Je v gimnaziji res težje in moraš ogromno narediti sam doma in se ne več toliko ponavlja snovi v šoli? Je res da imajo ljudje pogosto slabše ocen, cveke ali celo pogosto ponavljajo ker niso prilagojeni na nov sistem učenja? Koliko več učenja je v primerjavi z devetim razredom? Za koliko ti padejo ocene v primerjavi z devetim razredom? Kakšne ocene moraš imeti že iz devetega razreda da se ti to ne zgodi.
Sprejeta sem na gimnazijo kjer ni bilo omejitve in zato ne vem kakšne ocene iz osnovne imajo drugi.
Uredništvo
Hana Neli Zorčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Prehod iz osnovne šole v srednjo šolo, tudi v gimnazijo, je za marsikoga velika sprememba. Če te prav razumem imaš nekaj pomislekov glede zahtevnosti, obsega dela in sprememb v učenju.
V gimnaziji je običajno več dela, ki ga moraš opraviti doma. Vendar to ne pomeni, da je težje za vsakogar, saj nekaterim bolj ustreza takšen način dela. Snov je lahko bolj poglobljena in pri nekaterih predmetih se pričakuje več samostojnega dela. Zato je zelo pomembna organizacija učenja, če si boš dobro organizirala svoj čas za učenje, verjamem, da boš uspešna.
Menim, da se uspeh med dijaki lahko zelo razlikuje, nekateri imajo v gimaziji slabše ocene kot v osnovni šoli, spet drugi pa lahko svoj uspeh ohranijo ali celo izboljšajo. Splošno gledano, ni pravila, za koliko se ocene poslabšajo. Torej, ni pravila, da se ohrani isti uspeh ali ocene iz osnovne šole, vsekakor pa dober temelj olajša prehod v gimanzijo. Pomembno je, da se potrudiš po svojih najboljših močeh in se ne primerjaš z drugimi.
Količina učenja in obseg snovi se povečuje z leta v leto, saj z vsakim letom usvojiš novo znanje, ki je zahtevnejše in nadgradnja predhodnemu. Prav tako si tudi starejša in z vsakim letom sposobna usvojiti več znanja, zato zaupaj v svoje zmožnosti. Nikakor pa se ne boj prostiti za pomoč, v kolikor boš imela težave.
Prehod v gimnazijo je lahko velik izziv, hkrati pa je to odlična priložnost za rast in razvoj. Z veliko truda in motivacije, menim, da ti bo uspelo. Verjamem vate in ti želim prijeten začetek novega šolskega leta!
Pozdravček,
Hana Neli Zorčič, prof. pedagogike in andragogike
Mi
Mim
Hvala. Kakšne moraš imeti načeloma ocene iz oš da si uspešen v gimnaziji? Vem da ocene niso eesino merilo ampak očitno so glavno oprijemljivo merilo uspešnosti učenca? Če na šoli ni omejitve ni omejitve. Če ni omejitve lahko tudi z dvojkami prideš gor. Vprašanje pa če boš uspeše. Vem da načeloma je svetovalna služba v oš (vsaj na naši šoli) svetovala samo tistim ki imajo same petke da gredo na gimnazijo ostalim pa naj gredo na strokovno.
Uredništvo
Katarina Šepetavc
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
čeprav obstajajo neke splošne korelacije glede uspeha v osnovni šoli in gimnaziji, niti slučajno ni nujno, da bo vsak zelo uspešen učenec na osnovni šoli tudi uspešen na gimnaziji. In obratno prav tako ni nujno, da drži - nekateri morda ne tako uspešni učenci v osnovni šoli so lahko zelo uspešni na gimnaziji.
Veliko več je odvisno od lastne volje in od truda, ki ga vlagaš v svoj uspeh. Ne rabiš se primerjat z drugimi, pomembno je, da se maksimalno potrudiš, slediš snovi v šoli, sproti delaš doma, načrtuješ svoje učenje in da zaupaš vase.
Verjamem, da ti bo z vsem tem uspelo. Kar pogumno zakorakaj v prve srednješolske dni. Vesela bom, če boš sporočila, kako napreduješ.
Lep pozdrav,
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja
Mi
Mim
Pri nas je tako, da vsaj razredničarka jemlje tako da srednja šola ni več obvezna in naj se glede iskanja prijateljev znajdemo sami. In tudi da ni več namenjeno učenju učenja. Zakaj je tako je prav tako?