Pozdravljeni.
Imam prijateljico, ki je v zelo toxic relationship in ji ne morem pomagati. Z še eno prijateljico ji poskušava spraviti do tega al da bi se rešlo ali pa da bi bilo boljše. Ne upa si do svetovalne delavke na njihovi šoli in me res skrbi. Ali imate kakšen nasvet? -
Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za sporočilo.
Biti ob nekom, ki je v toksičnem razmerju, je izjemno težko, še posebej, če vidiš, da se oseba ne počuti dobro, pa ne veš več, kako pomagati. Ob tem se lahko pojavijo občutki nemoči, skrbi in strahu, da bi z napačno besedo ali dejanjem stanje še poslabšala, kar je povsem razumljivo.
V takšnih situacijah žal ni enega samega pravega odgovora, saj je veliko odvisno od tega, kaj se v razmerju dejansko dogaja, kako dolgo traja in kako se prijateljica v njem počuti.
Najpomembneje pa je, da ima ob sebi ljudi, ob katerih se počuti varno in sprejeto. S prijateljico lahko veliko prispevata že s tem, da ji prisluhneta brez obsojanja, potrjujeta njene občutke in jo spomnita, da si v razmerju zasluži varnost ter spoštovanje.
Nežno jo lahko spodbudita tudi, da premisli, ali obstaja še katera druga odrasla oseba, ki ji vsaj malo zaupa (npr. ožja ali širša družina, učitelj), ali pa morda kakšen anonimen vir pomoči, kjer bi lahko začela z deljenjem svojih občutkov brez strahu pred posledicami.
Če želiš, mi lahko poveš še kaj več o tem, kaj se dogaja, kaj te najbolj skrbi ali kako sta ji s prijateljico že poskušali pomagati. Tako bova lažje razmišljali, kako ji na podporen način stati ob strani. Če bo pripravljena, jo lahko tudi spodbudiš, da nam piše kar sama.
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)