Pozdravljeni.
Res potrebujem pomoč, ker sem šla skozi zelo težko situacijo, ki me je zaznamovala za vso življenje in se počutim grozno. Čeprav je mimo, se počutim psihično in fizično nemočno in se mi spomini vsakodnevno vračajo.
Prejšnje poletje sem doživela resen akuten zdravstveni zaplet, skratka vse se je začelo razvijati v urah in slabšati iz minute v minuto. Ta zaplet se je sprva zapletel v močan bolečinski šok z groznimi občutki npr. občutek, da več ne obstajam, prividi, zrla sem v prazno in nisem več mogla govoriti ali se premakniti, kasneje pa se je vse skupaj razvilo v neposredno nevarnost sepse zaradi vnetja in okužbe tkiva. Nikoli ne bom pozabila tistega občutka, kako me je zdravnik prijel za ramo v zdravstvenem domu in rekel, da bo potrebna urgentna operacija v roku par ur, ker bo zjutraj prepozno. Takrat se mi je podrl svet, saj sem vedela, da gre zares. Niti se več ne spomnim poti do urgence, ne vem, ali sem bila nezavestna. Spomnim se kako sem sedela z mamo pred opracijsko, kako sem držala njeno roko in ona mojo, gledala njene solzne oči in ji govorila, da ni tako hudo, čeprav sem vedela, da je. Poseg so morali izvesti v parih minutah brez splošne narkoze zaradi nujnosti, zato je še bilo psihično vse hujše zame. Tisti grozen občutek, ko sem ležala v hladni operacijski z glavami zdravnikov nad mano, kako sem čutila rezanje kljub lokalni anasteziji, ker ni popolnoma prijela, ker je za splošno bilo preveč tvegano me je zelo psihično uničilo. Hvaležna sem vsem, ki so bili z mano v operacijski, saj so bili oni tisti angeli, ki so mi rešili življenje. Ampak vseeno, se mi zdi, da sem doživela travmo. Ker je šlo za življenjsko nevarnost, se počutim prazno in grozno, ogromnokrat se zvečer vležem v posteljo in začnem jokati, ker mi je prehudo pri srcu, čisto naključno dobim solzne oči npr. na avtobusu, pri pouku... in malo manjka, da se ne zjočem. Že sem šla k psihologinji v šoli, se mi zdi, da pogovor ni pomagal. Ker je res težko nositi tako izkušnjo s sabo in sem še tako mlada, pa sem morala to doživeti mi je res katastrofalno. Počutim se krivo, ker vem, da sem na moja starša in vse moje bližnje takrat povrzočila nepredstavljive skrbi in vem, da tudi oni trpijo, čeprav ne bi smeli. Te misli me spremljajo čisto vsakodnevno, včasih me že hodnik v šili spomni na hodnik na poti v operacijsko in bi se najraje sesedla in zjokala. Že čisto majhni sprožilci npr. razkužilo, injekcije me spomnijo na ta dogodek in si želim ubežati vstran pa ne morem.
Res si želim, da mi ne bi bilo tako težko, saj se skoraj zjočem na vsakem koraku in ne vem kaj naj. Res mi je zelo težko, ker sem spoznala kako tanka je nit med življenjem in koncem, hkrati pa me je naučilo, da sem izjemno močna. Vedno se sprašujem kaj, če bi bila ure razlike takrat, kaj, če bi se vse razvilo drugače... sploh ne vem zakaj sem to morala doživeti.
Hvala vam.
Ti
Tim65
Draga pomarančka,
sicer nisem svetovalec, a se me je to, kar si napisala, zelo dotaknilo. Predstavljam si, da je spomin na žal strašen in nevaren dogodek hud in da ti trenutno ni lahko o tem razmišljati ali se o tem s kom pogovarjati.
Mislim, da je resnično dobro, da bi se o tem lahko res pogovarjala s psihologom, da bi imela možnost psihoterapije. Najbolje je, da ti ali tvoji starši prosite osebno zdravnico, da bi ti dala napotnico za kliničnega psihologa - psihoterapija je namreč lahko zelo učinkovita in verjamem, da bi ti zelo pomagala pri spoprijemanju s stisko, ki je naporna.
Kaj pa sicer, imaš občutek, da se o tem s starši lahko pogovarjaš? Imaš v mislih kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš, npr. starejši sorodnik, razrednik/čarka, kateri od učiteljev? Že to, da si na tem portalu napisala, kako se počutiš in se zaupala šolski psihologinji, je zelo pogumno in kaže na to, kako zelo močna si. Verjamem, da ti bo tudi svetovalec napisal uporabne nasvete, kako naprej.
Res lep pozdrav,
Tim
Uredništvo
Urška Žerak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se oglasila in z mano delila svojo stisko. To, kar si doživela je bilo izjemno intenzivno in žal mi je, da si to doživela. Tvoji občutki in čustva, ki jih doživljaš so v dani situaciji povsem razumljivi, nič od tega ni pretirano, saj tvoje telo in um še vedno predelujeta izkušnjo. Opisuješ tudi močne čustvene odzive ob sprožilcih (npr. vonj razkužila, hodniki, okolje), ki so značilni za obdobje po travmatični izkušnji.
Pomembno je tudi, da veš, da nisi kriva, da so bili tvoji starši v skrbeh, saj nisi ti povzročila situacije. Bila si bolna in si potrebovala pomoč, njihova skrb je izraz tega, da te imajo radi in skrbijo zate. Pišeš tudi, da se počutiš »zaznamovano«, kar je zelo razumljivo, saj si šla skozi izkušnjo, ki je večina posameznikov nikoli ne doživi. Vendar to ne pomeni, da se boš vedno tako počutila. Ko boš predelala travmatično izkušnjo, se bodo občutki umirili in ti bo sčasoma lažje in se boš bolje počutila.
Ko se ti bodo v prihodnje pojavile vsiljive misli in sprožilci (npr. vonj razkužila), si lahko morda pomagaš s katero od tehnik preusmerjanja misli. Morda lahko preizkusiš tehniko prizemljitve: sproščeno zadihaj in si vzemi vsaj nekaj trenutkov; poglej okoli sebe in naštej 5 stvari, ki jih vidiš; 4 stvari, ki se jih lahko dotakneš; prepoznaj 3 zvoke, ki jih slišiš; zaznaj dve vonjavi in okusi en okus v ustih; dihaj počasi (vdih 4 sekunde, izdih 6).
Imaš morda (poleg staršev) še koga, s komer se lahko iskreno pogovarjaš o tem, kar se ti je zgodilo? Prestala si težko preizkušnjo in to, da si sposobna ubesediti svoje misli in čustva ter poiskati pomoč, kaže na tvojo moč. Ampak ni treba, da to breme nosiš sama. Morda bi lahko svojega osebnega zdravnika prosila za napotnico za (kliničnega) psihologa ali psihiatra? Menim, da je pomembno, da dobiš strokovno pomoč, ki jo potrebuješ. Lahko se obrneš tudi na Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov, kjer se lahko za prvi obisk dogovoriš tudi brez napotnice. Seznam centrov in kontaktne telefonske številke najdeš na spodnji povezavi.
Upam, da ti je moj odgovor vsaj malo pomagal. Tukaj smo, da ti pomagamo in te podpremo. Če se želiš še o čem pogovoriti, sem ti na voljo.
Vse dobro in veliko poguma ti želim.
dr. Urška Žerak, mag. psihologije