IMAM PROBLEM!!!
Meni je zelo težko preboleti ljudi. Tudi, če nikoli nisem bila z njimi. In zdaj, ko sem mislila, da sem šla ven iz te faze simpanja in zdaj imam nekako fanta. vse se je naredilo zelo hitro. dodala sva se na snepu in sva se začela pogovarjati. spoznala sva da sva doma kar blizu in imava veliko skupnih prijateljev. nato smo prišli do rada te mam itd. in nato sva bila kar skupaj. in zdaj mi je zelo čudno in neprijetno, ker imam občutek, da sem "ne loyal" in "player" ko gledam druge ali se menim z njimi. on mi pa ves čas razlaga da je zelo ljubosumn in podobno. to me sploh ne moti. moti me da ves čas pravi da se bo ubil. in jaz imam občutek, da bi to realno naredil, saj vem, da ima doma probleme. Jaz mam tudi probleme doma in vem kako je ko se hoces ubit. ampak od tega ko sem se jaz je že dolgo in jaz si nemorem predstavljati da bi to naredila. jaz tega nobenemu ne privoščim a nevem če sem še zaintereserana vanj.
KAJ NAJ NAREDIM????
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala da si nam zaupala svojo zgodbo in svoje težave. Če prav razumem iz tvojega zapisa, imaš trenutno fanta, ampak če se pogovarjaš z drugimi fanti, imaš občutek, da nisi zvesta svojemu fantu. Hkrati pa ti on govori, da je ljubosumen, prav tako pa sedaj opažaš spremembe v svojih občutkih in ne veš, ali si več zainteresirana za fanta. Sočasno pa te skrbi tudi za tvojega fanta, ki se sooča s samomorilnimi mislimi.
Ko smo z nekom v partnerski zvezi, to ne pomeni, da se ne smemo pogovarjati z drugimi, v tvojem primeru z drugimi fanti in da bi zaradi tega bili nezvesti. O nezvestobi govorimo takrat, ko nismo do osebe iskreni o svojih občutkih, v smislu, da namenjamo veliko časa in pozornosti drugi osebi kot svojemu partnerju, da se z drugo osebo veliko družimo, pišemo, začnemo čutiti nekaj več kot samo prijateljstvo. Temu nekateri pravijo čustvena nezvestoba. Drugo pa je potem še telesna oz. fizična nezvestoba, ko pride do intimnih stikov z drugo osebo. Do nezvestobe prihaja, ker v trenutnem partnerskem odnosu po navadi niso zadovoljene potrebe oz. ne dobimo tisto, kar si želimo. Pri čemer je pogosto problem, da se partnerja dovolj ne pogovarjata in niti ne izrazita kaj potrebujeta drug od drugega. Če ne izrazimo, kaj potrebujemo ali si želimo, partner ne more vedeti in nam tega ne more dati. Tako lahko pride tudi do tega, da nam partner ni več všeč, ker ne dobimo, kar potrebujemo, kar si želimo. Po drugi strani je ljubosumje čustvo, ki ga doživljamo, ko nas je strah, da bi izgubili ljubljeno osebo. To čustvo po navadi izhaja iz neke negotovosti, pomankanje iskrenih pogovorov med partnerjema, lahko seveda tudi iz posameznikovih lastnih strahov. Vzrokov je lahko več, zelo pomembno pa je, da se poskusita s partnerjem čim bolj odkrito pogovarjati o teh občutkih. Svetovala bi vama tudi, da si prebereta knjigo z naslovom 5 jezikov ljubezni (avtor: Gary Chapman) ali pa si na spletu pogledata kak njegov posnetek. Vama lahko pomaga pri grajenju vajinega odnosa.
Napisala si tudi, da te skrbi za fanta, ker se sooča s samomorilnimi mislimi. Najbolje je, da fanta poskusiš čim prej usmeriti, da si poišče strokovno pomoč kliničnega psihologa (in po potrebi tudi psihiatra) v njemu najbližjem zdravstvenem domu. Lahko gre do svojega osebnega zdravnika in si pridobi napotnico, prav tako pa ga bodo potem tam usmerili naprej. Če bi potreboval še kakšno usmeritev ali informacijo, se lahko obrneta tudi na našo svetovalnico in vaju bomo usmerili.
V primeru zelo hude stiske, se lahko vedno obrne na urgentne psihiatrične ambulante (ali pokličete reševalce). Prav tako lahko v stiski pokliče na telefone za mladostnike v stiski (TOM telefon: vsak dan od 12. do 20. ure na 116 111; zaupna telefona Samarijan in Sopotnik: 24 ur na dan na 116 123). Svetovalci na telefonih mu bodo z veseljem prisluhni in nudili oporo ter ga usmerili naprej.
Kakšen nasvet ali razlago, ki bi vama pomagala, lahko najdeta tudi v našem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč. Če potrebuješ še kaj, nam napiši in ti bomo z veseljem odgovorili.
Lep dan,
Sara Seršen, mag. psihologije