Pozdravljeni čeprav nisem vec mladoleten imam eno vprašanje ko me gdo kaj vpraša enostavno ne vem kaj reči ali pa ne morem in isto ko poskusam začeti pogovor enostavno ne vem kaj reči kot da ne bi imel idej je to kakšna motnja ali kaj je? Ne ker to mi res uničuje življenje in se počutim kot ena izguba kaj naj storim?
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen,
iz tvojega sporočila lahko razberem, da si v precejšnji stiski, ker ne veš, kako začeti ali voditi pogovor. Povsem normalno je, da vsi pogovori ‘ne stečejo’ gladko, prav tako pa niso vsi nepozabni. To, da ti kdaj zmanjka besed, še ne pomeni, da gre za motnjo. To se lahko zgodi prav vsakomur - morda zaradi utrujenosti, pritiska, da moramo nekaj reči, sramežljivosti, tesnobe ali česar drugega.
Sprašuješ se, kako postati dober sogovorec - z veliko pogovora :) Vključuj se v različne pogovore, poslušaj ostale, kako se pogovarjajo in poslušaj, o čem govorijo. Navdih lahko dobiš tudi ob poslušanju podkastov, ki so bolj pogovorne narave.
Včasih se pogovor odvije ‘sam od sebe’, včasih pa je potrebno vložiti malo več truda. Takrat lahko pomaga nasmeh, kratek pozdrav ali iskreno vprašanje ‘Kako si?’. Za začetek se lahko poslužiš t. i. small talk-a. Komentiraš lahko okolje, v katerem sta/e, izpostaviš vreme, dogodek ali kaj zabavnega, kar si videl, ali deliš nekaj, kar te je spodbudilo k razmisleku.
Pogovor lahko nadaljuješ tudi z vprašanji. Ta naj bodo odprta, torej takšna, kjer je odgovor daljši samo od ‘da’ ali ‘ne’ (npr. bolje je vprašati: ‘Kako potekajo priprave na maturo?’ kot pa ‘Ali se že pripravljaš na maturo?’). S tem daš sogovorcu/ki več prostora, da se razgovori. Kaj pa lahko vse vprašaš? Navežeš se lahko na skupne interese, skupne točke, zabavne prigode ali načrte za prihodnost, npr. ‘Kaj boš počel/a čez vikend?’. Takšna vprašanja nimajo pravega ali napačnega odgovora, prav tako pa lahko sogovorec/ka pogovor nato usmeri nate.
Praviš, da se včasih zgodi tudi to, da ne veš kaj odgovori na vprašanje. V tistem trenutku si vzemi čas in zadihaj. Ni treba, da imamo na vse takoj odgovor, zato lahko tudi rečeš, da razmišljaš ali pa da o nečem nimaš dovolj informacij, da bi imel ustvarjeno mnenje.
Seveda sta za pogovor potrebni dve osebi, tako da zagotovo ni vse na tebi. Vendar pa je tudi tišina kdaj dobrodošla in služi kot premor in naraven premik k novi temi.
Nazadnje pa bodi med pogovorom čim bolj prisoten, sproščen in preprosto to, kar si.
V kolikor imaš še kakšno vprašanje, sem tu zate.
Veliko poguma ti želim
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)