Zivjo zanima me pac par stvari tko neznam si sploh pomagat in pac ce bi mi loh vi
Torj zacel seje par tednou nzaj k sm pac vidla enga tipa in mi je postou usec in to ful pac res sm planirala use nrdit zanga tko shujsat, se sminkat ful pac lih tok da ne zgledam "chopped" in take stvari pac upala sm mogoc da bova kej loh mela in pol sm ga sla folovat in pac sm vidla da me ni folivu nzaj in sm bla sam tko okej pac
Ampk mislm daje to ful uplival name zdj kr me ful potlac to da sm ugotovila da ma punco in to in pac sm sam tk insecure ratala in mam ful misli tko slabe misli o seb, skos mi gre na jok, probala bom zdj ful shujsat cim hitrej, ucas mam clo pomisleke o tem da bi se rezala tko nimam energije za nc kr mije tok postou usec fa pac bi zanga nrdila use in tko ful mam negarivne misli o seb in nvm mam obcutk da se vracajo use stvari k so slabe k so semi dogajale in najbl meje strah da to da nam jedla in pac se silla delat neke ful ekstremne telovadbe da bo to uplivak na mojo prehrano in da se razvije kksna bolezn pac ze tko al tko mam ful misli o poskodovanju in zdj nvm kj nrdit tkoda pac res nimam vec idej kaj nrdit
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Sarčika, živjo.
V svojem sporočilu si omenjala, da ima fant, v katerega si se zatreskala, punco in da se ob tej simpatiji soočaš z negativnimi mislimi in z mislimi o samopoškodovanju. Razumem, da ti je hudo in da si v hudi stiski, vendar želim, da veš, da v tem nikakor nisi sama.
Kot si sama omenjala, je razlog za to, da ta fant ni romantično zainteresiran vate, ta, da že ima punco, ki jo ima rad. Razlog je objektiven, zunanji in ni povezan s teboj in s tvojo vrednostjo. Razlog torej nikakor ni v tem, da bi ti bila kakorkoli neprivlačna ali nezanimiva, razumem pa, da se ob tem ne počutiš najbolje.
Omenjala si, da imaš zelo negativne misli o sebi, svojem izgledu, da razmišljaš o preteklosti in da čutiš potrebo po tem, da bi se samopoškodovala. Kolikor sem razbrala iz tvojega sporočila, so to vse zaenkrat samo namere in se še nisi samopoškodovala in nisi začela škodovati svojemu telesu z nezdravimi dietami in prekomerno vadbo.
Nikoli ni prepozno prenehati s škodovanjem samemu sebi, zaenkrat pa imaš še prednost v tem, da s škodljivimi rutinami še nisi pričela. Predlagala bi ti, da svoje misli poskusiš preusmeriti v druge interese in poskusiš negativne misli zamotiti z različnimi aktivnostmi. Pogosto v stiski pomaga, če se obrnemo na ljudi, ki so nam blizu - njihova prisotnost nas pomiri in preusmeri naše misli. Če misliš, da bi ti pomagalo, lahko v primeru, ko začutiš potrebo, da bi se samopoškodovala, pokličeš ali pišeš kakšni svoji prijateljici, se pogovoriš s sorojencem, mamo, ali kom drugim, ki ti je blizu. Alternativno lahko poskusiš pisati v dnevnik - zapisati misli na papir običajno pomaga urediti nemir v glavi. Nekaterim pomaga, da namesto samopoškodovanja čečkajo, ali se začnejo ukvarjati s športom. Glede na to, da si rekla, da te skrbi, da bi s telovadbo lahko pretiravala, predlagam, da se udeležiš vodene vadbe, kjer imajo prilagojen tempo, telovadiš skupaj s prijateljico ali prijateljem in si tako skupaj prilagajata tempo ali pa si morda umisliš osebnega trenerja na fitnesu, ki bo prilagajal vadbo tako, da ne bo pretirana. Nikakor ni napačna stvar, če želiš telovaditi, ampak gibanje ne sme predstavljati kazni ali biti oblika samopoškodovanja, temveč naj bi bila neka aktivnost, ob kateri se počutiš dobro.
Pred seboj imaš še celo vznemirljivo in dogodivščin polno življenje, v katerem te čakajo nove simpatije, ob katerih se boš počutila dobro in ne boš ob tem v stiski.
Zate si želim, da bi se počutila dobro v svoji koži, zato sporoči, če bi si želela razmisliti še o kakšni alternativni možnosti. Zmeraj sem ti na voljo, name se lahko tukaj na forumu obrneš kadarkoli. Če pa se boš znašla v stiski, kjer potrebuješ takojšnjo pomoč, pa je spodaj nekaj možnosti, na koga se lahko zmeraj prav tako obrneš:
TOM telefon za otroke in mladostnike 116 111. Pokličeš lahko vsak dan med 12. in 20. uro - klic je brezplačen.
Zaupna telefona Samarijan in Sopotnik 116 123. Pokličeš jih lahko 24 ur na dan, vsak dan - klic je brezplačen.
Klic v duševni stiski 01 520 99 00. Pokličeš jih lahko vsak dan med 19. in 7. uro zjutraj.
Imam te v mislih in ti pošiljam topel objem,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Sa
Sarcikaaaaaaa
Zivjo najprej bi se zahvalla za odgovor
Morm pa pivedat da sm po parih dnevih od tega zapisa pac uceri sm mela ponoc ful probleme in sm se sam zacela rezat od nc in dons se nism jedla in sm bruhala in ucer sm mela misli o tem da bi se ubila in pac nvm kaj nridt kr je ubistvu pac sm zvedla za unga frenda da se pac pozna on z njim in pac ta jjegov frend od tega v kerga sm je pac moj bivsi sosolc k me je spolno nadlegvou in meje dodou tk 2dneva nzaj in mi pisu in posilju nude in sm se pac spomnla tistga trenutka k meje nadlegvou in sm se zacela nenormalno trest, na jok mi je slo ful, mela sk obcutk k da bom skp padla in pac nvm
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Sarčika, ponovno pozdravljena.
Žal mi je, da je tvoja stiska postala tako nevzdržna, da si se zatekla k samopoškodovanju. Če se strinjaš, bi ti predlagala, da poiščeš pomoč v svoji okolici - ali se lahko za pomoč obrneš na kakšno prijateljico, sorojenca (brata ali sestra), morda mami, ali koga drugega iz tvojega kroga bližnjih, ki mu zaupaš? Pomembno je, da v teh trenutkih nisi sama in želim, da veš, da so ti ljudje na voljo, ki ti bodo pomagali ob stiski, ki jo doživljaš.
Če meniš, da se ne bi mogla zaupati nikomur izmed tvojih bližnjih, se lahko po pomoč zatečeš k svetovalni službi na šoli, kjer si - zato so svetovalni delavci tudi prisotni - da ti pomagajo v primeru stiske. Prav tako je po celi državi več Centrov za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kamor se lahko obrneš ali pa svetovalnica Posvet, ki jih lahko tudi kontaktiraš preko telefona, ali pa se v poslovalnicah oglasiš v živo. Vse te oblike podpore in pomoči so ti na voljo brezplačno.
Če je tvoja stiska tako huda, da čutiš, da se moraš pogovoriti z nekom v danem trenutku, ti še enkrat prilagam kontakte služb, ki so ti za pogovor zmeraj na voljo:
Kljub temu bi ti želela sporočiti, da ti priporočam in te spodbujam, da se na pogovoru oglasiš pri kateremkoli strokovnjaku v živo, saj ti bo pogovor o tvojem doživljanju, o tvoji stiski, to breme olajšal, saj je najtežje s svojimi mislimi biti sam - želim, da veš, da ti ni treba biti sama in da je ljudem zelo mar zate in za tvoje dobro počutje in tudi meni ni vseeno, kako se počutiš in kaj se s teboj zgodi.
Sporoči mi, če ti karkoli od naštetega zveni kot možnost, ki bi jo lahko izvedla. V pričakovanju na tvoj odgovor te lepo pozdravljam in ti pošiljam en velik objem.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)
Sa
Sarcikaaaaaaa
Zivjo hvala za odgovor. Zdj smo itk sli nzaj v solo in pac smo mel tkoj ocenjevanja u pindelk sm mela 4 sprasvanja in 3 teste in sm res misnla da se bom ubila pac kr kaj je to a nemorm normalno zivet brez da bi mela 14 ocenjevanj na tedn tko kokr jih mam zdj pac a se komu zdi to normalno kr men se ne in itk pol ful stresa probam pokazat se u dobri luci al kko bi temu rekla nakonc zabijm test na kerm mi 0,5 tocke zmanka in sm itk tkoj se zacela poskodvt pac blo je v soli zto sm si sam tok rano delala pac daje kri zacela tect kr to me "pomiri" kr vem da pac dajm bolecino na vn. Dons sm pa opazla se neki kar me je nenormalno zmotl in toje da je oseba keri sm pac zaupala probkeme repouszala videe neki na foto da pac ona ne mara k ji nekdo zacne govort o seb in da ji je usen in da ji grejo taki na zivce. Iskreno nevem kaj naj si mislm tkoda pac fes ucas mam take misli da bi najraj si nevem kaj nrdila in ubistvu meje strah same sebe
Uredništvo
Sara Holjević
Odgovor svetovalke:
Sarčika, živjo.
Glede na tvoj zapis, kjer praviš, da te je strah same sebe in da si se ponovno poškodovala, bi te rada vprašala, če si morda razmislila o kakšni izmed možnosti obiska strokovnjaka v živo, kot sem ti navedla v prejšnjih sporočilih? Menim, da bi ti pogovor s tvojih mislih in skrbeh z nekom v živo pomagal - običajno takšni pogovori delujejo razbremenilno, saj ti nikakor ni treba, da si s temi mislimi sama.
Glede prijateljice, ki si jo omenjala, pa je zelo možno, da je ponovno objavila video, ker se je v njenih mislih nanašal na nekoga drugega ali na neko čisto drugo situacijo, kot nate. Lahko ima morda takšno mnenje glede svojih znancev, ljudi, ki ji niso tako blizu; ampak hkrati pa to ne velja zate - ljudje, ki nam veliko pomenijo, imajo običajno drugačen status v naših mislih in so izjema pravilom in splošnim mnenjem. Sploh če sta si zelo blizu, če sta dobri prijateljici, srčno verjamem, da ji je veliko bolj pomembno, da si ti v redu.
Želim, da tudi veš, da en test, ki ti ga ni uspelo opraviti pozitivno, nikakor ni odraz tega, da ne bi zmogla dobiti dobre ocene, saj si sposobna opraviti tudi to. Verjamem, da si imela ogromno obveznosti hkrati, veliko ocenjevanj na najrazličnejših področjih, sploh poleg tega, da si obremenjena tudi s temi negativnimi mislimi. Vsekakor se lahko s profesorji dogovoriš za naknadni rok za popravljanje in morda za dodatno razlago prosiš kakšnega sošolca/sošolko ali celo profesorja - običajno si brez težav vzamejo čas zate.
Vprašala bi te, kaj trenutno potrebuješ? Kaj meniš, da bi ti pomagalo premagati stisko? Kako ti lahko jaz ob tem stojim ob strani? Nisi sama - tukaj smo za to strokovnjaki, da se v takšnih situacijah lahko obrneš na nas.
Imam te v mislih,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)