Dober dan. Rada bi dobila kak nasvet, saj imam težave z pisnim izražanjem, ki so še posebaj problematične v šoli. To se mi izrazito dogaja kaki 2 leti malo manj npr. ustno oceno, ko sem vprašana v šoli dobim 5 ali pa 4, ko pa pišemo test, pa pišem 1 ali pa 2 največ 3. Ni problem v tem, da se snovi ne bi naučila ampak težko napišem to kar znam ubesediti. To so že ugotovili učitelji in jim gre malo tako rečeno na živce oz. bolje rečeno ne razumejo tega kako se mi to lahko dogaja. Problem je, ker mi učitelji govorijo, da res vidijo, da se trudim in vlagam orgomno truda v delo grem na vse možne ure za učence, za kakšno dodatno razlago itd. potem pa na testu pogrnem. Razred vedno izdelam z odličnim ali pravdobrim uspehom ampak letos mi kaže zelo slabo glede pisnih stvari. Tudi pri ustnih ocenjevanjih ni težava v tem, da bi mi učitelji kaj namignili ali kaj takega ampak preprosto znam ubesediti stvari in jih razložiti ne pa napisati. To mi je zelo zelo problematično zdaj za v naprej za srednjo šolo saj bo tam več pisnih testov itd. in bom verjento imela zelo slabe ocene. Kaj naj naredim glede teh težav? Imate kakšen nasvet?
Hvala.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Praviš, da imaš težave v šoli, ker težko pisno ubesediš tisto, kar sicer znaš. Glede na to, da so to, kot praviš, opazili tudi učitelji, bi ti predlagala naslednje. Najprej, če se še nisi, da se o tem pogovoriš doma in izraziš željo, da bi se oglasili v svetovalni službi šole. Do svetovalnega delavca lahko greš tudi sama, seveda. Povej mu, kaj se ti dogaja in bosta videla, če lahko morda kaj naredita na tehnikah učenja, sproščanju pred testom ipd. Usmerila bi te tudi na Center za mentalno zdravje otrok in mladostnikov, kjer opravijo testiranje za specifične učne težave, kamotr sodijo tudi težave z branjem in pisanjem; do njih prideš tako (imamo jih v vseh večjih mestih po Sloveniji), da poguglate telefonsko številko ali mail in jih starši pokličejo oz. pišejo. To bo najbolj učinkovit način, da ugotoviš, če imaš neke konkretne težave na tem področju, dobiš razlago tega, kako tvoji možgani predelujejo informacije in tudi pomoč strokovnjakov, da ti bo v prihodnje lažje. Tudi učitelji bodo lažje sprejeli tvoje težave, če boš imela nek 'papir', pa nudili ti bodo lahko prilagoditve, če bo ugotovljeno, da bi ti pomagale.
Torej, le pogumno stopi do svetovalnega delavca in do omenjenega Centra. Ko boš vedela, v čem je težava, bo marsikaj lažje.
Želim ti vse dobro, sporoči, če ti lahko še kako pomagam.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja