Pozdravljeni!
Imam zelo resno in zelo zaksrbljujočo težavo. Pred nekaj časa sem vam že pisala, da imam težave z dojemanjem vprašanj pri pouku, moram se zelo napenjati, da kaj sploh razumem npr. ko učiteljica nekaj razlaga se moram napenjati, da sploh kaj razumem, čeprav govori o čisto preprostih stvareh, tudi pri branju knjig se moram zelo mučiti, da kaj razumem, ko učitelj v šoli vpraša npr. kaj je biologija se moram zelo napenjati, da oblikujem odgovor, čeprav vem odgovor pa ga ne vem razložiti. Ne vem kaj se dogaja z mojo glavo zadnje čase. Opažam, da tudi zdi se mi kot, da težko razmišljam in ne morem razložiti svtari tudi, če so čisto preproste ne znam razložiti stvari. To se mi dogaja kakšen mesec že. Nisem v stresnem obdobju ali kar koli tudi npr. če nekdo pove npr. grem oprat avto moram sto na uro premlevati, da se ta informacija oblikuje v mojih možganih. Zelo me skrbi, saj nisem imela dobenih poškodb glave itd.
HVALA VAM ŽE V NAPREJ!
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Draga Zaskrbljenk,
hvala, ker si ponovno izbrala svetovalnico To sem jaz in nanjo naslovila svoje vprašanje, težavo. Čestitam za ponoven pogum in željo, da bi bolje razumela sebe ter svoje funkcioniranje.
Zapisala si, da se težko osredotočiš na učno snov in da težje razumeš kaj od tebe zahteva učitelj, naloga, vprašanje, ki ti ga nekdo postavi tudi izven šolske situacije - navajaš branje knjig, domača opravila. Poveš, da se ti to dogaja že mesec dni in da ocenjuješ, da vzrok za to stanje ne more biti stres.
Blokade, nezmožnost ali okrenjenost razmišljanja, težje ohranjanje koncentracije in pozornosti se nam lahko zgodi, kadar smo preveč utrujeni (fizično in mentalno), ko smo vendarle v situaciji, ki je za nas stresna in čustveno obremenjujoča (pa se je lahko zgodila že nekaj časa nazaj), ko od sebe pričakujemo preveč in ne dosegamo svojih (morda nerealnih) pričakovanj ter si vsakič znova tako dokazujemo, da nismo ok, da ne zmoremo. Potem to še podkrepimo s povratnimi informacijami nami pomembnih in krog se vrti v smer, ki za nas ni ustrezna. Vpliv na samopodobo, samospoštovanje je negativen, vpliva na pojav anksioznosti. Misliš, da bi lahko med temi naštetimi možnimi vzroki, dejavniki lahko iskale vzroke za tvoje težave?
Kaj lahko narediš? Vsekakor bi ti svetovala pogovor s starši, šolsko psihologinjo oz. svetovalno delavko. V kolikor bo potrebno pa tudi s psihologom v okviru Centra za duševno zdravje otrok in mladostnikov. Upam, da je ta Center pri vas v bližini in je dostopen.
Poleg tega pa bi ti svetovala, da poskušaš s tehnikami sproščanja, čuječnosti, torej se poskušiš osredotočiti na tukaj in zdaj. Brez pričakovanj, brez obtoževanj kako ne gre in bi moralo iti. Poskusiš? Povezava do zvočnih posnetkov je tule
Poskusi počasi, postopoma, cilji, ki si jih boš postavila, naj bodo realni in dosegljivi. Poskrbi tudi za dovolj gibanja in higieno spanja.
Zaupaj vase in verjami, da zmoreš. Spomni se na svoje notranje moči, ki so ti že pomagale v preteklosti pri reševanju problemov.
Poskusiva, prav? Veselim se tvojega ponovnega sporočila.
Lepo te pozdravljam in ti pošiljam velik objem.
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja