Zdravo, jaz imam problem. Marsi kdo k ve za te probleme samo delno(pa jih sicr malo ljudi) pravjo da je to in normalno in ne pomembno. Da na kratko razložim. Kod prvo imam fanta v katerega nism zaljubljena, skupi sma ze vec k pol leta in se skoraj celo vezo (razn 2 mesca) pretvarjam da ga ljubim, pa da je lep pa vse. On me ma ful rad zato mi je še tok težje. Zlo mi je žal da nism takrat k me je vprašu rekla ne, preprosto mi mi je bil le malo všeč pa sm misla da se bom čez čas že zaljubila vanj in ja ni blo tako. Ne sam da nism zalubljena vanga prov ne prijetno se mi je poljubljat in objemat z njim, tud nasplošno niti karakter mi ni všeč, res nevem kam sem gledala pa s čim razmišljala. Stvari ki mi grejo pri njemu na živce je veliko, sej pravim niti krakter ne obnašanje mi ni všeč res prav nč. želim si končat z nim pa nimam tega poguma: ima me rad( strah me je da si bo kej naredu ce ga pustim) , mogoce me bo zasovrazu pa tud sosolke najbrz k pravjo da vsaj nism taka k ena( k je lih tak nardila z svojim kr ni nic cutla do njega), pac zlo velik razlogov je. Bistvo je pa v naslovu, ja... Jaz še realno nikol nism bla zaljubljena v fanta ki bi bil mojih let... Realno so mi všeč strejši moški pa tko kak so zgledal včasih recimo živ primer je: Colin Hanks... z njim sem in love na taki stjopnji da si ze od 5 leta od kar sem ga prvič vidla( V king kongu 2005) predstavlam da zivim z njim se pravi da je moj fant, pa sva skup, kjer koli že. K grem na sprehod mam zmer pokrčeno dlan in si predstavlam da ga držim za roko. Pa nevem k se samozadovoljujem si predstvlam da sexam zjim, včasi se mi sanja pa se poljubljava itd.. pac res ze 10 let. Pac on ni sam moj first celebrity crush pac dejansko clovek ki ga ljubim. Pac gledla sm vs e interwiu-je od njega ,pac vse oddaje ka jih je, vse negove filme sem pogledla, clanke... v glavnem js dejansko ne vidim več drugih moških. In to se mi zdi zelo psiho in čudno. Po eni strani se vržem v en čist ne realen moj svet brez skrbi in sem vesela, pa se delam da se pogovarjam zjim, pa dozivljam najboljse stvari ever, a po drugi strani je pa to kr psiho in čudaško( sploh dejstvo da delam to ze 10 let) in zdj nevem in se po eni strani boljim da zame prov ne obstaja popolen moški(razn Colina) tega ne zelim priznati nikomur saj bo ispadlo kod da sm ful izbirčna pri moških in kod da si mislim da sem nevem kak lepa čeprav sploh nism. In pol vidim svojga fanta in si sam zelim da bi to bil Colin... zdi se mi da sem čudna, rada bi se zaljubila v nekoga ki ga bi realno mela zase in si nebi le predstvljala. Sam nevem kako kater kol moški mi ni bil tok carski k on. Pac silim se pa ne gre. Kaj naj storim? Kr to pomoje ni čist psihološko zdravo
Lp.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Tamara, pozdravljena!
Po prebranem zapisu vidim, da je bistvo tvojih težav to, da imaš fanta v katerega nisi zaljubljena, hkrati pa ti ni všeč niti vizualno niti karakterno. Rada bi prekinila z njim, a te je strah, da bodo posledice tega hude tako zanj kot za tvoje odnose s prijatelji. Najprej bi ti rad povedal, da sem vesel da si nam izkazala zaupanje in zbrala pogum da nam pišeš, saj namreč vidim, da ti je težko.
Če je izkazovanje ljubezni in naklonjenosti v zvezi le enostransko, iz tega ne more nastati nič kaj dobrega. Kot si sama povedala, si mislila, da ga boš čez čas vzljubila in ti bo postal všeč, ampak se to ni zgodilo – tudi po šestih mesecih ne. Tudi fizična bližina ti ne ugaja, saj so ti poljubi in objemi z njim neprijetni. Če imaš namen še vztrajati, bo to najverjetneje nate (pa tudi nanj) vplivalo negativno. Zato bi ti svetoval, da v tem primeru postaviš sebe in svoje počutje na prvo mesto in se z njim o svojih občutjih iskreno in na lep način pogovoriš. Verjetno misliš, da ga boš s tem prizadela, vendar mu v resnici na dolgi rok delaš uslugo, saj težave slej kot prej pridejo na plano. Razhodi so velikokrat boleči, vendar tudi ta bolečina skozi čas mine – tako zate, kot tudi zanj. Zato pa je toliko bolj pomembno, da je razhod čim manj buren, da je miren in s kar se da malo prepiri; verjamem da bo tako tudi v vajinem primeru, če se skupaj usedeta in iskreno pogovorita o vajinih občutjih, čustvih in pričakovanjih. Če bo pogovor takšen, si lahko tudi brez skrbi glede tega, da bi si fant kaj naredil. Glede skrbi o tem kaj si bodo mislile tvoje prijateljice pa se ne ukvarjaj preveč – gre se zate in za tvoje dobro počutje in ne za njih. Če se ti zdi potrebno, jim lahko pojasniš, da nisi bila srečna in da je zato bolje za oba, da se zveza prekine.
Omenila si tudi, da še nisi spoznala in se zaljubila v fanta tvojih let, v katerega bi se zaljubila. Stara si šele 15 let, zato je to za tvoja leta popolnoma normalno. Si namreč v letih, ko se zaljubljenost in resnejša razmerja šele začenjajo. Prav tako si na pragu vrat v svet – si na začetku srednje šole in spoznavanja novih ljudi, kar pomeni da te oseba, ki te bo očarala, najverjetneje še nekje čaka. Zato se ti ni potrebno, kot praviš, »siliti« v to, da ti je nekdo všeč – pusti, da se zgodi samo od sebe. Glede tvoje zaljubljenosti v Colina Hanksa pa ti lahko povem da gre za nekaj, kar imenujemo parasocialni odnos. To je domišljijski odnos z določeno medijsko osebnostjo, kjer oseba igralca, lik iz filma ali knjige, pevca itd. vidi kot prijatelja ali partnerja in kot del lastnega sveta. Oseba, do katere gojimo čustva in naklonjenost seveda niti ne ve za naš obstoj. Parasocialni odnosi se največkrat pojavijo pri mladostnikih in so lahko moteči pri našem vsakdanjem življenju. Pomembno je, da ohraniš realističen pogled, torej da se zavedaš da to kar vidiš po televiziji in internetu ni realna slika osebe – tam so prikazani le v najboljši luči. Dobro je tudi, da omejiš izpostavljenost, torej da ne porabiš preveč časa s spremljanjem Colina (na internetu, televiziji…) in hkrati poglobiš resnične odnose, ki jih imaš s prijatelji in družino.
Če se ti zdi, da bi glede tega rabila še dodatno pomoč, se lahko obrneš na pogovor s strokovnjakom npr. na TOM telefonu (telefon: 161 111) ali na Posvetu (telefon: 031 704 707, e-pošta: info@posvet.org).
Želim ti lep in uspešen pričetek novega šolskega leta in srečno!
Patrik Senica, dipl. psiholog