Stara sem 18 let. Pred letom dni sem spoznala partnerja, ki je od mene precej starejši. Na začetku je bil zelo pozoren, prijazen in spoštljiv. Zaradi njegove podpore in prijaznosti sem ga vzljubila ter postala njegova partnerka. Sčasoma pa se je njegovo vedenje močno spremenilo.
Najprej sem začela opažati zmerjanje, poniževanje in nespoštovanje, ki se je z meseci stopnjevalo. Danes so prisotne tudi grožnje (da bo odšel, če …), manipulacije in finančni očitki, saj mi je pogosto kupoval stvari, zdaj pa mi to očita. V spolnosti sem nesrečna – pogosto je agresiven, odnos doživljam kot boleč in zame neprijeten. Ko mu odklonim bližino, to povzroči še več prepirov in obtožb.
Vedno znova mi pravi, da je razlog za njegovo vedenje moje besede ali dejanja ter da bi me spoštoval, če bi jaz najprej spoštovala njega. Začel me je tudi obtoževati varanja in manipulacij.
Večkrat sem želela končati zvezo, a se k njemu vedno vrnem, ker je trenutno edina oseba v mojem življenju. Z družino nimam stikov, prijateljev sem izgubila, veliko časa sem preživela po ustanovah, v varni hiši in bila celo brezdomna. Zdaj imam sicer svoje stanovanje, obiskujem šolo izredno, a se večino časa počutim osamljeno. Bojim se, da bi me osamljenost brez partnerja potisnila nazaj v depresijo, s katero sem se že v preteklosti borila. To sem opazila tudi v obdobjih, ko sva prekinila stike – takrat sem znova začela odklanjati hrano in doživljala panične napade.
Težko se zamotim z drugimi dejavnostmi (sprehod, peka, kolesarjenje), saj so moje misli še vedno pri preteklosti, ki jo skušam predelati s psihoterapevtko. Utrujena sem od nenehnega boja v življenju. Ne vem več, kako naprej, niti na koga se lahko naslonim po podporo. Izgubljam motivacijo za šolo in do tega da se še naprej borim.
• mo
move_on
lej, ne vstrajaj znjim samo zaradi osamljenosti, KER ON NI PRAVI ZATE. Na začetku se je očitno pretvarjau, potem pa pokazau pravi obraz... Imaš teško preteklost, ki te obremenjuje, ne rabiš še v sedanjosti tega prenašat...
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na to, da si že poiskala psihoterapevtsko pomoč, je to v bistvu največ, kar si lahko v tej situaciji  storila zase. Pomembno je, da si vztrajna in nadaljuješ s psihoterapijo, dokler bo po oceni psihoterapevta to potrebno. Saj veš, da gre pri psihoterapiji za proces, da je okrevanje postopno, da se "lušči" plast za plastjo, da je potrebna aktivnost in lastna angažiranost.
Kaj pa lahko še storiš sama? Praviš, da ne vidiš izhoda. Predvsem  je pomembno, da si odgovoriš na določena vprašanja, pomembna zate. Kakšni so tvoji cilji v življenju, jih sploh imaš, kaj si želiš početi in česa ne, bi rada postala samostojna in neodvisna oseba, ali smiljenje sami sebi in pritoževanje pomaga ali bi lahko počela kaj bolj konstruktivnega ipd. Kaj te dela močno? S katerimi sposobnostmi razpolagaš in bi iz njih  lahko  črpala svojo moč, katere so tvoje pozitivne lastnosti?  Marsikomu pomaga pri izhodu iz kriznih obdobij pisanje dnevnika in skrbno načrtovanje vsakega dne posebej, torej urnik aktivnosti. Na urniku,  ki je napisan in postavljen na vidnem mestu v stanovanju, naj bodo aktivnosti, s katerimi dobro zadovoljuješ svoje potrebe, se torej po izvajanju le - teh dobro počutiš. Izvajaš pa jih redno, brez izgovorov.
V odgovoru se namenoma ne dotikam posebej odnosa s tvojim partnerjem. Pomembneje se mi zdi, da sedaj gradiš svojo osebnost, ki se pri osemnajstih seveda še oblikuje. Menim, da bi lahko ta odnos predelala v terapevtskem procesu. Če meniš, da je nadaljevanje tega odnosa možno in smiselno, je priporočljivo, da se oba vključita v partnersko terapijo.
Želim ti vse dobro in pazi nase.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
• Gg
Gghhhii
Cim prej pojdi stran, to kako se je obnasal na zacetku je bila manipulacija. Maska je padla iz obraza in pokazal ti je gdo v resnici je!
nisi sama! Cim prej stran od njega!!!!!!!
taksni postanejo samo hujsi in hujsi verjami mi,