Mama me je poslala v trgovino. Ker niso imeli tiste stvari, ki je hotela, sem jo poklicala in povedala da je nimajo in ali naj kupim kaj drugega? Rece naj kupim to pa to. Ok. Prinesem domov, in se zacne dret name da kaj sem to kupila (kupila sem tocno tisto kar mi je rekla po telefonu), da to je brezveze, krneki, da noce tega. Meni ni bilo nic jasno.
In pocutim se grozno. Ker dejansko nisem storila nic narobe, izpadlo je pa tako da sem jaz vsega kriva, mene obtozuje in jaz sem zdaj slabo. Kako naj se ne sekiram? Sem v res slabem pocutju
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Mama te je torej poslala v trgovino po izdelek, ki ga niso imeli, zato si kupila drug izdelek, ki ti ga je naročila. Ko si prišla domov, z izdelkom ni bila zadovoljna in te je grobo obtožila, da si kupila napačnega. Ne razumeš, zakaj se je tako odzvala, saj verjameš, da nisi storila nič narobe. Zaradi situacije si prizadeta in se počutiš zelo slabo.
Na podlagi tvojega opisa se strinjam s tabo, da v tej situaciji nisi storila nič narobe. Razumljivo je, da se počutiš prizadeto in zmedeno, saj ne razumeš, zakaj se je tvoja mama nanjo tako burno odzvala. Morda je med vama prišlo do nesporazuma glede izdelka, ki naj bi ga kupila. V vsakem primeru pa se mi zdi, da ta situacija ni bila pravi povod za mamino vedenje, temveč je bilo v ozadju verjetno kaj drugega. Možno je, da se je v času, ko si bila v trgovini, zgodilo nekaj, kar je vplivalo na mamino počutje in napetosti v tisti situaciji ni mogla sprostiti. Ko si se vrnila domov, jo je morda sprostila tako, da se je znesla nad tabo. Gre za obrambni mehanizem, ki ga imenujemo premeščanje in pri katerem oseba neprijetnih občutkov do neke osebe ne zmore izraziti (npr. ker se boji posledic), zato jih "strese" nad drugo, ničesar krivo osebo. Vsak izmed nas se kdaj odziva na tak način, pogosto pa se tega niti ne zavedamo. Morda pa je bila tvoja mama jezna nate zaradi kakšne druge stvari in je svojo jezo izrazila v tej situaciji, ki ni povezana s pravim problemom. Kje leži pravi razlog za njeno vedenje, lahko le ugibam. Če ga želiš odkriti, ti svetujem, da se z njo pogovoriš. Povej ji, da njenega odziva ne razumeš in da te je prizadel. Lahko jo vprašaš, ali je jezna nate in zakaj. Vem, da bo zate morda težko začeti tak pogovor, saj si zaradi maminega vedenja prizadeta in morda tudi jezna nanjo. Čeprav naj bi bili starši tisti, ki so v odnosu do svojih otrok zrelejši in predstavljajo zgled primernega vedenja, v resnici pogosto ni tako. Tudi otroci in mladostniki lahko svoje starše marsičesa naučite in jim dajete priložnosti, da izboljšajo svoje vedenje. Seveda to ne pomeni, da moraš reševati težave svoje mame ali ji pustiti, da jih znaša nad teboj. Postavi se zase, vendar na miren, spoštljiv in sočuten način. Zelo verjetno je, da boš na tak način pomagala okrepiti vajin odnos in se boš tudi sama v njem počutila bolje.
Želim ti vse dobro in lep preostanek poletja,
Anja Rakovec, mag. psihologije