Zdravo.
To da sem se pripravila da to pišem mi je vzelo kar dosti poguma saj tega se zbistvu nisem povedala nobenemu. Ta junij, sem končala 8 razred. Vedno sem bila odličnjakinja toda letos sem imela matematiko zaključeno 3. Na dan ko se je šola končala sem v strahu domov prinesla spričevalo ker me je bilo strah reakcije očeta. Doma je pogledal vanj zavzdihnil in ni rekel ničesar več. Julija smo šli na morje. Na morju je nekako prišlo do teme o mojih ocenah. Takrat je nekaj v njem kliknilo in je ponorel. Začel je (zelo natrdo) govoriti da nebom nič v "lajfu" da sem luzer da sem butasta in druge reči ki so me res res res bolele samo zaradi ENE ocene. Tisto noč sem se jokala dokler nisem zaspala. Danes smo imeli nek družinski spor in spet je prišlo do teme o šoli. Začel je govoriti iste reči. Povedala sem mu (v joku) da me te stvari red prizadenejo in šla v svojo sobo. Čez 5 min je prišel tja in mi začel razlagati kako ne misli teh stvari resno in da je to samo vzgoja in da naj bo naslednje leto boljše ampak ni se mi opravičil. To je vse kar sem hotela od njega. Verjetno mu to še na pamet ni padlo.
Imate mogoče nasvet kako si naj neham njegove besede jemati k srcu?
Res hvala za odgovor.
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si morala zbrati kar nekaj poguma, da si objavila svoj zapis. Iskreno me veseli, da si ga našla in opisala situacijo.
Praviš, da se oče jezi na tvojo zaključno oceno pri matematiki. Povsem razumljivo je, da so te njegove besede prizadele in da si ob teh obtožbah doživela precej neprijetne občutke. Ponosna sem nate, da si očetu zmogla povedati, da te njegove besede bolijo in tako predstavila svoje doživljanje v tej situaciji. To je zelo pomembno, saj je za uspešno komunikacijo nujno potrebno, da predstavimo svoja mnenja, poglede, občutke, saj v nasprotnem primeru druga oseba ne more vedeti, kako razmišljamo in kaj čutimo. Nič se mi ne bi zdelo narobe s tem, da bi mu ob priliki predstavila tudi svojo željo po opravičilu. Vsekakor upam, da se zavedaš, da zaključna ocena 3 nikakor ne pomeni, da si butasta, zguba ali kaj podobnega. Kot praviš, imaš sicer lepe ocene, kar pomeni, da si v šoli uspešna. Nič hudega, če je letos matematika zaključena 3.
Pomembno se mi zdi, kako tudi ti sama gledaš na to zaključno oceno. Si z njo zadovoljna ali ne? Se ti zdi, da bi se morala pri matematiki bolj potruditi ali pa ta ocena odraža veliko vloženega truda? Imaš občutek, da bi morala biti matematika zaključena drugače ali pa odraža realno stanje? Od vseh teh odgovorov je odvisno, kako sama gledaš na situacijo. Povsem normalno pa je, da ima vsak izmed nas kakšno področje, na katerem je manj uspešen, čeprav ocena 3 kljub vsemu izkazuje, da je tvoje znanje matematike dobro, kar pove tudi njeno ime.
Normalno je, da nas boli, kadar nas drugi ljudje (predvsem bližnji ali tisti, ki nam veliko pomenijo) kritizirajo in obtožujejo, sploh če se nam zdi, da nam s tem delajo krivico. Upam, da se zavedaš, da obtožbe, kot jih navajaš v sporočilu niso resnične (da ne boš v življenju uspešna, da si luzer ipd.) in jih je oče morda izrekel v afektu. Pomembno je, da sama pri sebi razčistiš svoj pogled na doseženo oceno in osvojiš zavedanje, da ta ocena ne pomeni nikakršne katastrofe. Vsekakor pa ti svetujem, da morebitne podobne situacije poskušaš reševati z mirnim pogovorom. Pomaga tudi, kadar se lahko zaupamo bližnji osebi, ki nas posluša in tako poskrbi, da v stiski nismo čisto sami.
Želim ti vse dobro in uspešno v novem šolskem letu!
Lea Prinčič, mag. psihologije