Zdravo star sem 19 let, in sem končal umetnostno smer gimnazije v 3. Letniku z dobrim, v 4. Letniku z zadostnim uspehom.
V 3. Letniku sem zaradi težav z učenjem dobil predpisana zdravila za koncentracijo, s pomočjo katerih sem laho letnik zaključil s dobrim uspehom, ker zdravila vplivajo na ocenjevanje lastnih sposobnosti sem si za maturo izbral pretežek predmet, ki mi je v 4. Letniku zaradi slabega predznanja močno znižal povprečje in nasplošno motivacijo do učenja. Ob polletju sem se želel prepisati, vendar mi starša tega nista pustila spremeniti predmeta na lažjega. Prav tako sta me porinila na plesne vaje in vozniški izpit kljub temu, da mi je že šola povzročala velike težave, saj sem se zaradi prej omenjenih tablet po poznem prihodu domov težje zbral in s težavo opravljal potrebno šolsko delo.
Počutil sem se, da sem v velikem zaostanku za vrstniki iz splošne smeri gimnazije in sem se zaradi tega zatekal k alkoholu. Za šolo mi je začelo postajati vseeno, nisem razumel kako deluje matura, zakaj so potrebne maturitetne točke, v šoli nisem mogel slediti snovi, prav tako mi ni šlo nič boljše pri plesu ali vožnji avtomobila, kar me je vodilo v vedno večjo uporabo alkohola.
Poleti sem se začel bolj zanimati za študij, zdaj razumem kako delujejo maturitetne točke in koliko bi jih potreboval za vpis na študij. Maturo jeseni ponavljam v celoti, prav tako se imam namen vpisati na spomladanski rok mature, kjer želim zamenjati izbirni predmet z lažjim in izbrati angleščino na višji ravni.
Kljub nasprotovanju staršev me zanima če obstaja način zviševanja splošnega uspeha 4. Letnika, saj bi mi boljša ocena zelo pomagala.
Hvala
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
Žal mi je, da si občutil takšno veliko težo. Upam, da imaš zdaj več podpore in predvsem, da si se zaupal komu glede stiske, ki nikakor ni zanemarljiva! Spodbujam te, da si najdeš kakšnega sogovorca, strokovnjak bi sicer bil še boljša izbira, ampak vsaj da z nekom govoriš o tem in s tem predelaš stisko.
Glede zviševanja točk v 4. letniku pa je žal tako, da v kolikor si že uspešno maturiral, zaključnih ocen letnika ne moreš zviševati. Lahko zvišuješ samo točke na maturi. Seveda velja to preveriti na tvoji šoli, če imate slučajno v šolskem pravilniku drugače navedeno.
Nikakor nisi prepozno začel razmišljati glede sistema točk, saj lahko ogromno vplivaš z rezultati mature. V bistvu ti čestitam za zrelost in motivacijo pri izbiri prihodnosti.
Želim ti, da prideš na želeno fakulteto in da ti uspe v življenju vijugati med dosežki brez večjih stisk oziroma da boš le-te kar se da uspešno obvladal. Če ti lahko še kako pomagamo, pa kar napiši.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike