Zdravo, imam eno prijateljico ki so do sebe obnaša nehumano. Po cele dneve in noči se uči, zaradi tega nima dovolj spanca, da to nadomesti pa samo pije kavo. Poleg tega skoraj nič ne jé ker misli da je debela kljub temu da ima normalno telesno težo in izgleda normalno. Pred nekaj leti je že izgorela ampak ji je praktično vseeno, da se to lahko ponovi. Njeno mamo zelo skrbi in poskušala ji je pomagati da bi jo peljala k psihologu pa ni želela. Tudi eno drugo prijateljico skrbi in ji je to velikokrat že povedla, ampak on vztraja da bo okej in naj ne skrbi. Govori ji tudi da se nje to ne tiče, kar je čisto malo res ampak glede na to da je njena najboljša prijateljica že dolgo časa ima vso pravico do tega, da jo skrbi. Moram dodati tudi da ni pod pritiskom staršev ali vrstnikov ali kaj podobnega ampak pod pritiskom same sebe.
Na tej točki se prijateljico ne veva kako naj ji pomagava, ker ko ji želiva kaj dopovedati naju samo ne posluša in odriva stran. Velikokrat pa reče tudi da naj jo pustimo ker ne bomo nič dosegli.
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Čebelica!
V svojem sporočilu si izrazila skrb za svojo prijateljico, ki zelo veliko dela za šolo, je pod velikim pritiskom, ne spi dovolj in premalo je. Povedala si tudi, da je pred nekaj leti že izgorela in te skrbi, da bi se to lahko ponovilo. S prijateljico ji želita pomagati, ampak vaju samo odriva stran.
Verjamem, da ti je zelo hudo, ko vidiš nekoga, ki ga imaš rada, da se slabo počuti in si hkrati ne želi pomoči. Ko je nekdo izmed naših bližnjih v stiski, bi mu na vsak način radi pomagali, da bi se počutil bolje in je težko prenesti, če si ta oseba ne želi naše pomoči. Praviš, da sta s prijateljico že večkrat poskusili govoriti z njo, pa vaju je samo odrinila stran in rekla, da ne bosta nič dosegli. Nažalost so takšni primeri, kjer kot prijatelj ne moremo narediti nič več, kot sta naredili. Prav je, da sta šli do nje, in prav je tudi, da se z njo o tem pogovarjata in ji svetujeta, da poišče pomoč. V kolikor ona sama tega ne bo želela, pa je ne moreta prisiliti.
Včasih v večji meri lahko pomaga mnenje staršev. Povedala si, da njeno mamo zelo skrbi in jo je spodbujala, da gre k psihologu, pa tega ni želela. Svojo prijateljico lahko ponovno spodbudiš, da se pogovori z mamo o svojih težavah in se ponovno poskusita pogovoriti o možnosti iskanja strokovne pomoči.
Navsezadnje bi izpostavila, da je zelo lepo, da želiš pomagati svoji prijateljici, vendar ti prav tako želim sporočiti, da to ni tvoja odgovornost. Dobro je, da ve, da se vedno lahko obrne na tebe in boš tukaj zanjo, v kolikor se bo želela pogovoriti o svojih težavah, ampak to je tudi točka, na kateri se konča tvoja odgovornost. Ti nisi tista, ki ji moraš pomagati in tudi nisi tista, ki jo moraš prepričati, da sprejme pomoč.
Upam, da se bo tvoja prijateljica vseeno odločila za strokovno pomoč ali pa vsaj zaupala tebi ali staršem in poskusila razrešiti težave.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja