Zdravo!
Najprej da na kratko povzamem svoje življenje. Stara sem 18 let. Imam vredu družino brez nasilja alkohola ali kakšnih drugih stari. Z mamo ter sestro se odlično razmumem probleme mi dela samo oče, ki me še kar vedno ima pod kontrolo. Imam resno zvezo že 3 leta in vedno ko sem pri svojemu fantu mi pripoveduje do katere ure moram biti doma ter tudi mora vse vedeti kam grem in s kom. Doma imamo kmetijo in oče že kar nekaj časa pritiska name s tem da bom prevzela kmetijo in jo vodila naprej. Problem je v tem, da sem mu že predno sem spoznala fanta mu obljubila da bom prevzela kmetijo a  tega sedaj na žalost nebom mogla storiti ker ima partner doma veliko kmetijo in se ne more preseliti k meni. Sedaj me skrbi kako povedati očetuna kakšen način da bom odšla odšla od doma ter koliko časa prej moram to storiti? Skrbi me da bo zelo jezen.
hvala ter lep pozdrav
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za zaupanje in tvoje vprašanje! Če na kratko povzamem - soočaš se z dilemo kdaj in kako očetu povedati, da načrtuješ oditi od doma in tako ne boš mogla prevzeti vodenje vaše kmetije.
Moj nasvet bi bil, da se poskušaš s staršema pogovoriti čim prej, da bosta tudi ona dva imela dovolj časa, da predelata in da boste lahko morebiti skupaj naredili načrt, kako naprej, ki bo v redu vsem. Očetu na miren način odkrito povej, da so se tvoji načrti za prihodnost nekoliko spremenili in kako so se spremenili. Ob tem lahko dodaš, da se trenutno tudi ti ne počutiš najbolj prijetno, da te je strah, da bo npr. jezen, razočaran. Ampak da si želiš slediti svojim željam in ciljem v življenju.
Glede na to, da opisuješ, da ima tvoj oče željo, da ti prevzameš kmetijo, se lahko zgodi, da bo presenečen, v šoku, morebiti tudi jezen v tistem trenutku. Poskušaj biti čim bolj potrpežljiva in razumljiva v tistem trenutku ter mirno nadaljevati ali zaključiti pogovor, če bodo čustva preveč intenzivna. Pusti potem očetu nekaj časa, če ga bo potreboval. Če ti bo lažje, se lahko morebiti naprej pogovoriš z mamo/sestro in potem z mamo/sestro skupaj povesta še očetu. Je mogoče možnost, da bi kmetijo prevzela tvoja sestra?
Kakšen dodaten nasvet za pogovor lahko najdeš tudi na naslednji spletni strani: https://www.tosemjaz.net/razisci/druzina-prijatelji-in-vrstniki/mami-oci-imam-problem-se-lahko-pogovorimo/
Držim pesti, da bo pogovor čim bolj miren in boste našli skupne rešitve!
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije