Pozdravljeni,
imam sošolko z katero imam močne težave. Zelo mi gre na živce. Skos se guzi in nastavlja fantom. Večkrat me je že odrinila in poškodovala a za to krivila mene. Razmišljati začenjam da nisem jaz težava temveč ona. Vejpa na šolsem wc-ju in zato želi kriviti mene in mi podtakniti vejp v omarico. Zraven nje dobivam močne napade jeze in je ne prenašam več (zelo mi gre na jetra, ne prebavljam je), včasih me prime da bi jo potegnila za njene mastne lase a me je strah da bi mi olje ostalo na roki. Zelo je namaram. Kaj naj storim?
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Tale sošolka je pa zate res močan vir jeze. Iz zapisanega sklepam, da te predvsem jezi njeno iskanje pozornosti in nadlegovanje (kar je pravzaprav tudi neke vrste način iskanja pozornosti). Tako da tvojo jezo zlahka razumem.
Vsekakor sošolka nima nobene pravice, da ti podtika dejanja ali da je do tebe nasilna. Ker nimam dovolj informacij o vajinem odnosu do sedaj, lahko svetujem bolj na splošno. Najprej lahko poskusiš s soočenjem. To pomeni, da ji daš jasno vedeti, da takšnega vedenja z njene strani ne boš več tolerirala in da boš v nasprotnem primeru ukrepala (da boš informacijo o njenem nadlegovanju predala šolski svetovalni službi ali razredničarki).
Če ocenjuješ, da soočenje ne pride v poštev, pa bi se na tvojem mestu kar takoj obrnila na učiteljico/svetovalko v šoli in le-tej zaupala, kaj se dogaja. Predvsem v smislu, da prosiš za podporo pri ureditvi vajinega odnosa, saj se sama ne zmoreš z njo soočiti. Lahko prosiš tudi za mediacijo.
Sprašujem se tudi, ali se tako vede še do koga. Morda združite moči, če na podoben način nadleguje še koga?
Zelo verjetno v njenem življenju ni vse okej, saj takšno vedenje, kot ga opisuješ, po navadi izvira iz okoliščin, ki zanjo niso stabilne ali varne. To omenjam zgolj zato, da ti ta perspektiva morda omili jezo. Načeloma se vsi v danih situacijah vedemo najbolje kot vemo in znamo. Seveda to ne opravičuje nasilnih dejanj, je pa dejstvo, da v obdobju mladostništva težje obvladujemo različne impulze.
Če je le možno, pa se je izogibaj in poskušaj ustaviti pretirano premlevanje o tem, kako nemogoča je. Čuvaj svoj notranji mir in se v mislih poskušaj preseliti na kakšen bolj prijeten kraj. :) Naj ljudje, ki si tega ne zaslužijo, ne zasedajo preveč prostora v tvoji glavi!
Držim pesti, da se situacija čim prej dobro reši.
Topel pozdrav
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja