Pozdravljeni!
Imam sosedo, s katero sva se že dolgo časa nazaj skregale. Prvo mi je govorila same grde stvari, (npr. lažnivka, prasica...) pa ji sploh nisem nič naredila, niti rekla da jo bi užalilo. Čez nekaj časa mi je rekla, da ji je zelo žal in, da hoče, da na vse pozabiva in začneva znova. Nevem kaj naj naredim... Naj rečem ja? Kako vem, da ji lahko zaupam? Res sem zmedena...
Lp
KH
• Uredništvo
Saga Lucija Škerlep

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo. Verjamem, da si zmedena in da ne veš, kako se odzvati na prošnjo tvoje sosede. V takšnih primerih je pomembno, da zaupaš predvsem svojemu občutku. Torej, ne kaj ona zahteva ali kaj si jaz mislim, ampak kaj si ti želiš od vajinega odnosa.
Imaš občutek, da je tvoji sosedi resnično žal in da se bo po svojih najboljših močeh potrudila, da te ne bo žalila? V tem primeru ti svetujem, da ji, če tako čutiš, daš še eno priložnost. Včasih koristi, da se z njo tudi pogovoriš, zakaj je do tega sploh prišlo in kako bi lahko preprečila, da bi se ponovilo. Ko nekdo zlorabi naše zaupanje, ponavadi potrebujemo nekaj časa, da se zaupanje ponovno zgradi. Pogovor gotovo lahko pomaga, da drugega lažje razumemo in mu povemo, kaj nas prizadane, včasih pa moramo ponovno videti, kako se človek obnaša v podobni situaciji, da lahko zaupanje zares v celosti zgradimo nazaj.
Glede tega, ali ji lahko zaupaš ali ne, je vedno pomembno, da se zaneseš na svoj občutek. Na začetku je to lahko težko, a z vajo lahko občutek vedno bolj izostrimo in se naučimo zanesti nanj. Če imaš že zdaj občutek, da ji ne moreš zaupati in da je velika verjetnost, da se bodo žalitve z njene strani ponovile, je popolnoma okej, če si z njo bolj zadržana ali če ne želiš biti več prijateljica z njo.
Vse dobro ti želim,
Saga Lucija Škerlep, dipl. inž. agr., BAK psihoterapevtske znanosti; specializantka psihoanalitične psihoterapije