaga tudi pri tem, kako in kdaj pristopiti do staršev.
• Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
hvala, da si se oglasil in mi zaupal svojo težavo. Zelo pogumno je, da si se odločil, da boš naredil ta korak in verjamem, da to zate ni bilo najlažje. Menim, da je psiholog, ki ga obiskuješ prava odrasla oseba, da se ji zaupaš. Zagotovo te bo znal poslušati in ti svetovati, kako naprej. Če si v prihodnosti želiš fizične tranzicije je pomembno, da se obrneš na strokovnjaka, ki ti bo v tem procesu lahko v podporo in pomoč.
Predlagam, da se na pogovor pripraviš, tako da si sestaviš besedilo v naprej in si zapišeš ključne oporne točke. Psihologi so izobraženi na področju spolne identitete in tvoj psiholog ti bo zagotovo nudil potrebno oporo, zato kar pogumno. Morda lahko pogovor začneš tako, da psihologu poveš, da bi se danes rad pogovoril o temi, ki ti je pomembna, ampak ti je o njej težko govoriti.
V kolikor bi potreboval dodatno pomoč oz. podporo, se lahko obrneš tudi na svetovalnico Legebitre. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Vse dobro in veliko poguma ti želim.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije