Živjo,
Velikokrat, ko sem v družbi ali pa v skupini ljudi sem tiha. Tudi na primer, ko sem s sorodniki sem tiho. Velikokrat me sprašujejo zakaj sem tiho, kaj je narobe, zakaj si zaskrbljena, zakaj si antisocialna. Čeprav v večini primerov nisem. Ampak ko sem s 2 ali 3 prijatelji pa sem glasna, se smejemo, zabavna in tudi nasploh se rada šalim samo nekateri me ne poznajo tako in mislijo da sem resna. Tudi na primer se ne odzovem na neke novice oziroma ne pokažem čustev. Pravijo da sem hladna. To mi je v redu ker to povezujem s tem da si močan, da znaš kontrolirat čustva. Pa tudi kar se mi zdi zanimivo je to, da se tudi s starsi ne pogovarjam veliko. Na dan recimo vse skupaj max 4 minute. Zakaj je tako?
No zanima me ali je to normalno, ker se mi ne zdi najbolj, ker vsi govorijo so družabni in potem sem jaz tiho.
Hvala za odgovor.
Lp
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Lili!
Naj se ti najprej zahvalim za vprašanje in opravičim za pozen odgovor. Praviš, da pri sebi opažaš, da si v skupini ljudi največkrat zelo tiho, oni pa to interpretirajo kot da si zaskrbljena, antisocialna in podobno. Tvojo tihost torej vidijo kot negativno, sama pa tega ne doživljaš tako. Praviš tudi, da si v družbi svojih prijateljev čisto drugačna – glasna, se veliko smejiš in pogovarjaš. Obratna slika je v odnosu s starši, s katerimi se pogovarjaš zelo malo časa v dnevu. Poleg tega omenjaš, da pri sebi opažaš, da čustev ne kažeš rada ravno navzven. Zanima te zakaj je tako in ali je to normalno.
Ljudje se razlikujemo glede na to, kako zelo si želimo biti v središču pozornosti; nekateri so raje bolj, drugi manj. Podobno je tudi z izražanjem čustev, nekateri vsa svoja čustva delijo z drugimi, ostali jih raje zadržijo zase. V kolikor tebe ne moti tvoja zadržanost in neizražanje čustev v družbi, je po mojem mnenju vse v redu. Je pa seveda pomembno, da imaš svoje prijatelje s katerimi se razumeš in jim lahko zaupaš svoje težave.
Če pa se ti zdi, da bi rada postalo bolj komunikativna, se tega lahko tudi naučiš. Komunikacija je pravzaprav skupek veščin, ki se jih lahko z nekoliko truda vsak tudi nauči. Če malo pobrskaš po spletu, boš lahko našla veliko o tem; nekatere stvari pa lahko najdeš tudi na naši spletni strani.
Upam, da ti je moj odgovor v pomoč, če pa te zanima še kaj, pa mi napiši.
Vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije