Odločam se za medicisnko tranzicijo spola, kako vem ali je to prava odločitev zame? Imam nekaj dilem in nevem če sem pripravljen... počutim se že tako, ampak kaj pa starši, prijatelji, šola, nevem kaj bi se zgodilo s tem? Vem, da sem trans, ali so kakšne druge možnosti, samo vem da tako ne bom moral ostati. Koga vprašati, na koga se obrniti? Na internetu je velike negativne vidnosti in diskriminacije in nočem imeti negativnih posledic. Veliko imam vprašanj, odgovorov pa nekoristnih, negativnih... Nevem kaj naj še s sabo delam, ker enostavno je vsaka možnost, ki jo izberem slaba. Stagniram na mestu, leta tečejo, sam sem nesrečen, rešitve pa nobene. Izbire, ki jih imam so slabe. Sam pa padam v depresijo, osamljenost, zapiram se vase, ne hodim ven, družim se ne z nobenim... vse je postalo beda. Z vsakim dnem je slabše in slabše. Vsaka rešilna bilka zgori, vsaka luč, ki jo vidim na koncu tunela postane lučka, vsak korak naprej je korak nazaj... vse se mi zdi nesmiselno, brezpomena, brezveze. Zakaj imajo lahko nekateri lepo življenje in jaz ne? Zakaj se drugi smejijo in jaz jokam? Zakaj drugi razmišljajo o poroki, jaz pa o pogrebu? Samo šel bi, da bi bil stran od teh ljudi in začel na novo, drugje, brez ovir, brez skrbi, brez strahu. Kaj naj...?
Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Belinka lep pozdrav!
Najprej najlepša hvala za tvoje zaupanje, da si se obrnil na svetovalnico. Iskreno mi je žal za stisko, ki jo trenutno občutiš. Pišeš o tem, da ne prepoznaš pozitivne rešitve za izhod iz nje in ne veš kam se lahko obrneš. S tem, da si se obrnil na svetovalnico in prepoznal stvari, ki te obremenjujejo, si že naredi pomemben prvi korak in ti zato čestitam za tvoj pogum.
Sprašuješ na koga se lahko obrneš. Toplo bi te spodbudil, da se obrneš na LGBT prijazno_ega strokovnjaka_injo s področja duševnega zdravja. Strokovnjaki_nje imajo veliko znanja s tega področja in ti bodo verjele_i, te razumele_i in ti znale_i pomagati, pri tvoji odločitvi glede medicinske tranzicije in drugih duševnih stisk, ki jih občutiš. Na Legebitri izvajamo brezplačno psihosocialno svetovanje, ki poteka v obliki osebnega, telefonskega in spletnega svetovanja, podpore in opolnomočenja. V okviru naše svetovalnice lahko dobiš tudi več informacij o medicinski tranziciji kot taki in v varnem prostoru raziskuješ vprašanje, ki si ga zastavil na začetku svoje objave – ali je medicinska tranzicija prava odločitev zate. Za srečanje se lahko dogovoriš na 01 430 51 44, na 030 361 281 in elektronskem naslovu svetovalnica@legebitra.si
V kolikor bi ti bila bližja oblika pomoči psihoterapija te vabim, da si pogledaš seznam LGBT prijaznih psihoterapevtov_k, ki ti je dostopen na: https://legebitra.si/ponujamo/svetovanje-in-podporne-skupine/ (poglavje je na dnu strani in se imenuje Seznam LGBT prijaznih psihoterapevtk_ov). Če ti je psihoterapija nepoznana, gre za proces, v katerem v pogovoru in odnosu do psihoterapevtke_a spoznavaš lastno duševnost, vzroke za tvoja čustvovanja, razmišljanja in dejanja. Psihoterapija ni svetovanje, kjer bi te založili z nasveti ali poučevali, kako točno se moraš svojih težav lotiti. Je pa proces, kjer te psihoterapevt_ka glede na tvojo izpostavljeno težavo preko vprašanj vodi do bistva problema.
Za zaključek ti prilagam še krizne kontakte, kamor se lahko obrneš po pomoč v nujnih situacijah:
Številka za klic v sili: 112
Časovna razpoložljivost: 24/7 Urgentna psihiatrična ambulanta: deluje v okviru Centra za izvenbolnišnično psihiatrijo // 01 4750 685Naslov: Poliklinika, Njegoševa 4, Ljubljana
Časovna razpoložljivost: od ponedeljka do petka od 8.15 do 14.45. ureNamenjena: hitra ocena psihičnega stanja, začetno svetovanje in uvedba zdravil, oziroma prilagajanje zdravil, če jih pacienti_ke že imajo predpisane, usmeritev v dodatne diagnostične postopke, če so le-ti potrebni ter usmeritev pacienta_ko v nadaljnjo obravnavo (ambulantno izbranemu zdravniku_ici, specialistu_ki psihiatru_inji ali specialistu_ki nepsihiatrične stroke, oziroma v bolnišnično obravnavo).
Napotnica: ni pogoj
Enota za krizne intervencije: v okviru Centra za mentalno zdravje // 01 5874 922
Naslov: Grablovičeva 44a, 1000 Ljubljana
Časovna razpoložljivost: 24/7 za hospitalizacijo, od 8.00 do 17.00 ure za ostalo
Namenjena: ljudem v hudi čustveni stiski zaradi nenadnih stresnih okoliščin, ki je sami ne morejo rešiti. Ljudem po poskusu samomora.Napotnica: potrebna je napotitev s strani ambulantnega ali dežurni psihiatra. Za nujno hospitalizacijo napotnica ni potrebna
Klic v duševni stiski: 01 520 99 00
Časovna razpoložljivost: med 19. in 7. uro zjutraj
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 116 123
Časovna razpoložljivost: 24/7
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
TOM, telefon otrok in mladostnikov: 116 111
Časovna razpoložljivost: vsak dan od 12. do 20. ure
SOS Telefon za ženske in otroke, žrtve nasilja, 080 11 55
Časovna razpoložljivost: 24/7
Ženska svetovalnica - krizni center za ženske in otroke, žrtve nasilja: 031 233 211
Časovna razpoložljivost: 24/7
Prisluhnem ti - telefon za pomoč v čustveni stiski: 031 50 60 50
Časovna razpoložljivost: od ponedeljka do petka med 16.00 do 20.00. uro
Namenjeno vsem uporabnikom_icam
Verjamem, da je v tebi moč, da narediš naslednji korak ter poiščeš pomoč. Ni ti potrebno biti sam s temi težkimi občutki.
Vsekakor sem ti na voljo za dodatna vprašanja.
Leopold Štefanič, univ. dipl. pedagog in andragog
svetovalnica Legebitra
KK
Zdravo. V Ljubljani deluje Zavod Transakcija, ki nudi podporo trans osebam. Izvajajo jo tudi trans osebe.
https://transakcija.si/aktivnosti-in-storitve/svetovanje/
Če si kontaktiral_a Legebitro, so te verjeno že usmerili_e tja. Če pa ne, pa, evo. :) Super, da si pisal_a sem. Pa še nekaj za na tvojo pot: umiri se, poveži se, poslušaj sebe, poslušaj druge, sprejmi se, zaljubi se vase. :) Potem pa dalje na pot.Citiraj
Tr
Transs
Želim postati prava ženska