Pozdravljeni,
Kaj narediti ko imaš zelo nesramno učiteljico za šport?
Moja učiteljica je zelo nespoštljiva in nesramna, vedno kriči na nas. Nihče ji ni nikoli nič naredil, a se do nas obnaša, kot da nismo ljudje. To smo naši razredničarki že večkrat povedali in je rekla, da se bo z njo pogovorila. In se tudi je. Naslednji dan je naša učiteljica športa začela kričati na nas in rekla je, da naj se nehamo lagati in da naj ne hodimo jokat k naši razredničarki. Ta učiteljica športa bo letos stara 65 let, a še ne bo šla v pokoj. V petek nas je ocenjevala košarko, ki smo jo delali prvič. Takrat je rekla da smo nesposobne in lene, ter rekla, da to vadimo že 3 tedne, kar pa ni res. Nato je ocenjevala in samo dve punci sta dobili 4, ostale pa vse 3.
Prosim da mi poveste kaj naj naredim, saj je čisto vsem v mojem razredu(tudi meni) zelo težko hoditi na šport, saj se počutimo, kot da smo veliko manjvredni.
Zelo bom hvaležna, če mi boste odgovorili oz. svetovali.
Lp
Ar
Arči
Pa me res zanima, tako, čisto malo, kako izleda ura športne vzgoje, ki jo izvja učiteljica pri 65 letih. Ne da nimam spoštovanja do starejših, verjetno je učiteljica še zelo vitalna, polna življenske moči, so pa leta meja pri nekaterih poklicih. Verjetno je delo z otroci pri športni vzgoji že eno izmed takšnih opravil.
V osnovni šoli se pri športni vzgoji med drugim izvajajo vaje za pravilno držo kamor spadajo zahtevnejše gibalne naloge v stoji, ali pa plezanje in vzpenjanje na telovadne naprave. Da ne naštevam dalje.
Naloga učitelja je, da učencem pokaže kako naj ravnajo, da bo vaja izpeljana pravilno. Kar pa bo, po moji laični presoji, verjetno zelo težko učiteljici pri 65 letih, vsaj pri nekaterih vajah.
Pa gospa učiteljica brez zamere in moje oravičilo, gre samo za osebno mnenje.
Ka
Ka te jaz vem
Zdravo,
Ja, se strinjam z vami. Ura športne vzgoje pri nas izgleda tako, da nam učiteljica samo opiše vajo(ne pokaže je), nato pa smo na vrsti me. Seveda ne naredimo vse vsega pravilno, zato učiteljica začne tako kričati na nas, da me je enkrat dejansko zabolelo uho.
Če ima kdo kakšen nasvet, kaj naj naredim, ga lepo prosim da mi ga pove.
Lp
Ar
Arči
Raje ne uporabi to kar bom napisal. Namreč, pri vseh predmetih, tudi športni vzgoji je učitelj tisti, ki najprej pokaže kaj želi, da učenci obvladajo, pri predmetu.
Ali drugače učitelj nima nobene pravice, nikoli in pod nobenim pogojem vpiti na učence. Posebej še, če neko vajo prikaže zgolj in samo opisno.
Morda bo kdo izmed učencev toliko pogumen, da bo, potem, ko se bo učiteljica pričela dreti in vpiti povedal, da očitno ni razumel kaj učiteljica hoče s povedanim. Da naj prikaže, kako se naj vaja izvede, pa še takrat učiteljica nima pravice vpiti, če posamezniki ali celo ves razred, vajo ne izvedejo tako kot si jo je učiteljica zamislila.
Je že tako, eni smo bolj drugi manj štorasti in nam vaje pri športni vzgoji ne ležijo najbolj, zato pa smo boljši n. pr. pri fiziki, matematiki, kemiji. To bi morala učiteljica prva vedeti. Mogoče pa bi ji kateri od staršev ali razredničarka to namignil. Predvsem pa, da naj ne vzganja histerije, če učenci vaje ne izvajajo vrhunsko.
Ka
Ka te jaz vem
Zdravo,
Zahvaljujem se vam za nasvet. Bomo poskusili, saj smo že čisto obupani in ne prenesemo več tega kričanja na nas brez razloga.....
Lp
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
kar opisuješ, se zagotovo uvršča med psihično nasilje (poniževanje, dretje, razvrednotenje posameznikovega dostojanstva). Ni prav, da to doživljate in nekdo od odraslih mora vedenje vaše profesorice ustaviti. Kaj pa pravi vaša razredničarka? Predlagam, da se o dogajanju pogovorite s starši. Lahko se zmenite tudi z razredničarko, da se o tem pogovorijo na roditeljskem sestanku. Starši naj se obrnejo na ravnateljico oziroma ravnatelja.
Ni vaša naloga, da rešujete to situacijo sami. Kar se dogaja mora ustaviti vodstvo šole, vi pa se za podporo, kako to skomunicirati, obrnite na starše in na razredničarko.
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije