Pozdravljeni,
že od poletja me spremlja "problem" o katerem sem seveda spregovorila s prijateljicami in družino, vendar bi ga rada zaupala ljudem, ki me ne poznajo. Rada bi slišala mnenje drugih, mnenje strokovnjaka/inje.
Torej. Poleti sem ugotovila, da me mogoče privlačijo punce. O tem sem veliko brala, gledala filme, seveda pa je tega dosti tudi na socialnih omrežjih (instagram, tiktok) in ni se mi zdelo napačno. Nisem bila kot nekateri ljudje, ki ko vidijo dve ženski rečejo, da si sebe tako res ne predstavljajo. Po eni strani sem si prav želela imeti punco.
Septembra sem o tem obvestila ožjo družino. Doma pa so na začetku imeli kar nekaj problemov s sprejemanjem in zavedam se da bo potrebnega še nekaj časa, da bodo to sprejeli. Mami na začetku povedala, da me privlačijo TUDI punce in, da bom imela tudi fante. Skupaj sva se dogovorili, da ostane to med nama/nami in ne govorim okrog (sem namreč taka oseba, ki o sebi vse rada pove).
V zadnjem mesecu pa sem to povedala najbližjim prijateljicam, ki so to v redu sprejele. Preprosto sem želela, da vedo, saj sem v njihovi bližini rada to kar sem in se mi zdi, da če ne vedo, da jim lažem. Preprosto nisem več zdržala.
Sedaj sem zelo, zelo prepričana , da bi rada imela punco, Predstavljam si življenje z njo (poroka, družina, otroci, potovanja, prazniki...skratka vse). Nisem pa še poskusila s punco biti v zvezi. V preteklosti so mi bili všeč fantje. Imela sem fanta 1 mesec, vendar z njim nisem bila spolno aktivna (prav tako nisem bila še s punco). Odločila sem se, da bom v življenju poskusila kar me bo zanimalo, vendar me trenutno spolni odnos z moškim/fantom sploh ne zanima. Rada bi samo žensko. In z njo vse.
Ob ženskem telesu se vzburim, ko vidim privlačno žensko v trebuhu in celem telesu začutim "metuljčke". Enkrat ob dotiku biseksualne punce nisem čutila svojih nog, prav tako jih nisem čutila po plesu z žensko. Mislim da je to res to.
Sedaj sem predstavila vse in se opravičujem, ker sem toliko napisala.... Moj problem pa je ta, da bi rada da ljudje vedo. (Ne bi rada okrog hodila z zastavami in se vsem hvalila kdo me privlači in kakšna je moja spolna usmerjenost. Prav tako se ne bi rada opredeljevala, saj menim da je ljubezen ljubezen.) Rada bi, da vedo, saj bodo tako punce lažje pristopile do mene, fantje od mene ne bi pričakovali stvari, preprosto bi vedeli, da smo lahko prijatelji kar obožujem - prijateljstva s fanti. Ne bi rada tega izpostavljala, samo rada bi da vedo. Vem, da so posledice lahko slabe in odzivi ljudi prav tako, vendar mi je najbolj važno, da me sprejmejo najbližji. Ne bi rada, da bi v prihodnosti to vplivalo na mojo kariero, ampak ne bom skrivala koga ljubim. Ne bom tega ves čas izpostavljala, vendar si samo želim da se ve. Rada bi, da ljudje vidijo, da je istospolno usmerjena ženska lahko prav tako lepa, ženstvena in uspešna v tem kar počne. In da je to samo del nje, ne pa ona cela.
Kako naj povem mami, ki ne želi in ni pripravljena da bi ljudje to vedeli, da si želim da bi drugi to vedeli? Naj mislim samo nase ali tudi nanjo? Ne želim, da bi izvedeli to stari starši preko drugih ljudi, ampak rada bi o tem govorila. Kaj naj naredim, če ne morem več tega v sebi skrivati? Kaj naj naredim, da bi me mama razumela? Naj ji, kljub temu da še nisem imela odnosa s punco, povem da mislim da je to to oziroma, da sem že zelo prepričana? Prosim pomagajte mi.
Še enkrat se opravičujem, ker sem napisala cel roman. Upam, da bom dobila odgovor. Hvala, ker sem vam lahko zaupala!
• Uredništvo
Leopold Štefanič

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena!
