Pozdravljeni, jaz imam anksioznost, depresijo, motnje hranjenja, samoposkodujem se priblizno 6 let... imam mejno osebnostno motnjo (MOM)... bila sem na psihoterapiji (analiticna) (ali psihoanaliticna, nisem prepricana haah mogoce je to eno in isto)... nekaj casa hodim na vedenjsko kognitivno, ampak nic ne dobim nalog kot naj bi jih na tej terapiji dobila + terapevtka mi ni tok uredu kot je bila prejsna... skratka bolj mi je usec tista, ki ima analiticno terapijo, samo me zanima, ce je ok da bi hodila na tako obliko terapije, namrec naj bi ljudje z MOM imeli cisto posebno terapijo, ker je baje edina ki pomaga (semizdi da dialekticna)?? Ampak jaz se tezko locim od ene in druge, zato nevem kaj nardit? Je sploh vredno hoditi na analiticno terapijo z mejno osebnostno motnjo??? Prosim za hiter odgovor in da je besedilo skrito, prosim in hvala za odgovor. + zakaj naj bi ljudje z MOM imeli posebno terapijo? Kaj naj bi blo drugace za njih da ni vsaka terapija za njih ok? Zakaj so/smo posebni?
• Uredništvo
Tina Rzeničnik Uršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Ljudje z diagnosticirano Mejno osebnostno motnjo nimate/nimajo posebne terapije. Vsakemu posamezniku, ne glede na diagnozo, lahko odgovarja druga vrsta (ali kognitivno vedenjska, analitična, integrativna, dialektična vedenjska itd.) terapije.
Bolj kot vrsta oziroma usmeritev je pomemben vaš "vložek" v terapiji, torej koliko ste pripravljena delati na svojih težavah in pa odnos, ki ga razvijete s terapevtom. Če se z njim ujamete in mu lahko zaupate, bo terapija dobro tekla, v nasprotnem primeru najverjetneje ne. Neprestano menjevanje terapevtov, pa tudi ni dober napovednik vašega izboljšanja. Če se s sedanjo terapevtko dobro razumeta, torej da obravnave dobro tečejo in se vi dobro počutite ob njej je smiselno, da vztrajate. Še toliko bolj ker imate, iz napisanega sklepam, veliko težav, ki jih je potrebno resno obravnavati in vam pomagati na poti k boljšemu vsakodnevnemu funkcioniranju. Vsekakor pa ni smiselno, da hodite k obema, saj bo tako terapevtski proces prej otežen kot ne.
Lep pozdrav,
Tina Rzeničnik Uršič, mag. psihologije