Pozdravljeni!
Pred nekaj dnevami sem se pogovarjala z mojo najboljšo prijateljico,ki sma prišle na temo o drugi šoli v našem mestu.Kar naenkrat pa mi je rekla,da je dodala nekoga iz te šole na snapchatu in on je pokazal da imam v galeriji najino sliko,ta slika je bila iz pred 2 ali 3 letih kjer sma se s prijateljico oblekle v smešna kostuma,ki sta po drugi strani zgledala neumno.Takrat sma še bili mlajši zdaj sma 14,ugotovila sem da je moja krivda za to sliko na snapchatu takrat sem dala to sliko na story a sem komaj pol ugotovila da je nisem dala na privatni story,kar pa potem nisem mogla popraviti videla pa sem da je moja sosolka in moj sosolec,ki se ne toliko pogovarjam z njima nekako shranla sliko,nekdo od njiju jo ima v galeriji in jo je poslal temu fantu iz druge sole.Vem da so nekatere situacije bolj resne kot najina z prijateljico,ampak midve nimama dobre odnose do najinih sososolcev in iz druge sole.Nocem da to sliko vidi cela sola ali pa je na tiktoku+te slike nisma dovolile nobenemu da si jo shrani,torej ima nekdo najino sliko brez dovoljenja.Prijateljica mu je se rekla da naj zbrise sliko a jo je blokiral,sploh nekvema koliko ljudi jo ima in kaj si mislijo.Že tako ali tako imam prevec stresa med solo zdaj so pocitnice pa sem se koncno odklopila a ni trajalo dolgo.
Ali je to krsitev pravic?ali se lahko umesa policija v to ceprav slika ni tako resna?
(zdaj so se pocitnice in nemorema povedati uciteljici,starsama pa se bojim povedati)
Kaj naj naredim?
• Uredništvo
Lina Buršič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
žal mi je, da si se znašla oziroma sta se s prijateljico znašli v tako neprijetni situaciji. To, da ima nekdo tvojo sliko shranjeno, za katero si ne želiš, da bi jo imel in je obenem ne želi zbrisati, kljub tvoji prošnji, razumem, da ni prijetno. Ob vsem tem pa se pojavljajo še skrbi, kaj si o tem mislijo vajini sovrstniki, kako bo to vplivalo na vaju mogoče v prihodnosti in kje vse je lahko slika objavljena.
Sama nisem pravnica, zato ti pravniškega nasveta ne morem podati. Fotografije, ki so objavljene na socialnih omrežjih, so sicer dostopne javnosti v trenutku, ko jih objaviš. Zaradi tega lahko hitro uidejo iz tvojega nadzora in zares ne moreš vedeti, kdo vse ima vajino sliko in kdo ne. Zavedam se, da je misel na to strašna, vendar pa pomisli, kaj lahko danes narediš ti oziroma naredita sami s prijateljico. Morda poskusita ponovno kontaktirati fanta, ki ima vajino sliko in ga prosita, da jo izbriše in ne objavlja na socialna omrežja, saj si tega ne želita. Prav tako lahko poskusita to z ostalimi, za katere vesta, da imajo vajino fotografijo.
Verjamem, da je zares neprijetna izkušnja, ki vama prinaša mnogo stisk. Upam, da se situacija razreši in da s sošolci in sošolkami sprejmete kompromis.
Ta izkušnja vama je lahko tudi iztočnica za razmislek o vedenju na socialnih omrežjih. Pomisli, s kom želiš deliti trenutke vajinega dneva in nenazadnje komu zaupaš, da tvojih slik ne bo shranil/a in delil/a naprej zaradi kakršnih koli razlogov. Načinov, kako se zavarujemo na spletu, je več - lahko zbrišeš/odstraniš kontakte z ljudmi, s katerimi nimaš tesnega odnosa, lahko omejiš nastavitve zasebnosti itd. Splet je nenazadnje okolje, kjer kajkmalu stvari uidejo iz našega nadzora, zato ravnajmo kar se da varno in odgovorno.
Praviš, da učiteljici ne moreš povedati, staršema pa se bojiš povedati. Ali imaš v svojem krogu še kakšno osebo poleg omenjene prijateljice, ki ji/mu lahko zaupaš tvojo/vajino stisko in ki vama lahko pomaga ne samo razrešiti situacijo ampak tudi stati ob strani in vama nuditi tolažbo in sprejemanje? V takšnih trenutkih se lahko počutimo bolje, če imamo ob sebi podporne in razumevajoče ljudi.
Srečno,
Lina Buršič, dipl. psihologinja (un)