Najprej najlepša hvala tebi za tvoje vprašanje in zaupanje nam, da si nam predstavila svojo zgodbo.
Praviš, da te privlačijo punce in da od poletja prevprašuješ svojo spolno usmerjenost. Čudovito je, da slediš svojim občutkom, da si si vzela prostor za samo-raziskovanje in se nameravaš poslušati tudi v prihodnosti.
Razkritje staršem in našim drugim bližnjim nedvomno predstavlja enega bolj pomembnih in hkrati stresnih dogodkov v življenju LGBT+ oseb. Ko se razkrijemo izpostavljamo svoje najbolj intimne dele morebitni kritiki, neodobravanju ali celo nasilju, hkrati pa lahko razkritje prinese tudi občutek svobode in razbremenitve, ker se s tem konča obdobje skrivanja dela sebe. Ob razkritju je, kot si že storila, vedno najpomembneje, da slediš lastnemu občutku. V kolikor ti je situacija preveč stresna je vedno legitimno, da počakaš do trenutka, ko si pripravljena na novo razkritje. Razkrij se takrat, ko to želiš sama, ne ko to od tebe pričakujejo drugi. Kot si sama napisala je dobro imeti v mislih, da je tudi razkrivanje, kot večina ostalih stvari v življenju, proces, ki terja svoj čas. To velja tako za osebo, ki se je razkrila, kot osebo, kateri se je ta oseba razkrila. Prav tako je razkritje vseživljenjski proces, s katerim se lahko srečujemo tudi na vsakodnevni ravni (recimo, ko govorimo o svojih partnerjih_kah, ko spoznavamo nove partnerje_ke, itd.).
Sprašuješ se, če je tvoja spolna usmerjenost dovolj legitimna za razkritje kljub temu, da še nisi imela spolnih odnosov z dekleti. Vsekakor. Za primer nekatere biseksualne osebe v svojem življenju nikoli nimajo spolnih in/ali romantičnih odnosov s partnerji_kami različnih spolov, pa ni njihova spolna usmerjenost zaradi tega nič manj realna ali legitimna.
Zelo me veseli, da so te tvoje bližnje prijateljice dobro sprejele in da se je bila tvoja mama, kljub nerazumevanju tematike, s tabo o tem pripravljena pogovoriti. Če odgovorim na vprašanje kaj lahko storiš, če se ne želiš več skrivati navkljub mamini želji. Razkritje je, kot že napisano, zelo oseben in pomemben proces. Tvoja spolna usmerjenost je tvoja osebna stvar, s katero razpolagaš ti sama in jo lahko tudi po lastni presoji in občutkih deliš naprej, ne glede na želje drugih. Prav tako hkrati velja, da svoje mame ne moreš prosit, da ta podatek, v kolikor za to ni pripravljena, deli naprej ona sama. Enako je končna odgovornost maminega razumevanja in sprejemanja na njej sami, ti si ji ob tem lahko zgolj v oporo.
V pomoč si ji lahko po lastnih zmožnosti. Nekaj predlogov, ki ti jih lahko ponudim je, da ji, ko to zmoreš, nudiš pogovor kjer si iskrena o svojih občutkih in ji pojasniš, zakaj je zate razkritje tako pomembno. Sem lahko sodi tudi pogovor zakaj ti je pomembno, da tovrstno informacijo drugi družinski člani_ice, kot so tvoji stari starši, to izvedo od tebe. V branje ji lahko predlagaš publikacije kot so: https://legebitra.si/wp-content/uploads ... spread.pdf ali pa jo povabiš, da se z svojimi vprašanji in zagatami obrne na Mladinski center Legebitra (https://legebitra.si/kontakt-in-kje-nas-najdete/) oziroma sorodne organizacije, namenjene LGBT+ osebam in njihovim bližnjim.
V kolikor želiš si tudi ti lepo vabljena, da se nam pridružiš v fizičnih prostorih Legebitre, kjer lahko svojo izkušnjo razkritja ob druženju izmenjaš še z drugimi mladimi LGBT+ osebami. Prilagam ti link do facebook strani, kjer so vse informacije o trenutnih dogajanjih centra: https://sl-si.facebook.com/Legebitra/
Upam, da sem ti bil vsaj nekoliko v pomoč. Vse dobro in veliko sreče ti želim zaenkrat!
Leopold Štefanič, uni. dipl. pedagog in andragog
Društvo informacijski center Legebitra