Zakaj je tako težko živet in kaj je sploh smisel? Nism sposobna narediti ničesar kar bi morala. Sej hočem ampak se vedno preveč izčrpana. Dneve preživim v svoji sobi in delam nič. Vsaka stvar me spravi v jok (ko sem sama), npr zadnjič sm jokala ko sem gledala Grincha film. To se mi včasih ni dogajalo in zakaj se mi zdaj?
Ne vem kaj je bil sploh smisel tega vprašanja ampak...
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo in zaupanje. Glede na tvoj zapis je moč čutiti, da si se znašla v stiski in verjamem, da ti je trenutno težko. Če prav razumem, se zadnje čase počutiš izčrpano in nimaš energije za vse stvari, ki bi si jih želela v dnevu narediti. Sočasno opisuješ, da si postala bolj čustvena in te stvari hitro spravijo v jok.
Da bi lahko bolje razumela tvojo situacijo, potrebujem malo več informacij, zato ti bom sedaj zastavila nekaj vprašanj in bom hvaležna, če se ponovno oglasiš ter odgovoriš na vsaj katero od vprašanj. Kdaj si začela te težave opažati? Se je takrat zgodil kakšen dogodek, ki je bil zate negativen, neprijeten? Si doživela kakšno spremembo? Kakšne misli se pojavijo, ko te nekaj spravi v jok? Napisala si, da te vse spravi v jok, ko si sama. Kako pa se počutiš, ko si v družbi – npr. s prijatelji, družino, v šoli?
Svetovala bi ti, da si prebereš naš priročnik: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. V priročniku lahko najdeš razlago, kako so naša čustva, misli in vedenja povezani ter ti bo lahko v pomoč pri razumevanju določenih stvari, ki se ti dogajajo. Prav tako pa lahko najdeš različne tehnike, s katerimi si lahko pomagaš, ko si v stiski.
Kar nekaterim pomaga v takšnih trenutkih je pisanje dnevnika svojih misli in čustev. Na ta način lahko dobimo drugačno perspektivo in razumevanje, kaj se nam dogaja. Prav tako bi ti svetovala, da poskusiš vsak dan vsaj 30-60  min nameniti aktivnosti, ki te veseli – karkoli to je, lahko je ples, ustvarjanje, petje, sprehod, kuhanje, telovadba… V sporočilu si napisala, da nisi sposobna narediti stvari, ki bi jih morala – predvidevam, da so to kakšne naloge za šolo ali kakšna gospodinjska opravila doma? Bi ti pri tem pomagalo, če si npr. za začetek vsak dan zadaš cilj, da narediš eno aktivnost – npr. da posvetiš 30-60 min (oz. kolikor boš zmogla), da narediš za šolo in da narediš eno stvar doma, s katero ste s starši dogovorjeni. Kako se ti to sliši? Bi ti pomagalo, če bi si npr. naredila tedenski načrt?
Glede na to, da si napisala, da se zadnje čase počutiš izčrpano, bi ti svetovala, da obiščeš svojega osebnega zdravnika in se z njim pogovoriš o svojih težavah ter preverita, če se karkoli dogaja v tvojem telesu ali če ti kaj primanjkuje (npr. kakšen vitamin, železo). Sama nisem zdravnica, zato ne morem o tem kaj več napisati, bi pa ti toplo priporočila pregled pri osebnem zdravniku.
Če bo tvoja stiska vztrajala še dlje časa in/ali bo postala bolj intenzivna, pa ti priporočam, da si poiščeš strokovno psihološko pomoč. Lahko se za začetek obrneš na šolsko svetovalno službo, če imaš to možnost. Drugače pa lahko pomoč poiščeš v Centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov v tebi najbližjem zdravstvenem domu. Se pa zna zgoditi, da boš morala na termin nekaj časa čakati. Morebiti lahko v tem primeru poskusiš poiskati pomoč tudi v svetovalnici Posvet (https://posvet.org/). Pri iskanju pomoči ti lahko pomagajo tudi v šolski svetovalni službi in osebni zdravnik. Če pa boš potrebovala še kakšno informacijo, pa napiši nam in ti z veseljem priskočimo na pomoč.
Vse dobro v novem letu ti želim in upam, da se ponovno oglasiš,
Sara Seršen, mag. psihologije