Zivjo
Zadnje case opazam da zelo tezko sledim pogovorom in zelo hitro zgubim fokus in zacnem razmisljati o drugih stvareh in nevem potem kaj je oseba razlagala.. Lahko jo tudi gledam in si mislim da poslusam ampak mi nebo nic ostalo v glavi ker se tako zelo sfokusiram. Najvecji problem je s fantom, ker vedno zelo rad na dolgo razlaga in za vsako stvar da po 50 primerov zakaj je to tako itd in ga res zelo tezko poslusam in imam obcutek da ae mi vidi na obrazu da nisem zainteresirana ker mi vmes res postane kar dolgcas in upam da bo cimprej nehal govoriti o teh stvareh.. Ce so pogovori krajsi oz oseba ne govori tako veliko o eni in isti stvari in se go ori o stvareh ki me zanimajo lahko sledim in sodelujem ce pa so pogovori nezanimivi, dolgi, dolgocasni pa izgubim ves fokus in zanimanje.. Velik problem je kadar imava s fantom resnejse pogovore ker on isto kar govori pa govori v nedogled in res tezko sledim, si ne zapomnim nic kar mi pove in potem je spet vse narobe ker "ne poslusam" ceprav se res trudim slediti in poslusati ampak je tako tezkooooo.. Res nevem kaj naj naredim oz kako naj bom boljsi poslusalec/sogovornik?
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Če prav razumem imaš težave s sledenjem pogovoru zadnje čase, zlasti pa so te izrazite v odnosu s fantom.
Na našo sposobnost usmerjanja pozornosti lahko vplivajo raznovrstni dejavniki, tako zunanji distraktorji kot notranji… Eden izmed takšnih dejavnikov je npr. razpoloženje. Kadar smo slabše razpoloženi težje usmerjamo pozornost. Prav tako težje usmerimo pozornost, kadar smo pod vplivom intenzivnega čustva ali večjih skrbi, saj nam te zožajo pozornost oz. se le ta usmerja pretežno nanje. Ker nas dnevno obkroža veliko število dražljajev, naš sistem pozornosti izvaja selekcijo med za nas pomembnimi in nepomembnimi dražljaji... Kdaj pride do situacije, ko smo lahko preobremenjeni od določene situacije, npr. od usmerjanja pozornosti tekom učenja, dela ipd., zato posledično ne zmoremo več dobro slediti preostalim stvarem, brez da si kakovostno odpočijemo oz. povrnemo resurse. Slednje je posebej izrazito, v kolikor gre za nam manj zanimive teme.
Načeloma vsi ljudje radi sodelujemo v pogovorih, ki so nam zanimivi, težje pa vzdržujemo pozornost pri daljših in manj zanimivih temah, to je povsem razumljivo.
Navajaš, da je osrednji problem predvsem v komunikaciji s fantom. V kolikor prav razumem, je problem zlasti v kolikor je ta komunikacija enostranska oz. da fant dlje časa govori, tebi manj zanimive teme? Najlažje sledimo pogovoru tako, da vmes povprašamo o kakšni stvari, oz. postavljamo podvprašanja, vezano na teme pogovora. V kolikor se pogosto dogaja, da nimaš priložnosti, da postaviš podvprašanja oz. da gre bolj za pripovedovanje druge osebe, ki mu je potrebno dlje časa slediti, je normalno, da ti pozornost s časom upade in ob tem je vsakdo težko dober sogovornik, v koliko mu teme niso blizu. Morda se s fantom ponovno pogovoriš o tem, da enostavno ne zmoreš slediti tako dolgim pogovorim, kar je povsem okej. Morda poskusita omejiti čas trajanja takšnih pogovorov oz. se osredotočiti na zgolj bistvene stvari. Fant lahko poda npr. manj primerov, poskuša podati bistvene informacije, te večkrat vključiti v pogovor, vprašati za mnenje oz. se poskusita osredotočati na vama skupne stvari ter teme, kjer bo komunikacija bolje stekla..
Za dobro komunikacijo med partnerjema je pomembno sodelovanje obeh oz. prilagajanja na strani obeh – se pravi slišanost želj obeh ter iskanje skupnih kompromisov.
Verjamem, da si lahko dober sogovornik, zaupaj vase. In vedi, da vsi kdaj težko sledimo kakšnemu pogovoru.
V kolikor bi kljub dobremu razpoloženju in odsotnosti skrbi opažala vse pogostejše težave s pozornostjo, tudi pri najenostavnejših opravilih ali tebi zanimivih pogovorih, svetujem, da se obrneš ponovno na nas oz. poiščeš pomoč.
V primeru ponovnih vprašanj smo ti na voljo. Vse dobro.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije